PRE TAČNO 99 GODINA Čuveni Ćira prvi put stigao u Užice, od tada do danas Šarganska osmica zadivljuje posetioce (FOTO)
Prvi voz “Ćira” stigao je u Užice pre tačno 99 godina, 25. juna 1925. godine. Ovaj događaj bio je značajan za grad i njegove stanovnike.
Austro-Ugarska je započela izgradnju pruge između Vardišta i Užica odmah po okupaciji Srbije 1915. Projektovali su je austrougarski inženjeri, a u surovim uslovima gradili su je ratni zarobljenici, uključujući Italijane i Ruse .
Pruga je vijugala serpetinskom trasom, prolazeći kroz 22 tunela i 10 mostova i vijadukata, savladavajući visinsku razliku od 300 metara. Zbog oblika broja osam, pruga je dobila naziv Šarganska osmica.
Dolazak “Ćire” omogućio je bolju povezanost Užica sa drugim gradovima i trgovinskim centrima. Takođe je olakšao transport robe i putovanje građana. Pruga je doprinela ekonomskom razvoju i modernizaciji regiona.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
Možda vas zanima:
Avantura kreće, počinje letnja sezona čuvenog voza na Mokroj Gori: Šarganskom osmicom za 1.200 dinara, cena karte za decu duplo niža
Prođite jedinstvenom voznom trasom po Mokroj Gori
Šarganska osmica otvara prolećnu sezonu: Muzejski voz "NOSTALGIJA" počinje da radi punom parom
Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.
“Ćira” je prestao da saobraća 1974. godine, kada su u Jugoslaviji ukinute i mnoge druge pruge uskog koloseka 32.
Danas je u turističkoj ponudi zapadne Srbije ponovo Šarganska osmica, najatraktivnija turističko muzejska železnica u Evropi i smatra se kao jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uzanog koloseka.
Pruga, širine koloseka 760 mm, prolazi najlepšim planinskim predelima Mokre Gore sa 5 mostova i 22 tunela. Na ukupnoj dužini pruge, na relaciji Mokra Gora – Šargan Vitasi, od 15,5 km prelazi se visinska razlika od 300 m.
Voz „Nostalgija“, lokomotiva JŽ 83-173, koju čine restaurirani vagoni, saobraća tokom letnje i zimske turističke sezone. Pogodan je za organizovanje turističkih putovanja, izleta, ekskurzija, kao i za snimanje filmova, TV serija, TV drama, spotova, reklama i sl.
Voz “Nostalgija”, nekada najmoćnija mašina svoje klase, i uglancani vagoni, dočaravaju dah prošlih vremena i voze ih preko 5 mostova, kroz 22 tunela, savlađujući visinsku razliku od 300 metara. „Šarganska osmica“ važi za jedinstveno graditeljsko remek delo u svetu među prugama uskog koloseka. Vozeći dolinom prosutom po padinama Zlatibora, Tare i Šargana povezivala je Beograd i Sarajevo od 1925. do 1974.godine. Usputna stanica Jatare poznata je po tome što u njoj nikada nije prodata ni jedna karta.
Redovne vozove pokreće dizel lokomotiva, a fakultativne parna ili dizel lokomotiva shodno zahtevu korisnika prevoza.
Cene u ovim banjama u Srbiji su najpristupačnije za praznike: Već se rezervišu mesta za Novu godinu
Banje u našoj zemlji bude interesovanje i kod stranih i kod domaćih turista
USKORO ĆE ZASIJATI NOVIM SJAJEM Ovu srpsku speleološku atrakciju svake godine poseti preko 100.000 ljudi (FOTO)
Najposećeniji speleološki objekat Srbije, Stopića pećina je važan deo ponude „zlatne planine”, svima atraktivna i dostupna, a poseti je svake godine preko 100.000 ljudi.
GOTOVUŠA Simbol opstanka Srba na Kosovu i vekovnog skladnog suživota sa komšijama (VIDEO)
Gotovuša je moderna šarplaninska varošica koja predstavlja simbol opstanka Srba na svojim vekovnim ognjištima na Kosovu. Naselje se nalazi na jugu Kosova, na severoistočnim padinama Šar-planine, sa obe strane gornjeg toka reke Lepenac i Gotovuške reke, ima oko 1300 stanovnika srpske nacionalnosti.
Verovali ili ne, smeštaj u ovoj banji košta ispod 1.000 dinara: Njena lekovita voda izlečila mnoge vladare Srbije
Smeštaj u ovoj banji se može naći i po povoljnim cenama.
Skijanje za 400 dinara: Koja planina je najjeftinija u Srbiji?
Golija je jedna od mnogobrojnih planina u Srbiji koja pruža prelepu prirodu, ali pored prirode nudi korektne cene boravka.
Komentari(0)