U samom centru Beograda, u ulici Majke Jevrosime nalazi se jedan od mnogih tehničkih muzeja u Beogradu u kome se nalaze kultni modeli automobila.

Osnivači najmlađeg je u nizu tehničkih muzeja u Srbiji su Skupština grada Beograda i Bratislav Petković, kolekcionar i vlasnik zbirke istorijski značajnih automobila i arhivske građe o razvoju domaćeg automobilizma. Muzej je smešten u zgradi koja je pod nazivom „Moderna garaža“ proglašena za kulturno dobro. Izgrađena je 1929. kao prva javna garaža (Centralna garaža) u centru grada, po planovima ruskog arhitekte Valerija Staševskog.
View this post on Instagram
Možda vas zanima:
JEDAN OD SIMBOLA BEOGRADSKE TVRĐAVE U svojoj kolekciji ima preko 10 zbirki sa više od 30 000 predmeta
Vojni muzej Beograd je muzejska institucija koja sakuplja, proučava i prezentuje različite predmete za vojnu upotrebu a pre svega oružje, uniforme, ratne zastave, vojna dokumenta i umetnička dela sa vojnom tematikom.

PAMTI NAJVEĆE LEGENDE CRVENE ZVEZDE Užičanin od svog doma napravio muzej sa kolekcijom od Prvog svetskog rata pa do Miloševića (FOTO)
Ono što nema niko u svetu nema, može se pronaći pod krovom jednog Užičanina, koji je svoj dom pretvorio u privatno istorijski arhiv i mini muzej još iz vremena od Prvog svetkog rata do današnjih dana.
U Muzeju je smešten deo zbirke (40 automobila) od preko 70 koji sačinjavaju zbirku. U zbirci se nalaze stari i retki automobili, koji imaju poseban značaj za upoznavanje razvoja i tehničkog napretka automobilizma kod nas i u svetu. Najstariji automobil je Marot-Gardon, Francuska, iz 1897. godine, vozilo na tri točka, drvene karoserije (jasen), sa sedištem za dve osobe. U Zbirci su i francuski automobil Charrron iz 1908. godine, sa drvenim paocima na točkovima i luksuznom drvenom karoserijom tipa Landolet, koja se izrađivala ručno po narudžbini; zatim Ford model T iz 1925. godine, prvi automobil izrađen u velikoj seriji, na montažnoj traci.
View this post on Instagram
Kolekcija obuhvata originalne i restaurisane automobile među kojima se ističu: Ford Pilot iz 1902, Lančia Lamda iz 1925, Citroen B10 iz 1926, Bjuik 28-58 Opera kupe iz 1928, Škoda R6 iz 1929, Aero 10 iz 1929, Neš 870 iz 1931, Aero 50 kabriolet 1z 1929. godine, Alvis iz 1930, BMW 327/328 iz 1938…

Ova banja u Srbiji je stvorena za odmor: Pruža spokoj za dušu, retko ko je za nju čuo, a cene bagatela!
Banja Palanački Kiseljak je banja sa izvorom minerale vode

Javorovačka glava iznad Ivanjice: Vrh sa koga se čuje tišina
Na granici golih litica i gustih borovih šuma, Javorovačka glava je vrh o kom se ne priča mnogo – ali oni koji su bili, vraćaju mu se zauvek

Voda iz Lazareve pećine: Izvor koji izvire iz srca kamena i nikad ne presušuje
Duboko u jednoj od najstarijih pećina Srbije, kroz slojeve krečnjaka, izbija voda za koju meštani vekovima veruju da ima posebnu moć

Vodopad Prskalo u Resavi: Najmanji, ali najčistiji vodopad Srbije
Skriven među stijenama Kučajskih planina, vodopad Prskalo ne osvaja visinom, već tišinom, bistrinom i lepotom koja se ne zaboravlja

Selo Rajac kod Negotina: Jedino mesto u Srbiji gde su vinske podrume zidali pre kuća
U selu gde je vino bilo važnije od krova nad glavom, i danas stoje kameni podrumi iz 18. veka – podignuti pre nego što su meštani zidali sopstvene domove
Komentari(0)