MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Krajem 19. veka, kada je Beograd više ličio na tursku kasabu nego na evropsku metropolu, konjska zaprega je na trasi od Kalemegdana do Slavije povukla prvi prestonički tramvaj. Bio je to 14. oktobar 1892. godine, a novoustanovljena linija dobila je ime, logično, broj 1.
Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata jedno vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
Printscreen
Možda vas zanima:
MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?
RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Možda vas zanima:
MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?
RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Možda vas zanima:
MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?
RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Godine 1947. na ulice Beograda stiglo je “novo svetsko čudo” – trolejbus. Upravo je prvi prestonički trojelbus “ukrao“ trasu i broj tramvaju 1. Tako je “jedinica“ nastavila svoj život kao trolejbuska linija.
Nakon što je uvedena trasa od Kalemegdana do Lekinog brda – “jedanaestica”, linija 1 je nestala.
Stanje je bilo tako sve do 1978. kada se na beogradske ulice vratio tramvaj 1. Ovog perioda će se setiti stariji sugrađani – “jedinica” je saobraćala od Kalemegdana do Rakovice (a kasnije i do Kneževca) i to linijom: Kalemegdan (Beko) – Pristanište – Ž. Stanica – pa dalje trasom “trojke” do Rakovice.
Sada već mitska linija 1, definitivno je ukinuta nakon 1985. jer su nadležni procenili da na njoj nema dovoljno putnika što je verovatno bila posledica njenog delimičnog preklapanja sa linijom 3.
Od tada pa do danas, “jedinica” postoji samo u sećanjima i pričama starijih sugrađana koji još pamte vremena kada je kloparala beogradskim ulicama.
Izvor: istorijski zabavnik
Ovo je jedina žena koja je odbrusila Titu pred celom Jugoslavijom: Zbog njenih reči nastao pravi muk
Legendarna Desanka Perović svojevremeno je sa dve reči zapušila usta Josipu Brozu Titu, jer je kao svetska šampionka i svetska rekorderka imala pravo na to
Najzdravija biljka na svetu, a niko je NE JEDE
Potočarka ima više gvožđa od spanaća! Biljka za detoks jetre koja leči srce, jača kosu i čisti krv. Zašto je još ne koristite?
3 trika da meso uvek bude sočno i mekano: Jedan način primenjivale su i naše bake, uspeva bez greške
Ove savete treba da zna svaka domaćica.
Zarada od ove biljke ide i do 9.000 evra, na 10 ari zemljišta, a malo ko u Srbiji je gaji: Pravo je blago
Od njega su naše bake pravile džemove i slatko, a danas može postati i izvor solidne zarade
Brat kneza Mihaila osumjičen za njegov atentat, od užasnih detalja surovog ubistva i danas podilazi jeza
Mnogima je bilo u interesu da knez Mihailo bude ubijen, s obzirom na to da je težio nezavisnosti Srbije i nije dozvoljavao uplitanje velikih sila.
Komentari(0)