NA OVAJ SRPSKI BUVLJAK DOLAZE ČAK I IZ MAĐARSKE! Lokalci trče čim se otvori, ponuda raznovrsna, a evo šta najviše vole da pazare

Ako ste ikada čuli za Suboticu, verovatno ste čuli i za njen slavni Buvljak. Ova jedinstvena robna pijaca, zvanično poznata kao Mali Bajmok, već decenijama pleni pažnju kupaca iz celog regiona.

buvljak
Printscreen/Youtube

Od skromnih početaka krajem osamdesetih, kada je bila utočište za polovnu robu, danas predstavlja tržni centar koji istovremeno odiše tradicijom i dinamičnim duhom modernog poslovanja.

Buvljak je mnogo više od mesta za kupovinu.

Sa 1.500 registrovanih prodavaca, ovde posluju trgovačke radnje, zanatske radionice, ugostiteljski objekti i poljoprivredna gazdinstva. Površina pijace iznosi gotovo 39.000 kvadratnih metara, sa četiri hale, 1.400 tezgi i više od 200 lokala. Zelena pijaca, kao njen neizostavni deo, svakodnevno privlači ljubitelje svežih domaćih proizvoda.

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

– Pijaca nije samo mesto gde prodajemo robu, već prostor za susrete i razmenu ideja – kaže Marina Čović, saradnica za odnose s javnošću u „Tržnici” Subotica. – Ona simbolizuje lokalnu zajednicu, ali ima i znatan ekonomski uticaj na čitav region.

Poseban šarm Buvljaka leži u njegovoj međunarodnoj privlačnosti. Tokom poslednjih godina glavni kupci dolazili su iz Mađarske, tražeći povoljne cene i specifične proizvode koje je teško pronaći drugde.

– Mađari su i dalje najbolji kupci. Čuo sam da je Tržnica stavila reklamu na neke mađarske medije, što je odličan potez, jer sada gostiju iz Mađarske ima još više. Kupuju sve: šerpe, lonce, poklopce, satove, garderobu i sve što je jeftinije kod nas nego preko granice. Dolaze i Beograđani i Novosađani da pazare. Nadamo se da će oni kad proradi voz doći na kafu u Suboticu i na Buvljak, jer je on brend Subotice. Ja živim od 1987. godine u ovom gradu i otad znam za njega – kaže jedan od trgovaca.

Pogled u budućnost

Buvljak u Subotici danas nije samo simbol trgovine, već i mesto koje spaja generacije. Dok se mlađi okreću digitalnim tržnicama, starije generacije i dalje nalaze utehu u nečemu što podseća na nekadašnji životni stil. Stalnim ulaganjima u infrastrukturu i prilagođavanjem potrebama savremenog potrošača, Buvljak ostaje relevantan i perspektivan.

Za mnoge, ovo je mnogo više od obične pijace – to je simbol zajedništva, tradicije i ekonomskog opstanka. U vremenu koje brzo menja navike kupovine, subotički Buvljak nastavlja da priča svoju priču, podsećajući nas da je trgovina više od transakcije – to je ljudska veza.

Robe ovde ima svakojake, od odeće, obuće i elektronike do rukotvorina i delikatesa.

– Dolazim ovde već deset godina. Cene su pristupačne, a atmosfera je uvek topla i prijatna. Subotički Buvljak je nešto što morate doživeti. Tradicionalno nakon kupovine pojedemo pljeskavicu, jer ona nigde nije kao na Buvljaku – kaže uz osmeh Šandor iz Segedina.

Jedna Subotičanka kaže da su cene i dalje konkurentne.

– Kupujem, uglavnom, garderobu na Buvljaku. Recimo, jednom godišnje idem u Mađarsku da kupim hranu – kaže Neli iz Subotice.

– Ovo je mesto gde se osećate kao deo zajednice – kaže jedan od redovnih kupaca. – Gužva nije kao nekada, ali duh pijace ostaje nepromenjen.

(Dnevnik)

Tagovi:

Komentari(0)

Loading