Znate li čemu služe crne tačkice na šoferšajbni vašeg automobila?
Ako vreme dok ste zaglavljeni u saobraćaju provodite gledajući ispred sebe, možda ste primetili male crne tačke koje okružuju ivice vetrobrana vašeg automobila. Možda i niste, jer su prilično sitne, ali njihova funkcija je velika.

Ta crna traka koja se obavija oko prozora naziva se frit traka i to je zapravo keramička boja koja se ugrađuje u staklo, te ju je nemoguće skinuti ili sastrugati. Tu je da bi zaštitila uretanski zaptivač koji štiti vaš prozor, odnosno šoferšajbnu, od ultraljubičastih zraka koji, pod manje sigurnim okolnostima, mogu da prouzrokuju da staklo iskoči.
Frit traka takođe predstavlja graviranu površinu za koju se hvata sredstvo za lepljenje koje spaja staklo sa ramom, sprečavajući ljude da vide taj neugledni lepak spolja.
U redu, to prilično objašnjava čvrstu crnu traku, ali šta je sa tačkicama?
Možda vas zanima:

Malo ko zna zašto su gume na automobilima uvek crne? Evo koji je razlog
Crna boja simbolizuje pouzdanost i dugovečnost

Ne zagrevajte auto kada je hladno: To je najgora stvar koju možete da uradite motoru, evo zašto
Iako je tehnologija neverovatno napredovala u poslednjih 20 godina, jedna stvar vozačima i dalje pravi velike probleme – hladnoća.
Možda vas zanima:

Malo ko zna zašto su gume na automobilima uvek crne? Evo koji je razlog
Crna boja simbolizuje pouzdanost i dugovečnost

Ne zagrevajte auto kada je hladno: To je najgora stvar koju možete da uradite motoru, evo zašto
Iako je tehnologija neverovatno napredovala u poslednjih 20 godina, jedna stvar vozačima i dalje pravi velike probleme – hladnoća.
Možda vas zanima:

Malo ko zna zašto su gume na automobilima uvek crne? Evo koji je razlog
Crna boja simbolizuje pouzdanost i dugovečnost

Ne zagrevajte auto kada je hladno: To je najgora stvar koju možete da uradite motoru, evo zašto
Iako je tehnologija neverovatno napredovala u poslednjih 20 godina, jedna stvar vozačima i dalje pravi velike probleme – hladnoća.
Razlog zbog kojeg se tačke smanjuju kako se kreću prema sredini prozora je taj što se stvara efekat gradijenta koji je estetski ugodniji i manje očigledan vozačima i putnicima.
Shutterstock
Ipak, tačke nisu tu samo da bi izgledale lepo. Veliki deo dizajna ima veze sa načinom izrade vetrobrana - prilikom savijanja vetrobrana u komori za zagrevanje (oblikovanje) stakla, frit se zagreva brže od ostatka jer je crn. Da bi se smanjila optička distorzija kao rezultat ovog toplotnog dispariteta, koristi se tačkasti gradijent.
Takođe možete da zahvalite drugom setu tačaka na vašem vetrobranskom staklu - odmah iza retrovizora - jer vam pomaže da lakše gledate kada sunčevi zraci idu direktno u vas dok vozite.
Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
BONUS VIDEO:

Ko je misteriozni dečak na freski u Gračanici? Zove se Todor i unuk je junaka koji je u srpskoj istoriji zapamćen kao izdajnik
Todor na freski ima desetak godina i nalazi se u malo pognutom stavu ispruženih ruku. Njegov lik naslikan je sa izrazitim portretskim crtama toga vremena – ističu se plave oči, smeđe i blago izvijene obrve, visoko čelo, malo povijen nos i talasasta kestenjasta kosa koja se kovrdža na vratu.

DA LI JE PROKLETA JERINA PRAVEDNO TAKO PROZVANA Borila se za slobodu pravoslavnih robova i na sve moguće načine ih je oslobađala!
Pet vekova je narod slušajući o njoj uz gusle stekao utisak da je ona unesrećila Srbiju i svoju porodicu, a zapravo Jerina je u jednom trenutku za svoju državu žrtvovala nešto najdragocenije što je imala – svoju decu.

"Iskopaše ti oči, lepa sliko" Freska srpske kraljice u Gračanici krije veliku tajnu, evo kako su počeli da veruju da su je Albanci oskrnavili
Freska Simonide u manastiru Gračanica na Kosovu i Metohiji, naslikanoj oko 1320. godine, se smatra jednom od najvrednijih fresaka srpskog srednjovekovnog slikarstva.

"Želim da zagrlim oca, ali ne smem" Knez Mihailo imao vanbračnog sina: Velimir je ostao željan očeve ljubavi, niko od Obrenovića mu nije došao na sahranu
Velimiru posle studija nije bilo dozvoljeno da se vrati u Srbiju. Obrenovići su gajili netrepeljivost prema njemu, iako on nije imao ikakvih ambicija da vlada.

Britanka Flora Sands borila se za Srbiju u I svetskom ratu: Zvali su je "naš brat", ranili je na frontu, a Milunka Savić je posebno oduševila
Nakon rata Flora je rešila da se ne vraća u Englesku. Tome je verovatno doprinela i činjenica da je na frontu pronašla ljubav. Udala se za saborca - oficira Jurija Judeniča.
Komentari(0)