Visina stubova biće određena prema tehničko-tehnološkim zahtevima žičare.
Osim gondole koja bi povezala Novi Beograd i Kalemegdan, u narednom periodu u prestonici je u planu još jedna žičara – od Novog Beograda do Košutnjaka, a preko Ade Ciganlije i Makiša. Sudeći prema izmenama i dopunama plana generalne regulacije Grada Beograda, izgradnja kabinske žičare – gondole i pratećih sadržaja, predviđena je fazno, i to: prva faza: Novi Beograd – Ada Ciganlija – Makiš, a druga faza Makiš – Banovo Brdo – Košutnjak.
VISINA STUBOVA I DO 12 METARA
Možda vas zanima:
ZABORAVITE NA ŠVERCOVANJE Stižu velike promene u gradskom prevozu
Evo šta to znači...
MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Možda vas zanima:
ZABORAVITE NA ŠVERCOVANJE Stižu velike promene u gradskom prevozu
Evo šta to znači...
MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Možda vas zanima:
ZABORAVITE NA ŠVERCOVANJE Stižu velike promene u gradskom prevozu
Evo šta to znači...
MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Visina stubova biće određena prema tehničko-tehnološkim zahtevima žičare i prema uslovu da omogućava neometan kopneni i rečni saobraćaj, odnosno obezbeđuje da donja konstrukcija gondole bude na udaljenju većem od 4,5 metara od najviše tačke javne saobraćajne površine, šest metara od nivoa koridora primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara od nivoa reke pri najvišem vodostaju – navodi se u dokumentu.
MOSTOVI I TUNELI
U Savskom amfiteatru planirana su dva mosta. Jedan od mostova (moguća je i tunelska veza), povezao bi prostor na desnoj i levoj obali Save i bio bi lako dostupan za pešački i javni saobraćaj. Drugi bi bio magistralnog ranga.
Pored navedenog, značajno je pomenuti i planiranu vezu Savske i Dunavske padine koja bi se ostvarila tunelom za drumski saobraćaj.
– Tunel je planiran kao produžetak Starog Savskog mosta i pružaće se ispod Terazijskog grebena ka Ulici despota Stefana. Ovaj saobraćajni pravac treba da rastereti centralno gradsko područje od saobraćajnih tokova na pravcu Novi Beograd – Savski amfiteatar – Ada Huja – piše u planu.
BRODOM PO BEOGRADSKOM PRIOBALJU
Planirano je da brodovi budu zatvoreni kako bi mogli da se koriste po svim vremenskim uslovima, a važila bi ista kartica za plaćanje kao u vozilima gradskog prevoza. Od Zemunskog keja do Dorćola za dvanaest minuta, a od Borče do Karaburme za desetak – moguće je ako vas rekom preveze putnički brod.
Stručnjaci Saobraćajnog fakulteta koji su radili taj projekat ukazuju da brzina transporta nije jedina prednost putovanja rekom.
– Projekat je od izuzetnog značaja zato što se njime ne samo smanjuju gužve u kopnenom transportu već se smanjuje uticaj na životnu sredinu koji se ogleda u smanjenju emisije buke, ali i drugih elemenata, pre svega zaštite vazduha – objašnjava prof. dr Branko Milovanović sa Saobraćajnog fakulteta.
Putnike bi trebalo da prevozi jedanaest brodova, a u jedan bi moglo da stane oko sedamdeset ljudi. Polazili bi na svakih dvadeset minuta.
Ovaj prevoz će obuhvatiti sve opštine, od Obrenovca do Grocke i Zemuna, tako da će oni koji žive u blizini reke moći da koriste rečni prevoz.
PROCVAT PRIBOJSKE BANJE Dobili su i stazu zdravlja, , idealnu za šetnju kroz šumu i prilagođenu svim generacijama, a nudi i ovo (FOTO) (VIDEO)
Turisti i meštani Pribojske Banje od sada imaju novi sadržaj za uživanje „Stazu zdravlja”, dugu preko jednog kilometra, koja je nedavno završena u okviru prekogranične saradnje Turističke organizacije Priboj, Eparhije budimljansko - nikšićke i TO Nikšić.
SRBI NE ZNAJU DA NAŠA ZEMLJA IMA JEDINSTVENO JEZERO U OBLIKU SRCA: Turistička je atrakcija, evo gde se nalazi! FOTO
Neobično srcoliko jezero nazvano je Bubanj, po čijem imenu nosi ceo jedan deo grada
PLANINA NA KOJOJ ZIMA POSTAJE BAJKA: Zašto Zlatar privlači porodice i ljubitelje zimskih sportova svake godine?
Otputujte u srce Srbije i otkrijte zašto je Zlatar raj za ljubitelje prirode i aktivnog odmora.
ARAPI PREŠLI HILJADE KILOMETARA ZBOG OVOGA: Naser i Famila sa troje dece putuju po Zapadnoj Srbiji (FOTO)
Živopisno zlatiborsko selo Gostilje, čuveno po svom velelepnom vodopadu jedan je i od tri kandidata iz Srbije za izbor najlepše turističko sela sveta
Nestvarno lepe zimske slike stižu sa Zlatibora: Sneg prekrio najpopularniju srpsku planinu, snimci iz vazduha oduzimaju dah
Nakon što su putevi pročišćeni, a sneg prestao da pada na srpskoj turističkoj lepotici, planini Zatibor već krajem novembra vlada prava zimska idila. Na snimcima zabeleženim iz vazduha, jasno se vidi lepota ovog mesta stoga i ne čudi da je godinama unazad jedna od najpolularnijih destinacija kako za domaće turiste, tako i za goste iz čitavog sveta.
Komentari(0)