PRE TAČNO 99 GODINA Čuveni Ćira prvi put stigao u Užice, od tada do danas Šarganska osmica zadivljuje posetioce (FOTO)
Prvi voz “Ćira” stigao je u Užice pre tačno 99 godina, 25. juna 1925. godine. Ovaj događaj bio je značajan za grad i njegove stanovnike.
Austro-Ugarska je započela izgradnju pruge između Vardišta i Užica odmah po okupaciji Srbije 1915. Projektovali su je austrougarski inženjeri, a u surovim uslovima gradili su je ratni zarobljenici, uključujući Italijane i Ruse .
Pruga je vijugala serpetinskom trasom, prolazeći kroz 22 tunela i 10 mostova i vijadukata, savladavajući visinsku razliku od 300 metara. Zbog oblika broja osam, pruga je dobila naziv Šarganska osmica.
Dolazak “Ćire” omogućio je bolju povezanost Užica sa drugim gradovima i trgovinskim centrima. Takođe je olakšao transport robe i putovanje građana. Pruga je doprinela ekonomskom razvoju i modernizaciji regiona.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
“Ćira” je prestao da saobraća 1974. godine, kada su u Jugoslaviji ukinute i mnoge druge pruge uskog koloseka 32.
Danas je u turističkoj ponudi zapadne Srbije ponovo Šarganska osmica, najatraktivnija turističko muzejska železnica u Evropi i smatra se kao jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uzanog koloseka.
Pruga, širine koloseka 760 mm, prolazi najlepšim planinskim predelima Mokre Gore sa 5 mostova i 22 tunela. Na ukupnoj dužini pruge, na relaciji Mokra Gora – Šargan Vitasi, od 15,5 km prelazi se visinska razlika od 300 m.
Voz „Nostalgija“, lokomotiva JŽ 83-173, koju čine restaurirani vagoni, saobraća tokom letnje i zimske turističke sezone. Pogodan je za organizovanje turističkih putovanja, izleta, ekskurzija, kao i za snimanje filmova, TV serija, TV drama, spotova, reklama i sl.
Voz “Nostalgija”, nekada najmoćnija mašina svoje klase, i uglancani vagoni, dočaravaju dah prošlih vremena i voze ih preko 5 mostova, kroz 22 tunela, savlađujući visinsku razliku od 300 metara. „Šarganska osmica“ važi za jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uskog koloseka. Vozeći dolinom prosutom po padinama Zlatibora, Tare i Šargana povezivala je Beograd i Sarajevo od 1925. do 1974.godine. Usputna stanica Jatare poznata je po tome što u njoj nikada nije prodata ni jedna karta.
Redovne vozove pokreće dizel lokomotiva, a fakultativne parna ili dizel lokomotiva shodno zahtevu korisnika prevoza.
SVAKA ČAST PLANINARI Obeleženo čak 38 kilometara pešačkih staza na teritoriji ove opštine, idealno za sve koji vole šetnju
Priboj- Planinarski klub “Ljeskovac” kroz projekat “Jačanje pešačkog koridora koridora u prekograničnom područiju Srbije i Bosne i Hercegovine E-CrossPass” uredio je i markirao 38 km pešačke staze na teritoriji opštine Priboj.
Šta treba znati o lečilištima u Vrnjačkoj Banji: Tradicija i savremeni tretmani
Vrnjačka Banja, kao jedno od najpoznatijih banjskih odredišta u Srbiji, već decenijama privlači posetioce koji traže prirodne načine za poboljšanje zdravlja i opuštanje. Sa bogatom tradicijom i savremenim turističkim sadržajem, ovo mesto postaje sve popularniji izbor kako za domaće, tako i za strane turiste.
Srpsko skijalište koje nije toliko poznato, a odlično je za početnike: Iver na Mokroj Gori smešten na 1200 metara nadmorske visine
- Jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u našoj zemlji nalazi se na krajnjem zapadu Zapadu Srbije okružena planinama Zlatibor i Tara. Živopisna Mokra Gora obara sve rekorde posećenosti a sadržaji koji privlače posetioce upravo u ovaj kraj su mnogobrojni. Svi znaju i dođu da obiđu čuveno turističko selo Mećavnik, ali Mokra Gora idealno je mjesto i za skijaše.
ZLATIBOR DOBIJA JEZERA U planu pregrađivanje Dobroseličke reke, Katušnice i jednog potoka a za predstojeće praznike se očekuje preko 50.000 gostiju
Na jednoj od najsposećenijih i najpopularnijih planina u Srbiji tokom predstojećih praznika očekuje se preko 50.000 gostiju.
Noćenje u ovim banjama u Srbiji ne prelazi 3.000 dinara! Ovo su neke od najposećenijih, a najbliža je na već 47 km od Beograda
Banje u Srbiji su najpopularnija mesta za odmaranje. Naši građani ih obožavaju, a aktuelne su i leti i zimi. Njihova ponuda je bogata tokom cele godine, pa zbog toga nije ni čudo što sve više turista iz inostranstva dolazi kod nas.
Komentari(0)