MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.

Krajem 19. veka, kada je Beograd više ličio na tursku kasabu nego na evropsku metropolu, konjska zaprega je na trasi od Kalemegdana do Slavije povukla prvi prestonički tramvaj. Bio je to 14. oktobar 1892. godine, a novoustanovljena linija dobila je ime, logično, broj 1.
Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata jedno vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
Printscreen
Možda vas zanima:

MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?

RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Možda vas zanima:

MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?

RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Možda vas zanima:

MISTERIJA KOJA MUČI MNOGE Da li znate zašto u Beogradu ne saobraća tramvaj broj 1?
Šta se desilo sa prvom tramvajskom linijom u glavnom gradu?

RADOVI SE POLAKO PRIVODE KRAJU Na ovom mestu biće izgrađena najveća saobraćajna petlja u Srbiji
Deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka s najvećom saobraćajnom petljom, biće završen najkasnije do kraja sledeće godine, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u kontroli radova kod tunela Straževica.
Godine 1947. na ulice Beograda stiglo je “novo svetsko čudo” – trolejbus. Upravo je prvi prestonički trojelbus “ukrao“ trasu i broj tramvaju 1. Tako je “jedinica“ nastavila svoj život kao trolejbuska linija.
Nakon što je uvedena trasa od Kalemegdana do Lekinog brda – “jedanaestica”, linija 1 je nestala.
Stanje je bilo tako sve do 1978. kada se na beogradske ulice vratio tramvaj 1. Ovog perioda će se setiti stariji sugrađani – “jedinica” je saobraćala od Kalemegdana do Rakovice (a kasnije i do Kneževca) i to linijom: Kalemegdan (Beko) – Pristanište – Ž. Stanica – pa dalje trasom “trojke” do Rakovice.
Sada već mitska linija 1, definitivno je ukinuta nakon 1985. jer su nadležni procenili da na njoj nema dovoljno putnika što je verovatno bila posledica njenog delimičnog preklapanja sa linijom 3.
Od tada pa do danas, “jedinica” postoji samo u sećanjima i pričama starijih sugrađana koji još pamte vremena kada je kloparala beogradskim ulicama.
Izvor: istorijski zabavnik

Ako uradite ovu jednu stvar, račun za struju će vam se prepoloviti: Lako je, a Srbi za to nemaju pojma
Trikovi za smanjenje troškova energije

Hteli su da bude novi Draža, a onda je upao u zamku ustaša! Ko je Pavle Đurišić čiji je spomenik zabranjen u Crnoj Gori: Četničkog vojvodu živog spalili
Pavle Đurišić je kao oficir vojske Kraljevine Jugoslavije i istaknuti četnički komandant tokom II svetskog rata igrao značajnu ulogu u nizu vojnih i političkih događaja koji su oblikovali tok rata u Crnoj Gori, Raškoj oblasti i šire. Njegovo delovanje je i danas predmet podeljenih mišljenja u istoriografiji.

OVAJ SRBIN JE IZAZVAO RAT U KOJEM JE POGINULO 18 MILIONA LJUDI I U KRVI SRUŠIO SRPSKU DINASTIJU: Pre 100 godina, STRELJALI SU GA SRBI, a rehabilitovao ga je TITO!
U vreme vladavine kralja Aleksandra Obrenovića, zbog lošeg stanja u zemlji, smislio je i organizovao oficirski puč kraljevskog para Obrenović

ON JE BIO NAJVEĆI SRPSKI ŠPIJUN! Zaboravite Mustafu Golubića, MASON Božin ucenjivao je KRALJA, TITA i STALJINA
On je bio pravi srpski junak...

Evo kog je tačno porekla Nikola Tesla: I Srbi i Hrvati su zbog ovoga u šoku, gledajte samo istinu
Da li je Nikola Tesla Srbin?
Komentari(0)