PORED VITAMINA OVE NAMIRNICE GREJU TELO Evo šta Vam je potrebno u ovim hladnim danima da proradi cirkulacija

Lepote Srbije

11:00

Gastronomija 0

Pored ovih namirnica koje je poželjno uneti ima stvari koje bi trebalo izbegavati kako bi Vam krv bolje cirkulisala.

PORED VITAMINA OVE NAMIRNICE GREJU TELO Evo šta Vam je potrebno u ovim hladnim danima da proradi cirkulacija
Pexels

Doktori nam svima preporučuju da što manje sedimo, da treniramo ili bar šetamo na duže staze, a evo šta uneti kroz ishranu kako bi krv bolje strujala.

U zaista hladnim danima, nije loše znati koje namirnice greju telo i doprinose osećaju toplote, pa bi ih trebalo uvrstiti u dnevni meni, a koje opet hlade telo, pa ih je po većim hladnoćama bolje izbegavati...

Iako će tek hladne šake i stopala mnogima skrenuti pažnju na probleme sa cirkulacijom, na ovaj poremećaj mogu da ukažu i drugi simptomi kao što je tup bol koji izaziva grč u listovima nogu posle dužeg hodanja i nestaje posle odmora, trnci u stopalima i prstima, bleda, plavičasta ili ljubičasta koža.

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Može da se javi smanjena maljavost nogu i smanjeno znojenje stopala, jer poremećena cirkulacija prouzrokuje poremećaj rada znojnih žlezda, a češće se dešavaju i ozlede kože, infekcije koje ne prolaze, rane koje ne zarastaju.

Shutterstock/Zimnica
 

Prema kineskoj ishrani i makrobiotici, u zimu bi bilo poželjno koristiti više korenastog povrća, kao što su šargarepa, krompir, crni i beli luk, a takođe i kukuruz. Heljda je odlična za zimu, jer zagreva telo, pa je kaša od heljde tradicionalni doručak u hladnim zemljama kao što je Rusija.

Sve namirnice životinjskog porekla, uključujući i meso i jaja, spadaju u grupu namirnica koje greju. Vegetarijanci umesto ovoga mogu da koriste visokoproteinske prerađevine od soje  - tofu i tempeh, kao i izuzetno energetski snažan proizvod od pšeničnih belančevina, tzv. sejtan.

Shutterstock/Soljenje mesa
 


Za nekoliko namirnica se u tradicionalnim sistemima ishrane, kao i u savremenom nutricionizmu, zna da imaju termogeni efekat, to jest, da povećavaju osećaj toplote u telu. Evo nekoliko od njih, koje bi svakako trebalo uvrstiti u zimske obroke.

Kokosovo ulje

Sastoji se od srednjelančanih kiselina za koje se zna da imaju termogeni efekat (greju). Pri tome, srednjelančane masne kiseline iz creva dospevaju direktno u jetru gde se konvertuju u energiju, a ne kruže u obliku čestica masti u krvotoku, kao što je to slučaj sa većinom prehrambenih masnoća... Kokosovo ulje inače ima brojna povoljna dejstva na organizam, o čemu opširnije možete pročitati ovde.

Bademi

Ne samo da su kalorični, pa dobro greju, već su i odličan izvor kvalitetnih masnih kiselina, koje pomažu u regulaciji holesterola. Takođe, bademi su i jedan od bogatijih prirodnih izvora magnezijuma (doprinosi širenju krvnih sudova, pa time i poboljšanju protoka krvi). Dakle, ima više razloga što greju. Samo, nemojte da preterate! Nutricionisti kažu da je 30 grama dnevno sasvim dovoljno.

Shutterstock
 


Beli luk

Ne samo da greje, već pomaže u sniženju holesterola, a sadrži i prirodne antibiotike (alicin), pa je idealna hrana da se zimi konzumira svakodnevno! Otprilike dva češnja dnevno bila bi "preporučena doza".

Ljute paprike

Osnovni sastojak koji daje ljutinu papričicama, kapsaicin, greje i telo. I ne samo to: neka istraživanja pokazala su da kapsaicin ima zaštitno dejstvo na srce.
 

Shutterstock
 

Biber i đumbir

Dodajte mleveni biber ili đumbir u prahu u toplu supu! Ovako začinjena, zagrejaće vas još i više. I biber i đumbir ubrzavaju i poboljšavaju cirkulaciju, dovode do širenja kapilara, pa time i greju telo. I ne samo to - oba ova začina pomažu rastvarenje i izbacivanje sluzi, što je zimi od velike koristi. Odličan razlog da svakodnevno malo zaljutimo jelo!

Šta je bolje izbegavati po hladnoći


Južno voće

Južno voće (pomorandže, limun, banana, kivi...) je veoma zdravo i puno vitamina, ali ono je dobra hrana u tropskim krajevima upravo zato što hladi telo! Dakle, ako vam je hladno, ne preterujte sa ovim inače veoma zdravim namirnicama. Ali, ako imate povišenu temperaturu (prehlada, grip i sl) - slobodno ga konzumirajte, osvežiće vas i pomoći da lakše podnesete groznicu, na prirodan način - bez antipiretika.

Alkohol

Greje samo u početku, ali vrlo brzo veoma rashladi telo. Po veoma hladnom vremenu, bolje ga je zaobići.
 

Printscreen/Youtube/Šljivovački sajam domaće rakije
 

Gazirani napici

Hlade telo, bolje ih je izbeći.

Kafa

Iako se pije topla, u krajnjoj instanci ona hladi telo. Plus, dovodi do skupljanja krvnih sudova, što smanjuje cirkulaciju, pa time i pojačava osećaj hladnoće, naročito u šakama i stopalima. Dakle, po hladnoći, manje kafe! (Interesantno, baš zbog ovog svojstva kineska medicina preporučuje hladnu kafu kao sredstvo prve pomoći leti, kod jakih vrućina i reakcija na toplotu!)

Krastavac

Odlična letnja hrana, jer hladi telo, ali zimi ga je bolje izbeći!

I konačno, izbegavajte da uzimate obroke kasno uveče, jer se ta hrana dugo zadržava u organima za varenje i gasi digestivnu vatru, što opet dovodi do hlađenja tela.

Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.

BONUS VIDEO:

Komentari(0)

Loading