PRE TAČNO 99 GODINA Čuveni Ćira prvi put stigao u Užice, od tada do danas Šarganska osmica zadivljuje posetioce (FOTO)
Prvi voz “Ćira” stigao je u Užice pre tačno 99 godina, 25. juna 1925. godine. Ovaj događaj bio je značajan za grad i njegove stanovnike.

Austro-Ugarska je započela izgradnju pruge između Vardišta i Užica odmah po okupaciji Srbije 1915. Projektovali su je austrougarski inženjeri, a u surovim uslovima gradili su je ratni zarobljenici, uključujući Italijane i Ruse .
Pruga je vijugala serpetinskom trasom, prolazeći kroz 22 tunela i 10 mostova i vijadukata, savladavajući visinsku razliku od 300 metara. Zbog oblika broja osam, pruga je dobila naziv Šarganska osmica.
Dolazak “Ćire” omogućio je bolju povezanost Užica sa drugim gradovima i trgovinskim centrima. Takođe je olakšao transport robe i putovanje građana. Pruga je doprinela ekonomskom razvoju i modernizaciji regiona.
Možda vas zanima:

DESILA SE VELIKA TRAGEDIJA: Mokra Gora i Šarganska osmica su sada turistički biser Srbije, a malo ko zna za JEZIVI događaj iz prošlosti (FOTO)
Smeštena u kotlini kroz koju protiču Kamešina, Beli i Crni Rzav a okružena opevanim planinama Šarganom, Zlatiborom i Tarom, Mokra Gora privlači sve više onih koji žele da uživaju u čarima netaknute prirode ali i da obiđu i druge lepote i znamenitosti ovog dela Srbije pa i prekograničnog područja.

Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Možda vas zanima:

DESILA SE VELIKA TRAGEDIJA: Mokra Gora i Šarganska osmica su sada turistički biser Srbije, a malo ko zna za JEZIVI događaj iz prošlosti (FOTO)
Smeštena u kotlini kroz koju protiču Kamešina, Beli i Crni Rzav a okružena opevanim planinama Šarganom, Zlatiborom i Tarom, Mokra Gora privlači sve više onih koji žele da uživaju u čarima netaknute prirode ali i da obiđu i druge lepote i znamenitosti ovog dela Srbije pa i prekograničnog područja.

Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Možda vas zanima:

DESILA SE VELIKA TRAGEDIJA: Mokra Gora i Šarganska osmica su sada turistički biser Srbije, a malo ko zna za JEZIVI događaj iz prošlosti (FOTO)
Smeštena u kotlini kroz koju protiču Kamešina, Beli i Crni Rzav a okružena opevanim planinama Šarganom, Zlatiborom i Tarom, Mokra Gora privlači sve više onih koji žele da uživaju u čarima netaknute prirode ali i da obiđu i druge lepote i znamenitosti ovog dela Srbije pa i prekograničnog područja.

Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
“Ćira” je prestao da saobraća 1974. godine, kada su u Jugoslaviji ukinute i mnoge druge pruge uskog koloseka 32.
Danas je u turističkoj ponudi zapadne Srbije ponovo Šarganska osmica, najatraktivnija turističko muzejska železnica u Evropi i smatra se kao jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uzanog koloseka.
Pruga, širine koloseka 760 mm, prolazi najlepšim planinskim predelima Mokre Gore sa 5 mostova i 22 tunela. Na ukupnoj dužini pruge, na relaciji Mokra Gora – Šargan Vitasi, od 15,5 km prelazi se visinska razlika od 300 m.
Voz „Nostalgija“, lokomotiva JŽ 83-173, koju čine restaurirani vagoni, saobraća tokom letnje i zimske turističke sezone. Pogodan je za organizovanje turističkih putovanja, izleta, ekskurzija, kao i za snimanje filmova, TV serija, TV drama, spotova, reklama i sl.
Voz “Nostalgija”, nekada najmoćnija mašina svoje klase, i uglancani vagoni, dočaravaju dah prošlih vremena i voze ih preko 5 mostova, kroz 22 tunela, savlađujući visinsku razliku od 300 metara. „Šarganska osmica“ važi za jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uskog koloseka. Vozeći dolinom prosutom po padinama Zlatibora, Tare i Šargana povezivala je Beograd i Sarajevo od 1925. do 1974.godine. Usputna stanica Jatare poznata je po tome što u njoj nikada nije prodata ni jedna karta.
Redovne vozove pokreće dizel lokomotiva, a fakultativne parna ili dizel lokomotiva shodno zahtevu korisnika prevoza.

Uđete bolesni, a izađete preporođeni! Ova banja je pravo čudo, o njenoj lekovitosti se naširoko priča
Termalna voda ima konstatnu temperataru od 26 stepeni, a istraživanja Instituta za rehabilitaciju iz Beograda su pokazala da ima izuzetno specifične fizičko-hemisjke karakteristike.

Rudinsko jezero kod Sjenice: Nestvarno plavetnilo koje ne postoji na mapama
Na visoravni između Peštera i Zlatara, nadomak sela Rudine, nalazi se veštačko jezero koje nije poznato ni većini lokalnih turista. Rudinsko jezero, stvoreno zbog regulacije vodotoka, danas je pravo prirodno ogledalo – tiho, čisto i gotovo zaboravljeno.

Veliki vrh kod sela Lopiže: Najlepši nepoznati vidikovac iznad Uvca
Iznad čuvenih meandara reke Uvac, postoji vidikovac koji turisti retko posećuju, ali koji nudi jedan od najimpresivnijih pogleda u Srbiji. Veliki vrh, smešten iznad sela Lopiže, prava je prirodna terasa za ljubitelje tišine, fotografije i planinarenja.

Ova banja u Srbiji ima jednu od najlekovitijih voda u Evropi: Zbog blagodeti i lečenja dolaze ljudi iz celog sveta
Za njena lekovita svojstva znali su još Dositej Obradović i knez Miloš

Vodopad Kozica kod Ljubovije: Najmanji vodopad u Srbiji koji skriva najlepši planinski potok
Na obroncima Azbukovice, u blizini Ljubovije, nalazi se vodopad koji visinom ne osvaja, ali lepotom toka i prirodnim ambijentom oduzima dah. Vodopad Kozica, visok svega tri metra, deo je istoimenog potoka koji pravi jedno od najčistijih kupališta u zapadnoj Srbiji.
Komentari(0)