ZUBI STARI 300.000 GODINA Najstariji fosilni ostaci neandertalca u istočnoj Evropi i drugi najstariji ljudski fosili u Srbiji (VIDEO)

Lepote Srbije

11:00

Aktuelno 0

U pećini Velika Balanica u Sićevačkoj klisuri kod Niša otkrivena su četiri zuba koja su pripadala najmanje dvama neandertalcima, saopštio je Filozofski fakultet u Beogradu.

Printscreen/Instagram

Zubi su stari oko 300.000 godina, što ih čini najstarijim fosilnim ostacima neandertalca u istočnoj Evropi i drugim najstarijim ljudskim fosilima u Srbiji, tek nešto mlađim od pola miliona godina stare donje vilice čoveka iz Male Balanice otkrivene 2007. godine.

Do sada su ostaci neandertalca u Srbiji bili identifikovani samo na jednom lokalitetu, obližnjoj pećini Pešturina, u kojoj su 2015. godine otkriveni jedan zub i fragmemalntovana kost podlaktice neandertalca. Najdrevniji ostaci neandertalaca, starosti između 300.000-500.000 godina, identifikovani su na području zapadne Evrope, a vremenom se njihov areal proširio sve do zapadne Azije.

Njihovo prisustvo u Velikoj Balanici pre oko 300.000 godina predstavlja najraniji dokaz njihovog širenja prema istoku.

Možda vas zanima:

PRVI I JEDINI TELEFONSKI KONCERT U BEOGRADU Iste večeri postignut je još jedan zanimljiv rekord i sve u čast Nikole Tesle

3 april, 2022

Svetski genije i jedan od najvećih pronalazača u istoriji, Nikola Tesla, boravio je samo jednom i to na manje od dva dana u Srbiji i Beogradu. Mada je poseta bila kratka, građani Srbije su i dalje sa velikim uzbuđenjem pratili dogodovštine našeg čoveka s one strane bare. Šta više, njegova dostignuća u oblasti telefonije i telegrafije bila su povod da se 1895. godine održi prvi jedini telefonski koncert u Beogradu.

3 april, 2022

Na teritoriji Balkana pre 300.000 godina najverovatnije je došlo do kontakta evropskih i bliskoistočnih populacija.

Kako se navodi u saopštenju, još se ne može sa sigurnošću reći da li je do širenja kulturnih inovacija došlo migracijama ljudi ili razmenom ideja između zajednica, niti se mogu identifikovati izvorni nosioci ove tehnologije.

Izvesno je, konstatuju stručnjaci, da su ove inovacije dovele do konačnog uobličavanja kulturnih obrazaca karakterističnih za srednji paleolit, period koji predstavlja jednu od prekretnica u ranoj praistoriji čovečanstva.

Analiza zuba objavljena je u časopisu Journal of human evolution, jednom od vodećih časopisa koji objavljuje radove iz oblasti evolucije čoveka.

U projektu je učestvovao međunarodni tim stručnjaka iz Srbije i Kanade, koji vode profesori Dušan Mihailović sa Filozofskog fakulteta UB i profesorka Mirjana Roksandić sa Univerziteta u Vinipegu u Kanadi.

Istraživanja su sprovedena u okviru rada na projektu NEEMO Fonda za nauku.

BONUS VIDEO:

Izvor: novosti

Besplatan vrtić Dragačevo

VIŠE NOVCA U NOVČANIKU Besplatan vrtić i udžbenici za svako treće dete!

Aktuelno

18:00

28 mart, 2024

Lučani - Dragačevski kraj poznat je po tome da redovno sprovodi populacine mere kako bi se povećao prirodni priraštaj. Sada je potpisan ugovor sa Ministarstvom za brigu o porodici i demografiju o sufinansiranju mera populacione politike i podrške u oblasti porodice i dece jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji u 2024. godini.

ilustracije

Vratila se iz Amerike u Srbiju i čitavom svetu objasnila neke stvari: Maja iz Čačka ilustruje naše narodne poslovice, stranci su oduševljeni

Aktuelno

11:00

28 mart, 2024

Samo u Srbiji možete čuti da je neko pustio mozak na ispašu, da tele blene u šarena vrata i da se stolica mora zagrejati. Značenje ovih narodnih bisera razumeju samo ljudi sa ovog podneblja, ali Maja Stojanović iz Čačka svoj dar za umetnost i crtanje usmerila je upravo na ove neobične poslovice, pa ja za njih sada čuo ceo svet.

Komentari(0)