Koliko još kilometara možete da vozite kad je gorivo NA REZERVI
SVI smo barem jednom vozili malo predugo nakon što se upali lampica koja označava rezervu, precenjujući kilometražu koju možemo da pređemo raspoloživim gorivom i gurajući rezervoar do krajnjih granica.

Bez obzira na to da li ste pokušavali da izbegnete gužvu ili uštedite novac čekajući da dođete na mesto gde je benzin jeftiniji, to se često pretvori u period prepun panike u potrazi za najbližom benzinskom stanicom.
Ali koliko kilometara možete sigurno da vozite nakon što se upali lampica za gorivo? Tačan broj zavisi od nekoliko faktora, uključujući marku i model vašeg automobila, vaše vozačke navike i redovnu potrošnju benzina, kažu stručnjaci. Nećete stići tako daleko, na primer, u agresivnom sportskom automobilu, za razliku od toga ako ste u nekom manjem automobilu i vozite umereno, navodi Index.hr.
Ali evo dobrih vesti: imate daleko više prostora za kretanje nego što mislite. Dakle: koliko kilometara možete da pređete s upaljenom lampicom za gorivo?
Automobilu sa rezervoarom od 40 litara preostala rezerva može da bude 4-6 litara od trenutka kada se upali indikacija. Međutim, nekom velikom terencu ostaće 12 ili čak 15 litara rezerve goriva, ali mu je i specifična potrošnja po kilometru znatno veća.
Prebacite to u potrošnju: npr. mali gradski automobil sa rezervoarom od 40 litara i rezervom od 4 do 6 litara teoretski može da pređe verovatno još 50-80 km u umerenoj vožnji. Međutim, automobil koji troši trećinu više mora da ima i toliko veću rezervu.
Sledeće je pitanje da li starost i stanje vozila, odnosno stanje puta utiče na to koliko daleko možete da vozite nakon što se upali lampica?
Starost i stanje automobila, posebno kvalitet održavanja vozila imaće uticaja na potrošnju, baš kao i specifični uslovi na putu.
Na primer, hladno vreme značajno povećava potrošnju goriva, posebno zbog rada drugih sistema poput klimatizacije, grejanja i sl., pa ako vam se indikacija upali kada je izuzetno hladno, treba da voditi računa da što pre stignete do benzinske stanice.
Loše održavano vozilo takođe će imati veću potrošnju pa će zato pre ostati bez goriva. S druge strane, ako je vozilo dobro održavano, njegova starost ne bi trebalo da utiče na potrošnju goriva.
Sledeće je pitanje da li je možda štetno voziti na rezervi. Odgovor je "da". Vožnja nekoliko kilometara do najbliže benzinske stanice neće oštetiti vaš automobil, međutim imajte na umu da pumpa za gorivo treba fluid za svoj rad te da rad "na suvo" dovodi do kvara sistema.
Osim toga, s vremenom rizikujete začepljenje filtera goriva jer automobil počne da povlači prljavštinu i čestice s dna rezervoara.
Postoji nekoliko stvari koje možete učiniti kako biste smanjili potencijalnu štetu. Prvo, dok tražite najbližu benzinsku stanicu, izbegavajte vožnju velikim brzinama da biste sprečili veću specifičnu potrošnju. Svaka preostala količina vam je tada vrlo važna pa budite racionalni u vožnji. Drugo, isključite sve nepotrebne potrošače, posebno klima-uređaj, sistem za grejanje kabine, sedišta i sl. jer oni povećavaju specifičnu potrošnju goriva.
Ako nema benzinske stanice u blizini, s malim šansama da ćete je pronaći, bolje se bezbedno zaustaviti na adekvatnom mestu i pozvati pomoć ili alternativno rešenje za nastavak puta.
n magazin

Iz ovog razloga Tito nikad nije obišao grob majke i sina: Josip Broz je morao noću da sahrani svoje dete, ocu nikad nije oprostio izdaju njegove majke
Kupinec, zaboravljeno selo kraj Jastrebarskog, čuva grobove roditelja Josipa Broza Tita, koje on nikada nije posetio, otkrivajući porodične tajne

MISTERIJA BEOGRADSKIH KLUBOVA: Zašto legenda tvrdi da duh kneza Mihaila luta oko Kalemegdana i gde je zaista ubijen?
Kultna lokacija noćnog života krije urbanu priču: Otkrivamo zašto se priča o atentatu povezuje sa centrom grada, iako se dogodio u Košutnjaku.

Ovo je najposebnije srpsko selo u kom se rađaju riđa deca: Tvrde da je u njemu kralj Milutin zakopao blago i da sledeći znaci to i dokazuju
Štava – selo gde je vreme stalo, a istorija šapuće kroz kamen i riđu kosu meštana

Potekao iz plemenite srpske porodice, kad je u 12. godini poturčen bližnjima život pretovrio u pakao: Spalio mošti Svetog Save, pa od Boga dobio lekciju
Sinan-paša zaboravio je na svoj korene i činio je sve da unišiti srpski narod

Tvrđava na Avali dignuta u vazduh: Da li je uništen zbog spomenika ili da bi se nešto sakrilo zauvek?
Na najvišem vrhu Avale nekada je stajala srednjovekovna tvrđava Žrnov, koju su Srbi gradili na rimskim temeljima, a kasnije proširili Osmanlije. U septembru 1934. godine, grad je srušen da bi na se na tom mestu podigao Spomenik Neznanom junaku.
Komentari(0)