POZNATO JOŠ I KAO KONJSKO Kako je nestalo Malo ratno ostrvo?
Zasigurno znate za Veliko ratno ostrvo i sva je verovatnoća da ste ga nekad posetili. Ali, ako postoji Veliko, zar ne bi moralo da postoji i Malo ratno ostrvo?
Pre Drugog svetskog rata pogled na Beograd i njegove reke iz vazduha bio je značajno drugačiji. Ovde ne govorimo samo o zgradama i naseljima koja su nikla decenijama kasnije, već i o samom pejzažu. Osim nestalih šuma i izbetoniranih brda, dve ade koje su živele na sred Dunava su promenile svoje oblike i razmere. Pored Velikog ratnog ležalo je znatno manje, ali ipak ozbiljno i daleko stabilnije ostrvo na kome su živeli konji beogradskih trgovaca i posednika koji nisu imali uslove da konje drže na svojim imanjima. Štaviše, ovo je po životinje i bila bolja opcija jer su se kretali slobodno, u malom raju punom hrane i okruženom vodom, živeći maltene poput svojih divljih rođaka.
Možda vas zanima:
OVO SIGURNO NISTE ZNALI Da li ste se ikada zapitali od kada je zapravo Zemun u sastavu Beograda
Zemun je deo Beograda bogat istorijom i interesantnom geografijom, gde se nalazi Gardoš i Milenijumska kula, ali i najboljim prestonički restorani pored reke.
PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.
Možda vas zanima:
OVO SIGURNO NISTE ZNALI Da li ste se ikada zapitali od kada je zapravo Zemun u sastavu Beograda
Zemun je deo Beograda bogat istorijom i interesantnom geografijom, gde se nalazi Gardoš i Milenijumska kula, ali i najboljim prestonički restorani pored reke.
PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.
Malo ostrvo je zavređivalo više poverenja od Velikog, jer je bilo stabilnije, manje rastresitog zemljišta i ređe poplavljeno. Zato je ostrvo bilo poznato kao Konjsko ostrvo, da bi naziv Ratno dobilo kada su već tokom Balkanskih ratova počeli da ga koriste srpski vojnici (a po nekim izvorima i austrougarski, tokom Prvog svetskog rata), kao bazu između dva sveta, sa leve i desne strane reke.
I premda je rat uništio Beograd mnogo puta, nije mogao da uništi prirodu. To su učinili sami Beograđani, ali je zahvaljujući tome niklo ogromno novo naselje – Novi Beograd. Ogromna kubikaža zemlje je iskopana i transportovana sa Konjskog ostrva na nenaseljenu stranu Dunava. Kao što znamo, na mestu današnjih blokova nalazile su se močvare i trebalo ih je nečime popuniti kako bi se stvorilo stabilno zemljište za postavljanje prvog kamena temeljca. Ako smo dovoljno pesnički nastrojeni, možemo da kažemo da je Novi Beograd nikao na jednom starom ostrvu. Malo – pomalo, ono se smanjilo toliko da danas na njemu nema konja, niti ljudi. Tlo može podneti tek nekolicinu topola i više vrsta ptica koje ovde mogu neometano da odmaraju.
Nasuprot Malom, Veliko ostrvo je tokom decenija postalo još veće. Domaćih životinja nema, osim par pasa. Međutim, ono što je malo poznato da uzvodno od Beograda, u blizini Krčedina, postoji nova konjska oaza, poznata jednostavno kao Krčedinska ada. Za sada ne postoji nikakakav zvanični prevoz do njega, ali je moguće zamoliti meštane za prevoz čamcem uz malu naknadu. Na predivnoj zelenoj površini zajedno žive konji, magarci, koze i ovce, vidno raspoloženi i radoznali prema ljudskim uljezima. Iako mnoge oduševi ovaj “susret sa divljim konjima”, radi se, kao u slučaju Konjskog ostrva iz XIX veka, o svojevrsnom “odmaralištu” životinja krčedinskih farmera.Kako li će pejzaž izgledati kroz sto godina? Možda oba Ratna ostrva potonu, a možda izrone nova dva, baš kao što su to ove ade učinile još u XVI veku.
Izvor: 011info
NAPRAVITE SAMI Prelepa mirisna ETERIČNA ULJA iz domaće radinosti
Za sve vas koji volite projekte koje same možete da napravite kod kuće, ovaj će vam se posebno dopasti.
Život Čiča Dražine žene frapira, 1 noć sve preokrenula: Ovako muža ispratila u smrt, preživela pakao i skončala sramno
Žena Draže Mihailovića izdržala je na svojim leđima stvari koje je teško i zamisliti, kao da je snašla sva nesreća ovog sveta.
HOĆETE DA VAM SIN IMA PRAVO SRPSKO IME Simbolika imena je jako važna, zato su baš OVA nosili NAJSNAŽNIJI SRBI!
Ako je istinita ona latinska izreka da je ime znak, onda obratite pažnju koje ime ćete dati svom detetu.
OVAJ SRPSKI GRAD SU ZVALI MALI PARIZ Nećete verovati koliko je kafana imao još u doba Obrenovića
Zahvaljujući naprednim shvatanjima obor-kneza Jevrema Obrenovića, Šabac se tokom 19. veka razvija u veoma naprednu varoš. U priči koja sledi saznaćete zašto se ovaj grad naziva „Mali Pariz“
Svadbena SUJEVERJA i PREDZNACI: Šta donosi LOŠU sreću, a ovo otkriva da će partner biti NEVERAN
Svadbena sujeverja, iako ih većina nas ne shvata ozbiljno, često se dešavaju da pre venčanja počnu da dobijaju sasvim drugo značenje. Svaki par koji namerava da se venča nada se da će njihova veza biti trajna i uspešna. Neki ljudi veruju da je za sreću potrebna mala pomoć, zbog čega obraćaju pažnju na razna sujeverja i predznake vezane za venčanje .
Komentari(0)