RAJ AUTOMOBILIZMA Muzej smešten u prvoj javnoj garaži u Beogradu

M. M.

15:00

Turizam 0

U samom centru Beograda, u ulici Majke Jevrosime  nalazi se jedan od mnogih tehničkih muzeja u Beogradu u kome se nalaze kultni modeli automobila.

RAJ AUTOMOBILIZMA Muzej smešten u prvoj javnoj garaži u Beogradu
Shutterstock

 

Osnivači najmlađeg je u nizu tehničkih muzeja u Srbiji su Skupština grada Beograda i Bratislav Petković, kolekcionar i vlasnik zbirke istorijski značajnih automobila i arhivske građe o razvoju domaćeg automobilizma. Muzej je smešten u zgradi koja je pod nazivom „Moderna garaža“ proglašena za kulturno dobro. Izgrađena je 1929. kao prva javna garaža (Centralna garaža) u centru grada, po planovima ruskog arhitekte Valerija Staševskog.

 

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

View this post on Instagram

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

 

A post shared by Muzej automobila Beograd (@muzejautomobilabeograd)

U Muzeju je smešten deo zbirke (40 automobila) od preko 70 koji sačinjavaju zbirku. U zbirci se nalaze stari i retki automobili, koji imaju poseban značaj za upoznavanje razvoja i tehničkog napretka automobilizma kod nas i u svetu. Najstariji automobil je Marot-Gardon, Francuska, iz 1897. godine, vozilo na tri točka, drvene karoserije (jasen), sa sedištem za dve osobe. U Zbirci su i francuski automobil Charrron iz 1908. godine, sa drvenim paocima na točkovima i luksuznom drvenom karoserijom tipa Landolet, koja se izrađivala ručno po narudžbini; zatim Ford model T iz 1925. godine, prvi automobil izrađen u velikoj seriji, na montažnoj traci.

Kolekcija obuhvata originalne i restaurisane automobile među kojima se ističu: Ford Pilot iz 1902, Lančia Lamda iz 1925, Citroen B10 iz 1926, Bjuik 28-58 Opera kupe iz 1928, Škoda R6 iz 1929, Aero 10 iz 1929, Neš 870 iz 1931, Aero 50 kabriolet 1z 1929. godine, Alvis iz 1930, BMW 327/328 iz 1938…

Komentari(0)

Loading