PRE TAČNO 99 GODINA Čuveni Ćira prvi put stigao u Užice, od tada do danas Šarganska osmica zadivljuje posetioce (FOTO)
Prvi voz “Ćira” stigao je u Užice pre tačno 99 godina, 25. juna 1925. godine. Ovaj događaj bio je značajan za grad i njegove stanovnike.
Austro-Ugarska je započela izgradnju pruge između Vardišta i Užica odmah po okupaciji Srbije 1915. Projektovali su je austrougarski inženjeri, a u surovim uslovima gradili su je ratni zarobljenici, uključujući Italijane i Ruse .
Pruga je vijugala serpetinskom trasom, prolazeći kroz 22 tunela i 10 mostova i vijadukata, savladavajući visinsku razliku od 300 metara. Zbog oblika broja osam, pruga je dobila naziv Šarganska osmica.
Dolazak “Ćire” omogućio je bolju povezanost Užica sa drugim gradovima i trgovinskim centrima. Takođe je olakšao transport robe i putovanje građana. Pruga je doprinela ekonomskom razvoju i modernizaciji regiona.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
“Ćira” je prestao da saobraća 1974. godine, kada su u Jugoslaviji ukinute i mnoge druge pruge uskog koloseka 32.
Danas je u turističkoj ponudi zapadne Srbije ponovo Šarganska osmica, najatraktivnija turističko muzejska železnica u Evropi i smatra se kao jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uzanog koloseka.
Pruga, širine koloseka 760 mm, prolazi najlepšim planinskim predelima Mokre Gore sa 5 mostova i 22 tunela. Na ukupnoj dužini pruge, na relaciji Mokra Gora – Šargan Vitasi, od 15,5 km prelazi se visinska razlika od 300 m.
Voz „Nostalgija“, lokomotiva JŽ 83-173, koju čine restaurirani vagoni, saobraća tokom letnje i zimske turističke sezone. Pogodan je za organizovanje turističkih putovanja, izleta, ekskurzija, kao i za snimanje filmova, TV serija, TV drama, spotova, reklama i sl.
Voz “Nostalgija”, nekada najmoćnija mašina svoje klase, i uglancani vagoni, dočaravaju dah prošlih vremena i voze ih preko 5 mostova, kroz 22 tunela, savlađujući visinsku razliku od 300 metara. „Šarganska osmica“ važi za jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uskog koloseka. Vozeći dolinom prosutom po padinama Zlatibora, Tare i Šargana povezivala je Beograd i Sarajevo od 1925. do 1974.godine. Usputna stanica Jatare poznata je po tome što u njoj nikada nije prodata ni jedna karta.
Redovne vozove pokreće dizel lokomotiva, a fakultativne parna ili dizel lokomotiva shodno zahtevu korisnika prevoza.
Najbolje izletište nadomak Beograda: Svi su oduševljeni mirom, nedelja je najbolji dan da ga posetite
Bojčinska šuma je savršeno utočište ako želite da pobegnete od užurbanog gradskog života.
KRALJEVSKI UŽITAK: Ribarska banja kroz vekove, od kupatila kneginje Milice do savremenih wellness usluga
Za nastanak imena, vezuje se jedna veoma zanimljiva priča. Naime, ovde su ribari za kneza Lazara pecali ribu, najčešće pastrmku, za koju se smatralo da je najkvalitetnija i najukusnija. Veruje se da je prvo kupatilo napravila baš kneginja milica koja se negovala baš ovde.
Čudesna banja imeđu tri svetinje u srcu Šumadije propada, ljudi u balone od 200 litara toče lekovitu vodu
Profesora iz gipsa podiglo na noge, mnogi nisu mogli da se kreću a odavde su otišli bez štaka
I Srbija ima svoju pustinju: Nalazi se na oko 75 kilometara od glavnog grada
Zagajička brda nalaze se nedaleko od glavnog grada, a skrivena su između velikog prostranstva Deliblatske peščare i njenog ruba kraj sela Zagajica.
Sveti bor na Kamenoj gori: Zauvek skrivena tajna prirodnog fenomena Srbije (FOTO)
Kamena Gora je planina i naselje koje se nalazi u blizini Prijepolja, na krajnjem jugozapadu Srbije i severu Crne Gore. Smeštena je na nadmorskoj visini od 800 do 1500 metara, a najviši vrh je Ravna Gora
Komentari(0)