ZVUČI PROSTO NEVEROVATNO Osim u Beogradu, tramvaji su nekada vozili i kroz ove gradove u Srbiji

J. K.

18:01

Aktuelno 0

Beograđani nisu jedini u Srbiji imali priliku da uživaju u vožnji tramvajem.

ZVUČI PROSTO NEVEROVATNO Osim u Beogradu, tramvaji su nekada vozili i kroz ove gradove u Srbiji
Printscreen/Facebook

 

NOVI SAD 

 

Već 1868. Novi Sad koji je bio u sklopu austrougarske monarhije, dobio je prvi plan za “transport ljudi u kočijama”.

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Kada je struja uvedena u grad 1910. stvorili su se uslovi tako da su tramvaji počeli da voze građane već naredne godine. Devetnaest tramvajskih vozila bilo je proizvedeno u budimpeštanskoj fabrici “Ganc” i u Nemačkoj. Novi Sad je imao čak tri tramvaja koja su bila proizvedena i u Slavonskom Brodu.

Nažalost, električna centrala koja je napajala tramvaje srušena je u bombardovanju 1944. godine. Obnovljena je već 1945. pa su se tramvaji trijumfalno vratili na ulice Novog Sada i tu su ostali narednih 13 godina.

Novosadske tramvaje zauvek su zamenili autobusu 1958. godine.

SUBOTICA 

 

U Subotici, tramvaj na električni pogon je pušten 7. septembra 1897. i stariji je od beogradskog, novosdskog i niškog tramvaja. Saobraćao je od Somborske kapije, preko Rudić ulice do Palićkog jezera, sa stanicom u Malom bajmoku. Dužina pruga bila je oko 10 kilometara.

Zbog pojeftinjenja autobuskog saobraćaja, tramvaji u Subotici su prestali sa radom 2. aprila 1974. godine.

NIŠ

 

U Nišu su radovi na izgradnji tramvajske pruge počeli znatno kasnije od Subotice, Novog Sada i Beograda. Bilo je to tek 1928. pošto je dobijen novac od Nemačke na ime ratne odštete.

Češka kompanija “Koblen i drugovi” je postavila tramvajske koloseke, izgradila remizu, dve ispravljačke stanice, i postavila kontaktnu mrežu. Radovi na izgradnji same pruge počeli su 1928. pod rukovođenjem preduzimača Sotira Blagojevića.

Svi radovi su okončani u maju 1929. godine, a godinu dana kasnije tramvaji pristigli još 1922. godine pušteni su u saobraćaj. Išli su od Železničke stanice do Niške Banje.

Tramvajski saobraćaj u Nišu, koji je za sve vreme postojanja prevezao oko 7.568.000 putnika ukinut je 1958. pod izgovorom da je autobski saobraćaj efikasniji i jeftiniji

 

zlatibor

Mladi iz ove opštine ne odlaze u Beograd, Beograđani dolaze kod njih: Otvoren Centar za mlade na Zlatiboru – mesto gde će razvijati svoja znanja, veštine i talente

Aktuelno

10:00

8 jul, 2024

Opština Čajetina važi za jednu od onih u unutrašnjosti Srbije iz koje mladi ređe odlaze, nego što je to slučaj možda u nekim drugim krajevima Srbije. Blizina Zlatibora i mogućnost pronalaska posla samo su neki od razloga. Kako bi imali sve potrebne sadržaje kao i njihovi vršnjaci u većim gradovima na Zlatiboru je svečano otvoren Centar za mlade u prisustvu ministra turizma i omladine Huseina Memića, predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića, kao i koordinatorke Kancelarije za mlade Čajetina Dejane Stevanović.

Komentari(0)

Loading