OVO SIGURNO NISTE ZNALI Da li ste se ikada zapitali od kada je zapravo Zemun u sastavu Beograda
Zemun je deo Beograda bogat istorijom i interesantnom geografijom, gde se nalazi Gardoš i Milenijumska kula, ali i najboljim prestonički restorani pored reke.

Zemun je u prošlosti bio pod vlašću skoro svih naroda koji su prolazili ovim prostorima. Držali su ga, osvajali i ponovo gubili Kelti, Rimljani, Vizantijci, Huni, Sloveni, Avari… u novijoj istoriji pod njegovim zidinama borili su se Ugari i Turci, a sve to vreme u njemu su živeli i Srbi.
Beogradskim mirom, potpisanim 1739. godine, Zemun je postao pogranični grad između Austrije i Turske i tokom 18. veka i doživeo svoj najveći razvoj. Tokom 19. veka Srbi u Zemunu konačno počinju da čine većinu, a progres nezaustavljivo stiže – 1873. Zemun dobija železnicu, pa 1892. prve arterske bunare, pa 1901. električnu rasvetu.
Možda vas zanima:

PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.

NAJCENJENIJI GRADONAČELNIK BEOGRADA Branko Pešić je ostavio neizbrisiv trag u arhitekturi stare Jugoslavije i sveta (VIDEO)
Na čelu Beograda, od 1839. do danas promenilo se 66 gradonačelnika, ali nijedan nije ostavio takav trag kao Branko Pešić. Ovaj Zemunac od 1965. do 1974. godine stolovao je u Starom dvoru.
Možda vas zanima:

PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.

NAJCENJENIJI GRADONAČELNIK BEOGRADA Branko Pešić je ostavio neizbrisiv trag u arhitekturi stare Jugoslavije i sveta (VIDEO)
Na čelu Beograda, od 1839. do danas promenilo se 66 gradonačelnika, ali nijedan nije ostavio takav trag kao Branko Pešić. Ovaj Zemunac od 1965. do 1974. godine stolovao je u Starom dvoru.
Možda vas zanima:

PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.

NAJCENJENIJI GRADONAČELNIK BEOGRADA Branko Pešić je ostavio neizbrisiv trag u arhitekturi stare Jugoslavije i sveta (VIDEO)
Na čelu Beograda, od 1839. do danas promenilo se 66 gradonačelnika, ali nijedan nije ostavio takav trag kao Branko Pešić. Ovaj Zemunac od 1965. do 1974. godine stolovao je u Starom dvoru.
Nakon što je vihor Velikog rata prošao, Zemun se 1918. godine obreo u sastavu novoformirane države – Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca.
Iako većina ljudi misli da je Zemun ušao u sastav Beograda tek 1945. godine to pripajanje, iako kratkotrajno, zapravo se dogodilo 11 godina ranije - izgradnjom Mosta kralja Aleksandra na Savi, Zemun je 1934. godine faktički spojen sa Beogradom (iako ih je u praksi odvajala ogromna močvara koja je tek trebalo da postane Novi Beograd).
Amandmanima na Zakon o ataru Opštine Beograd iz iste godine to pripajanje je i zakonski regulisano. Od 1. avgusta 1934. opštine: višnjička, mirijevska, malomokroluška, velikomokroluška, kumodraška, jajinačka, resnička, kneževačka, žarkovačka, železnička, bežanijska, zemunska, borčanska i ovčanska ušle su u sastav Beograda.
Ipak, Zemunu se nije dalo da dugo ostane “u ljubavi” sa Beogradom. Od početka Drugog svetskog rata, već 12. aprila 1941. godine Zemun je okupiran i svrstan u teritoriju Nezavisne države Hrvatske.
Nakon krvavih godina Drugog svetskog rata i dva dana posle oslobođenja Beograda, 22. oktobra 1944. godine i Zemun su oslobodile Crvena armija i jedinice Narodnooslobodilačke vojske.
I tako je Zemun od 1945. godine ponovo postao deo Beograda… i tako je sve do danas.
(Izvor: Istorijski zabavnik)

Ko je misteriozni dečak na freski u Gračanici? Zove se Todor i unuk je junaka koji je u srpskoj istoriji zapamćen kao izdajnik
Todor na freski ima desetak godina i nalazi se u malo pognutom stavu ispruženih ruku. Njegov lik naslikan je sa izrazitim portretskim crtama toga vremena – ističu se plave oči, smeđe i blago izvijene obrve, visoko čelo, malo povijen nos i talasasta kestenjasta kosa koja se kovrdža na vratu.

Nemac jevrejskog porekla svoje srce ostavio je na Kajmakčalanu: Do smrti ostao u Srbiji, u njoj je sahranjen i sve svoje njoj je ostavio, a porodice se odrekao
Arčibald Rajs veliki doprinos je dao srpskom narodu i vojsci Srbije

DA LI JE PROKLETA JERINA PRAVEDNO TAKO PROZVANA Borila se za slobodu pravoslavnih robova i na sve moguće načine ih je oslobađala!
Pet vekova je narod slušajući o njoj uz gusle stekao utisak da je ona unesrećila Srbiju i svoju porodicu, a zapravo Jerina je u jednom trenutku za svoju državu žrtvovala nešto najdragocenije što je imala – svoju decu.

"Iskopaše ti oči, lepa sliko" Freska srpske kraljice u Gračanici krije veliku tajnu, evo kako su počeli da veruju da su je Albanci oskrnavili
Freska Simonide u manastiru Gračanica na Kosovu i Metohiji, naslikanoj oko 1320. godine, se smatra jednom od najvrednijih fresaka srpskog srednjovekovnog slikarstva.

"Želim da zagrlim oca, ali ne smem" Knez Mihailo imao vanbračnog sina: Velimir je ostao željan očeve ljubavi, niko od Obrenovića mu nije došao na sahranu
Velimiru posle studija nije bilo dozvoljeno da se vrati u Srbiju. Obrenovići su gajili netrepeljivost prema njemu, iako on nije imao ikakvih ambicija da vlada.
Komentari(0)