OVO SIGURNO NISTE ZNALI Da li ste se ikada zapitali od kada je zapravo Zemun u sastavu Beograda
Zemun je deo Beograda bogat istorijom i interesantnom geografijom, gde se nalazi Gardoš i Milenijumska kula, ali i najboljim prestonički restorani pored reke.
Zemun je u prošlosti bio pod vlašću skoro svih naroda koji su prolazili ovim prostorima. Držali su ga, osvajali i ponovo gubili Kelti, Rimljani, Vizantijci, Huni, Sloveni, Avari… u novijoj istoriji pod njegovim zidinama borili su se Ugari i Turci, a sve to vreme u njemu su živeli i Srbi.
Beogradskim mirom, potpisanim 1739. godine, Zemun je postao pogranični grad između Austrije i Turske i tokom 18. veka i doživeo svoj najveći razvoj. Tokom 19. veka Srbi u Zemunu konačno počinju da čine većinu, a progres nezaustavljivo stiže – 1873. Zemun dobija železnicu, pa 1892. prve arterske bunare, pa 1901. električnu rasvetu.
Možda vas zanima:
PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.
NAJCENJENIJI GRADONAČELNIK BEOGRADA Branko Pešić je ostavio neizbrisiv trag u arhitekturi stare Jugoslavije i sveta (VIDEO)
Na čelu Beograda, od 1839. do danas promenilo se 66 gradonačelnika, ali nijedan nije ostavio takav trag kao Branko Pešić. Ovaj Zemunac od 1965. do 1974. godine stolovao je u Starom dvoru.
Možda vas zanima:
PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.
NAJCENJENIJI GRADONAČELNIK BEOGRADA Branko Pešić je ostavio neizbrisiv trag u arhitekturi stare Jugoslavije i sveta (VIDEO)
Na čelu Beograda, od 1839. do danas promenilo se 66 gradonačelnika, ali nijedan nije ostavio takav trag kao Branko Pešić. Ovaj Zemunac od 1965. do 1974. godine stolovao je u Starom dvoru.
Možda vas zanima:
PRVA PRUGA U SRBIJI, STANICA PREKO PUTA "JUGOSLAVIJE" Svi su bili svesni značaja železnice za razvoj Srbije jer je železnica u 19. veku bila kao danas najrazvijeniji avio-saobraćaj
U današnje vreme u Srbiji, većini putnika voz ne predstavlja prvi izbor prevoznog sredstva, ali kada je železnički saobraćaj tek počinjao krajem 19. veka, vozna kompozicija nije služila samo za transport, već je predstavljala svojevrstan prozor u svet.
NAJCENJENIJI GRADONAČELNIK BEOGRADA Branko Pešić je ostavio neizbrisiv trag u arhitekturi stare Jugoslavije i sveta (VIDEO)
Na čelu Beograda, od 1839. do danas promenilo se 66 gradonačelnika, ali nijedan nije ostavio takav trag kao Branko Pešić. Ovaj Zemunac od 1965. do 1974. godine stolovao je u Starom dvoru.
Nakon što je vihor Velikog rata prošao, Zemun se 1918. godine obreo u sastavu novoformirane države – Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca.
Iako većina ljudi misli da je Zemun ušao u sastav Beograda tek 1945. godine to pripajanje, iako kratkotrajno, zapravo se dogodilo 11 godina ranije - izgradnjom Mosta kralja Aleksandra na Savi, Zemun je 1934. godine faktički spojen sa Beogradom (iako ih je u praksi odvajala ogromna močvara koja je tek trebalo da postane Novi Beograd).
Amandmanima na Zakon o ataru Opštine Beograd iz iste godine to pripajanje je i zakonski regulisano. Od 1. avgusta 1934. opštine: višnjička, mirijevska, malomokroluška, velikomokroluška, kumodraška, jajinačka, resnička, kneževačka, žarkovačka, železnička, bežanijska, zemunska, borčanska i ovčanska ušle su u sastav Beograda.
Ipak, Zemunu se nije dalo da dugo ostane “u ljubavi” sa Beogradom. Od početka Drugog svetskog rata, već 12. aprila 1941. godine Zemun je okupiran i svrstan u teritoriju Nezavisne države Hrvatske.
Nakon krvavih godina Drugog svetskog rata i dva dana posle oslobođenja Beograda, 22. oktobra 1944. godine i Zemun su oslobodile Crvena armija i jedinice Narodnooslobodilačke vojske.
I tako je Zemun od 1945. godine ponovo postao deo Beograda… i tako je sve do danas.
(Izvor: Istorijski zabavnik)
KADITE LI KUĆU ČESTO? Tamjan je neizbežan verskim obredima ali ima i druga korisna svojstva , iznenadićete se koja
Tamjan ima poseban značaj u pravoslavlju i koristi se u bogoslužbenim obredima, kako u crkvama tako i u domovima vernika.
SAMO ŠTANCUJE Braća blizanci Predrag i Nenad osmislili mašinu koja pravi bureke, sve sastojke dozira u gram i radi sve na dugme (FOTO)
Dva brata blizanca, Predrag i Nenad Srdanović mogu ući u sve časopise ekonomije i biznisa.
NAJTEŽI KONJ U SRBIJI I ŠIRE: Evo koliko teži veličanstveni Medo, kandidat je za Ginisovu knjigu rekorda (FOTO)
Selo Caričine kod Sjenice, smešteno na 1500 metara nadmorske visine od davnina je poznato kao omiljeno mesto za boravak careva, carica, begova i aga, a danas je poznato i što se u tom selu, na farmi Selek nalaze najkrupniji konji ne samo u Srbiji, nego i u čitavom regionu.
OVO drvo treba imati u dvorištu: Smatra se magičnim, a njegovo ulje je lek nad lekovima
Kedar se smatra magičnim drvetom i zato je preporuka da imate komad ovog drveta u domu.
Komentari(0)