MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.

Krajem 19. veka, kada je Beograd više ličio na tursku kasabu nego na evropsku metropolu, konjska zaprega je na trasi od Kalemegdana do Slavije povukla prvi prestonički tramvaj. Bio je to 14. oktobar 1892. godine, a novoustanovljena linija dobila je ime, logično, broj 1.
Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata jedno vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
Printscreen
Možda vas zanima:

MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?

RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Možda vas zanima:

MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?

RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Možda vas zanima:

MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?

RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Godine 1947. na ulice Beograda stiglo je “novo svetsko čudo” – trolejbus. Upravo je prvi prestonički trojelbus “ukrao“ trasu i broj tramvaju 1. Tako je “jedinica“ nastavila svoj život kao trolejbuska linija.
Nakon što je uvedena trasa od Kalemegdana do Lekinog brda – “jedanaestica”, linija 1 je nestala.
Stanje je bilo tako sve do 1978. kada se na beogradske ulice vratio tramvaj 1. Ovog perioda će se setiti stariji sugrađani – “jedinica” je saobraćala od Kalemegdana do Rakovice (a kasnije i do Kneževca) i to linijom: Kalemegdan (Beko) – Pristanište – Ž. Stanica – pa dalje trasom “trojke” do Rakovice.
Sada već mitska linija 1, definitivno je ukinuta nakon 1985. jer su nadležni procenili da na njoj nema dovoljno putnika što je verovatno bila posledica njenog delimičnog preklapanja sa linijom 3.
Od tada pa do danas, “jedinica” postoji samo u sećanjima i pričama starijih sugrađana koji još pamte vremena kada je kloparala beogradskim ulicama.
Izvor: istorijski zabavnik

Milovan je bio Titova desna ruka, svuda sa njim putovao i jela mu pripremao: A onda ispričao kako je prošao kad je video ono što ne treba
Priča o Milovanu Mići Stojanoviću, život pod nadzorom, putovanja sa svetskim liderima, tajne dvora i kulinarske anegdote koje je zabeležio u knjizi

Evo kako je zaista umro Boško Buha: Nije hteo da ostavi čuvenu doktorku koju su trudnu držali u kavezu, u 17-oj jezivo skončao
27. septembra pre 82 godine poginuo je Boško Buha – dečak, partizan, borac protiv fašizma.

Vile sa Radana: Da li još uvek čuvaju blago i igraju vilinska kola?
Na jugu Srbije, između Lebana i Bojnika, Kuršumlije i Prokuplja, prostire se planina Radan – krajolik ispresecan gustim šumama, bistrim izvorima i tihim selima. Ali Radan nije poznat samo po prirodnim lepotama i čuvenoj Đavoljoj varoši, ovo je i planina obavijena legendama, naročito o vilama, koje narod i danas pominje s poštovanjem.

Kako nastaje dobra rakija – Od šljive do kazana, od kazana do čašice
U Srbiji se od davnina kaže da je rakija više od pića – ona je deo doma, običaja i tradicije. Od šljive u Šumadiji, kajsije u Vojvodini, pa sve do dunje i viljamovke u južnim krajevima, pečenje rakije predstavlja poseban događaj u životu porodice i sela. Nije se radilo samo o pripremi zimnice, već o ritualu u kojem se okupljala rodbina, komšije i prijatelji, dok je miris voća i dima iz kazana obavijao avlije.

"Gde sam ja ovo došla?!" Laja se udala za Srbina, pa se šokirala našim običajima! Jedan detalj joj posebno bode oči
Špankinja Laja Blaskez sa suprugom živi u Smederevskoj Palanci, odlično vlada srpskim jezikom i nedavno se udala u Hramu Svetog Save.
Komentari(0)