Ovako su izgledale MISICE SRBIJE I HRVATSKE pre 90 godina (FOTO)
Da li se pojam lepote promenio? Večito pitanje… Fotografija mladih misica iz Srbije i Hrvatske od pre 90-ak godina možda da odgovor.

Fotografija na kojoj se nalaze mis Srbije i mis Hrvatske nastala je u prvim decenijama 20. veka. U Beogradu je prikazana kao deo putujuće izložbe “Gradovi u pokretu – postosmansko nasleđe” autorke prof. dr Nataša Mišković, ali je pažnju javnosti privukla tek kada se pojavila na društvenim mrežama.
Misice su obučene u narodnu nošnju i daleko su od toga kako danas zamišljamo devojke koje se takmiče na izborima lepote. Ipak, većina onih koji su komentarisali fotografiju složili su se da se pojam ženstvenosti od tada do danas uopšte nije promenio. Sve ostalo, nažalost, jeste:
Možda vas zanima:

NAJBIZARNIJA PRIČA IZ PRVOG SVETSKOG RATA: Austrougarski vojnik ulazi u apoteku u Valjevu i na zidu vidi sliku svojih roditelja!
Prvi svetski rat nazivaju poslednjih ratom stare, aristokratske Evrope, u kojem su važila nešto drugačija pravila nego danas. Sa druge strane, to je verovatno i prvi istinski nacionalistički sukob na tlu našeg kontinenta u kome je stvarno postalo bitno šta ste i ko ste (ranije etničko poreklo nije igralo važnu ulogu, već dinastička vernost).

SRPSKA CARICA SA NAJNEOBIČNIJIM IMENOM Niko se pre i posle ćerke Stefana III Dečanskog nije ovako zvao
Lik Carice Nemanjić prikazan je na freskama u Gračanici i Dečanima.
Možda vas zanima:

NAJBIZARNIJA PRIČA IZ PRVOG SVETSKOG RATA: Austrougarski vojnik ulazi u apoteku u Valjevu i na zidu vidi sliku svojih roditelja!
Prvi svetski rat nazivaju poslednjih ratom stare, aristokratske Evrope, u kojem su važila nešto drugačija pravila nego danas. Sa druge strane, to je verovatno i prvi istinski nacionalistički sukob na tlu našeg kontinenta u kome je stvarno postalo bitno šta ste i ko ste (ranije etničko poreklo nije igralo važnu ulogu, već dinastička vernost).

SRPSKA CARICA SA NAJNEOBIČNIJIM IMENOM Niko se pre i posle ćerke Stefana III Dečanskog nije ovako zvao
Lik Carice Nemanjić prikazan je na freskama u Gračanici i Dečanima.
Možda vas zanima:

NAJBIZARNIJA PRIČA IZ PRVOG SVETSKOG RATA: Austrougarski vojnik ulazi u apoteku u Valjevu i na zidu vidi sliku svojih roditelja!
Prvi svetski rat nazivaju poslednjih ratom stare, aristokratske Evrope, u kojem su važila nešto drugačija pravila nego danas. Sa druge strane, to je verovatno i prvi istinski nacionalistički sukob na tlu našeg kontinenta u kome je stvarno postalo bitno šta ste i ko ste (ranije etničko poreklo nije igralo važnu ulogu, već dinastička vernost).

SRPSKA CARICA SA NAJNEOBIČNIJIM IMENOM Niko se pre i posle ćerke Stefana III Dečanskog nije ovako zvao
Lik Carice Nemanjić prikazan je na freskama u Gračanici i Dečanima.
Možda vas zanima:

NAJBIZARNIJA PRIČA IZ PRVOG SVETSKOG RATA: Austrougarski vojnik ulazi u apoteku u Valjevu i na zidu vidi sliku svojih roditelja!
Prvi svetski rat nazivaju poslednjih ratom stare, aristokratske Evrope, u kojem su važila nešto drugačija pravila nego danas. Sa druge strane, to je verovatno i prvi istinski nacionalistički sukob na tlu našeg kontinenta u kome je stvarno postalo bitno šta ste i ko ste (ranije etničko poreklo nije igralo važnu ulogu, već dinastička vernost).

SRPSKA CARICA SA NAJNEOBIČNIJIM IMENOM Niko se pre i posle ćerke Stefana III Dečanskog nije ovako zvao
Lik Carice Nemanjić prikazan je na freskama u Gračanici i Dečanima.
Možda vas zanima:

NAJBIZARNIJA PRIČA IZ PRVOG SVETSKOG RATA: Austrougarski vojnik ulazi u apoteku u Valjevu i na zidu vidi sliku svojih roditelja!
Prvi svetski rat nazivaju poslednjih ratom stare, aristokratske Evrope, u kojem su važila nešto drugačija pravila nego danas. Sa druge strane, to je verovatno i prvi istinski nacionalistički sukob na tlu našeg kontinenta u kome je stvarno postalo bitno šta ste i ko ste (ranije etničko poreklo nije igralo važnu ulogu, već dinastička vernost).

SRPSKA CARICA SA NAJNEOBIČNIJIM IMENOM Niko se pre i posle ćerke Stefana III Dečanskog nije ovako zvao
Lik Carice Nemanjić prikazan je na freskama u Gračanici i Dečanima.
Ideja izložbe “Gradovi u pokretu – postosmansko nasleđe” bila je da se kroz foto-građu preuzetu iz jugoslovenskih i turskih dnevnih listova tokom 1920-ih i 1930-ih godina prati razvoj država nastalih na ostacima Osmanskog carstva.
Ova fotografija tako je bila samo jedna od onih kojima je kroz objektive foto-reportera “Politike” i “Vremena” i istanbulskih listova “Džumhurijet” i “Akšam” autorka izložbe dočarala svakodnevni život ljudi iz Beograda, Sarajeva, Istanbula i Ankare u prvim decenijama 20. veka.
Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
BONUS VIDEO:
Komentari(0)