NEKADA SU SE KOD NAS KORISTILE TALJIGE Danas su rado viđen ukras u dvorištima, napunjene cvećem i ukrasnim figurama
Laka zaprežna kola koja obično vuče jedan konj i služe za prevoz lakšeg tereta

Zaprežna kola su drveno vozilo na četiri točka osmišljeno tako da ga mogu vući životinje.
Poznato je da su se koristila u 1. veku pre nove ere i to sa novinama kao što su žice i metalni okviri točkova. Čak i veoma stari primeri imali su osobine poput rotirajuće prednje osovine i klin za osiguranje točka iz osovine. U svom suštinskom obliku zaprežna kola su u upotrebi već oko 2000 godina.
Možda vas zanima:

ZBOD DUDA BILI SMO SILA U PROIZVODNJI SVILE U Vojvodini niko nije mogao da se venča dok ga ne zasadi (VIDEO/FOTO)
Dud je do pre pola veka bio najmnogobrojnije drvo – voćka na ovim prostorima.

DVORAC JE BIO U RUKAMA HITLEROVOG FUNKCIONERA Herman Gering pređašnjim vlasnicima dao četiri sata da pobegnu (FOTO/VIDEO)
Na severu Banata u varošici Čoka nalaze se ostaci nekadašnjeg privrednog carstva jevrejske porodice Lederer koja je preživela holokaust i skrasila se u Južnoj Africi, gde i danas sa svojim potomcima živi Magda Lederer. Ledereri su optuženi za ratno profiterstvo
Možda vas zanima:

ZBOD DUDA BILI SMO SILA U PROIZVODNJI SVILE U Vojvodini niko nije mogao da se venča dok ga ne zasadi (VIDEO/FOTO)
Dud je do pre pola veka bio najmnogobrojnije drvo – voćka na ovim prostorima.

DVORAC JE BIO U RUKAMA HITLEROVOG FUNKCIONERA Herman Gering pređašnjim vlasnicima dao četiri sata da pobegnu (FOTO/VIDEO)
Na severu Banata u varošici Čoka nalaze se ostaci nekadašnjeg privrednog carstva jevrejske porodice Lederer koja je preživela holokaust i skrasila se u Južnoj Africi, gde i danas sa svojim potomcima živi Magda Lederer. Ledereri su optuženi za ratno profiterstvo
Možda vas zanima:

ZBOD DUDA BILI SMO SILA U PROIZVODNJI SVILE U Vojvodini niko nije mogao da se venča dok ga ne zasadi (VIDEO/FOTO)
Dud je do pre pola veka bio najmnogobrojnije drvo – voćka na ovim prostorima.

DVORAC JE BIO U RUKAMA HITLEROVOG FUNKCIONERA Herman Gering pređašnjim vlasnicima dao četiri sata da pobegnu (FOTO/VIDEO)
Na severu Banata u varošici Čoka nalaze se ostaci nekadašnjeg privrednog carstva jevrejske porodice Lederer koja je preživela holokaust i skrasila se u Južnoj Africi, gde i danas sa svojim potomcima živi Magda Lederer. Ledereri su optuženi za ratno profiterstvo
Možda vas zanima:

ZBOD DUDA BILI SMO SILA U PROIZVODNJI SVILE U Vojvodini niko nije mogao da se venča dok ga ne zasadi (VIDEO/FOTO)
Dud je do pre pola veka bio najmnogobrojnije drvo – voćka na ovim prostorima.

DVORAC JE BIO U RUKAMA HITLEROVOG FUNKCIONERA Herman Gering pređašnjim vlasnicima dao četiri sata da pobegnu (FOTO/VIDEO)
Na severu Banata u varošici Čoka nalaze se ostaci nekadašnjeg privrednog carstva jevrejske porodice Lederer koja je preživela holokaust i skrasila se u Južnoj Africi, gde i danas sa svojim potomcima živi Magda Lederer. Ledereri su optuženi za ratno profiterstvo
Tokom 9. veka načinjeno je nekoliko dodatnih poboljšanja kod tela i konstrukcije pa su zaprežna kola istisnula dvokolice kao prevozno sredstvo za putnike i međugradski prevoz. Zbog takve konstrukcije zaprežna kola su bila teža, njihovo kvadrasto telo je bilo puno korisnije za prevoz tereta i poljoprivrednih proizvoda, a zbog četiri točka su bila stabilnija i prijatnija u vožnji.
Zaprežna kola su se prozvodila u različitim veličinama i oblicima, kao i ona za prevoz putnika koja su imale opruge između okvira.
U 16. veku su se pojavile kočije koje su izbacile putnička zaprežna kola. Jedna vrsta zaprežnih kola — conestoga je postala poznata kao teretno vozilo 18. veka, a njen naslednik prerijska škuna je bilo najčešće vozilo koje su koristili američki doseljenici u selidbi na zapad.
Kod nas su se vozile taljige
Teško je zamisliti nekadašnji srpski seoski pejzaž bez taljiga koje truckaju putem, ujarmljenih volova ili konja, domaćina sa naherenom kapom, i mirisom sena koje je uredno naslagano u njima.
Služe i za odlazak u njivu, prenos sena i raznog tereta, a sa nameštenim klupicama korisne su i za odlazak cele porodice na vašare, svadbe, slave.
Po ugledu na fijaker, prednji točkovi su manjeg prečnika. Razmak između prednje i zadnje osovine je 140 cm. Taljige nemaju levče pa se lotre oslanjaju na šipke koje su povezane za prednji i zadnji trap kola. Težina kola je oko 280 kg. Dužina lotri 190 cm. Ova kola, posebno lotre veoma su lepo ukrašena, nacifrana.
Danas su veoma rado viđen ukras u dvorištima, oslikane živim bojama, napunjene cvećem i ukrasnim figurama.
Glagol taljigati se veoma jasno ukazuje na brzinu i udobnost ove vrste prevoza – polako i stići će se.
Izvor: vikipedija, narodnatradicija

MISTERIJA TITOVE SAHRANE: Sumnja se da u sanduku uopšte nije bilo njegovo telo, nego nešto sasvim bizarno! (VIDEO)
Tog dana zemlja je bila zavijena u crno

Nijedan sin me nije zvao na svadbu: Majka im mozak isprala, zgadila bi im se kad bi znali s kim je bila i šta je radila
Adil je imao težak život, ali mu najveći bol zadaju sinovi koji ga ni na svadbu nisu zvali

DŽEJU PISAO PESME, PRETUKAO ARKANA, DIVILI MU SE I NAJŽEŠĆI MOMCI: Legendarni Dorćolac stradao je jezivom smrću!(FOTO)
Džambina sudbina toliko je jeziva da ju je teško i prepričati...

Evo ko nikako ne sme da se pričesti na Ostrogu pred moštima Svetog Vasilija: Vladika Jovan otkrio zbog čega je određenim ljudima to zabranjeno u ovoj svetinji
U svojoj bedeci nekadašnji iguman manastira Ostrog, umirovljeni vladika Jovan, istakao je da ljudi bez milosti, koji ne praštaju, ne bi trebalo ni da poste, jer je u tom slučaju sve - prazno.

NIKOLA TESLA JE VEROVAO DA JE OVAJ SVETAC NJEGOV ZAŠTITNIK: Zbog njega su Amerikanci znali ZA SRBE I KRSNU SLAVU
Jedan američki inženjer i pisac, Leland I. Anderson, dugo se bavio likom i delom našeg Nikole Tesle, te je i 1979. g. napisao i Teslinu biografiju. U njoj otkriva mnoštvo zanimljivih podataka iz privatnog života našeg velikog naučnika, kao i to koga je Tesla poštovao kao svog sveca zaštitnika.
Komentari(0)