PRE TAČNO 99 GODINA Čuveni Ćira prvi put stigao u Užice, od tada do danas Šarganska osmica zadivljuje posetioce (FOTO)
Prvi voz “Ćira” stigao je u Užice pre tačno 99 godina, 25. juna 1925. godine. Ovaj događaj bio je značajan za grad i njegove stanovnike.
Austro-Ugarska je započela izgradnju pruge između Vardišta i Užica odmah po okupaciji Srbije 1915. Projektovali su je austrougarski inženjeri, a u surovim uslovima gradili su je ratni zarobljenici, uključujući Italijane i Ruse .
Pruga je vijugala serpetinskom trasom, prolazeći kroz 22 tunela i 10 mostova i vijadukata, savladavajući visinsku razliku od 300 metara. Zbog oblika broja osam, pruga je dobila naziv Šarganska osmica.
Dolazak “Ćire” omogućio je bolju povezanost Užica sa drugim gradovima i trgovinskim centrima. Takođe je olakšao transport robe i putovanje građana. Pruga je doprinela ekonomskom razvoju i modernizaciji regiona.
Možda vas zanima:
DESILA SE VELIKA TRAGEDIJA: Mokra Gora i Šarganska osmica su sada turistički biser Srbije, a malo ko zna za JEZIVI događaj iz prošlosti (FOTO)
Smeštena u kotlini kroz koju protiču Kamešina, Beli i Crni Rzav a okružena opevanim planinama Šarganom, Zlatiborom i Tarom, Mokra Gora privlači sve više onih koji žele da uživaju u čarima netaknute prirode ali i da obiđu i druge lepote i znamenitosti ovog dela Srbije pa i prekograničnog područja.
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Možda vas zanima:
DESILA SE VELIKA TRAGEDIJA: Mokra Gora i Šarganska osmica su sada turistički biser Srbije, a malo ko zna za JEZIVI događaj iz prošlosti (FOTO)
Smeštena u kotlini kroz koju protiču Kamešina, Beli i Crni Rzav a okružena opevanim planinama Šarganom, Zlatiborom i Tarom, Mokra Gora privlači sve više onih koji žele da uživaju u čarima netaknute prirode ali i da obiđu i druge lepote i znamenitosti ovog dela Srbije pa i prekograničnog područja.
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Možda vas zanima:
DESILA SE VELIKA TRAGEDIJA: Mokra Gora i Šarganska osmica su sada turistički biser Srbije, a malo ko zna za JEZIVI događaj iz prošlosti (FOTO)
Smeštena u kotlini kroz koju protiču Kamešina, Beli i Crni Rzav a okružena opevanim planinama Šarganom, Zlatiborom i Tarom, Mokra Gora privlači sve više onih koji žele da uživaju u čarima netaknute prirode ali i da obiđu i druge lepote i znamenitosti ovog dela Srbije pa i prekograničnog područja.
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
“Ćira” je prestao da saobraća 1974. godine, kada su u Jugoslaviji ukinute i mnoge druge pruge uskog koloseka 32.
Danas je u turističkoj ponudi zapadne Srbije ponovo Šarganska osmica, najatraktivnija turističko muzejska železnica u Evropi i smatra se kao jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uzanog koloseka.
Pruga, širine koloseka 760 mm, prolazi najlepšim planinskim predelima Mokre Gore sa 5 mostova i 22 tunela. Na ukupnoj dužini pruge, na relaciji Mokra Gora – Šargan Vitasi, od 15,5 km prelazi se visinska razlika od 300 m.
Voz „Nostalgija“, lokomotiva JŽ 83-173, koju čine restaurirani vagoni, saobraća tokom letnje i zimske turističke sezone. Pogodan je za organizovanje turističkih putovanja, izleta, ekskurzija, kao i za snimanje filmova, TV serija, TV drama, spotova, reklama i sl.
Voz “Nostalgija”, nekada najmoćnija mašina svoje klase, i uglancani vagoni, dočaravaju dah prošlih vremena i voze ih preko 5 mostova, kroz 22 tunela, savlađujući visinsku razliku od 300 metara. „Šarganska osmica“ važi za jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uskog koloseka. Vozeći dolinom prosutom po padinama Zlatibora, Tare i Šargana povezivala je Beograd i Sarajevo od 1925. do 1974.godine. Usputna stanica Jatare poznata je po tome što u njoj nikada nije prodata ni jedna karta.
Redovne vozove pokreće dizel lokomotiva, a fakultativne parna ili dizel lokomotiva shodno zahtevu korisnika prevoza.
OVO JE KUĆA ISPRED KOJE JE SVE POČELO: Neraskidiva veza između sela Gornja Crnuća i dinastije Obrenović
Udaljena dvadesetak kilometara od centra Gornjeg Milanovca, kraj puta za Кragujevac leži selo Gornja Crnuća, u kojoj je od 1815. do 1817. stolovao „prvi srpski knez posle Кosova”, Miloš Obrenović. O njegovom životu u Crnući i neraskdivioj vezi ovog rudničkog sela i srpske dinastije, pre sedam godina u autorskom izadnju, svetlost dana ugledala je knjiga „Кnez Miloš i Crnuća”, autora Jevđa A. Jevđića.
"Dolaze zbog vere u isceljenje, ali i da će naći srodnu dušu": Tajna nepristupačnog manastira na jugu Srbije gde dolaze i pravoslavci i muslimani da pronađu mir
Manastir Crna reka smešten je na tromeđi Kosovske Mitrovice, Rožaja i Novog Pazara, a spas u njemu pronalaze i pravoslavci i muslimani. Veruje se da ima isceliteljske moći, a da su mošti sveca Petra Koriškog čudotvorne.
Najveće zvono na Balkanu nalazi se u ovom SRPSKOM SELU: Rusko carsko zvono teško je čak 13 TONA i zazvoniće na ovaj veliki praznik
Manastir Svetog Luke u Bošnjanu izgrađen je za vreme Turaka, a danas je centar duhovnosti i hodočašća. U manastiru se nalazi jedno od najvećih zvona na Balkanu, teško 13 tona, koje je dar od porodica iz Rusije.
MISTERIOZNI TUNEL U SRPSKOM SELU O KOJEM NI MEŠTANI NIŠTA NE ZNAJU: Unutra se krije PRAVO ČUDO PRIRODE! (FOTO)
Prema priči starijih meštana, kopanje tog misterioznog tunela započeli su Francuzi koji su prolazili ovim krajem
Čak 17 rezervata prirode nalazi se na Tari i pod prvim stepenom su zaštite: Pojedine lokacije ipak u velikoj opasnosti - evo šta čini Nacionalni park da ih spasi
Na planini Tari posebno mesto zauzimaju rezervati prirode, a prvi su zahvaljujući svom velikom značaju proglašeni još pedesetih godina prošlog veka. Tada je ustanovljeno oko osam rezervata prirode, a zajednička tačka svih njih jeste Pančićeva omorika. Kasnije jedan od tih rezervata je proglašen za regionalni park prirode, to je Zvezda, a zatim se 1981. godine osniva Nacionalni park Tara i svi ti rezervati prirode postaju deo nacionalnog parka.
Komentari(0)