SRBIJA ZEMLJA PUTEVA Gradi se punom parom, imaćemo stotine kilometara auto-puteva do kraja godine

Lepote Srbije

16:00

Aktuelno 0

Srbija je zemlja u kojoj se trenutno gradi više od 300 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a više od 200 milijardi dinara izdvojeno je dodatno ove godine za nastavak infrastrukturnih projekata.

SRBIJA ZEMLJA PUTEVA Gradi se punom parom, imaćemo stotine kilometara auto-puteva do kraja godine
Shutterstock

 

Tokom 2022. godine biće kompletiran i započet veliki broj najvažnijih saobraćajnih projekata, a od 2012. godine u Srbiji je izgrađeno i pušteno u saobraćaj skoro 350 kilometara auto-puteva. Trenutno se gradi još 10, odnosno više od 400 kilometara . 

Ekonomista Ljubomir Madžar kaže da, kad god se negde izgradi autoput, stvori se verovatnoća da taj kraj počne ekonomski da se razvija i da je ekspanzija u gradnji autoputeva veoma korisna za Srbiju.

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

- Od velike i moderne mreže autoputeva imaćemo samo koristi, zbog čitave privrede. Znate i sami da su tokom proteklih godina stranci dosta zaobilazili Srbiju jer nam putna mreža nije bila dobra, a sad će uz te velike saobraćajnice i projekte nicati i nove fabrike i pogoni, što je jako dobro za nas - zaključuje Madžar.

U periodu posle 2012. godine radovi na putnoj infrastrukturi po prvi put postaju realni prioritet za Srbiju. Pored izgradnje novih auto-puteva, ozbiljno se radilo i na održavanju putne mreže. Od 2012. do 2019. godine obnovljeno je preko 4.000 kilometara državnih i lokalnih puteva, od kojih je većina u malim mestima po prvi put asfaltirana. U istom periodu izgrađeno je preko 362 km autoputeva.

U 2019. godini završeni su južni i istočni krak Koridora 10, a krunu građevinskih poduhvata čini deonica kroz Grdeličku klisuru. Na ovih 26.34 kilometara izgrađeno je 36 mostova, dva tunela, preko 15 km potpornih konstrukcija i 7.5 km kosina.

Ova deonica Koridora 10 se s pravom smatra jednim od najzahtevnijih građevinskih poduhvata u Evropi. Pored Koridora 10, u 2019. godini je završen i auto-put "Miloš Veliki" koji spaja Čačak sa Beogradom u dužini od 120 km.

Koliko se intenzivno gradilo od 2012. do 2019. godine naročito je vidljivo kada se ovaj period uporedi sa svim periodima pre njega. Za samo 7 godina izgrađeno je 362 kilometra auto-puteva, tačnije 39.21% svih saobraćajnica tog tipa u Srbiji.

Danas, projekti izgradnje 10 auto-puteva pored ekonomske dobiti pružiće priliku da brojni turisti pohrle u našu zemlju, te na lakši i brži način posete mnoge turističke lepote koje Srbija nudi.

Reč je o sledećim deonicama: Fruškogorski koridor, Ruma - Šabac - Loznica, Kuzmin - Sremska Rača, Preljina - Požega, Moravski koridor, Surčin - Novi Beograd, Obilaznica oko Beograda - Sektor B, Požarevac - Gradište - Golubac, Niš - Pločnik, Obilaznica oko Kragujevca.

Fruškogorski koridor

Izgradnja Fruškogorskog koridora, koja je simbolično počela 1. maja, trebalo bi da rastereti saobraćaj u gradskom jezgru Novog Sada, spoji industrijske zone i bolje poveže Srem i Mačvu sa Banatom.

 

Trasa Fruškogorskog koridora podeljena je na četiri deonice, ukupne dužine 47,7 km.

Četiri deonice:

Deonica 1: Petlja Auto-put E-75– Paragovo sa planiranom trasom državnog puta 2A reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Auto-put E-75. 
Deonica 2: Paragovo – početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik. 
Deonica 3: Petlja "Kać" – Petrovaradin (Auto-put E-75) 
Deonica 4: Obilaznica oko Rume.

 

Auto-put Kuzmin-Sremska Rača

U toku je gradnja mosta na budućem auto-putu Kuzmin-Sremska Rača. Ukupna dužina biće 1.310 metara, najduži raspon je 150 metara, a ukupna širina biće 31 metar.

U okviru projekta planirana je izgradnja auto-puta dužine 18 kilometara od Kuzmina do Sremske Rače. Trenutno je angažovano 550 radnika, a vrednost kompletnih radova je 250 miliona evra.

Izvođač radova na deonici Kuzmin-Sremska Rača je obećao da će ta deonica auto-puta Beograd-Sarajevo biti završena do kraja 2022. godine.

3D prikaze mosta napravio je tim iz Skyscrapers Construction Serbia, a na osnovu dostavljenih projekata i nacrta iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije.

 
Auto-put Preljina - Požega

Gradnja autoputa Preljina-Požega na Koridoru 11 počela je u maju 2019. godine, dužina deonice iznosi 30,9 kilometara dok je vrednost radova 450 miliona evra.

Na auto-putu Preljina-Požega biće tri tunela (Munjino Brdo, Laz i Trbušani), 32 mosta i 11 nadvožnja

Iz Beograda do Zlatibora stizaće se za samo sat i 45 minuta. Mnogo brže stizaćemo i do crnogorske granice - za svega oko dva i po sata.

 

Obilaznica oko Čačka

Dužina obilaznice je oko 6 kilometara a na njoj se nalaze 2 vijadukta,1 tunel, most preko Zapadne Morave i Petlja Pakovraće (tačnije Čačak-Zapad)

Kada bude otvorena, gužve na naplatnoj rampi u Preljini više neće biti.

 

Moravski koridor

Na deonici budućeg Moravskog koridora, značajnog putnog pravca od Kraljeva ka Čačku, dugog 30,66 kilometara, biće izgrađeno 15 mostova, četiri nadvožnjaka i 10 podvožnjaka.

Samo na ovoj, veoma kompleksnoj, deonici radi oko 500 ljudi, angažovano je 320 jedinica mehanizacije.

Ovaj auto-put će biti najširi u Srbiji, biće u potpunosti digitalizovan.

Obilaznica Surčin - Novi Beograd

Izgradnja magistralne saobraćajnice koja će preko petlje Surčin spojiti Novi Beograd sa auto-putem "Milos Veliki" počela je u aprilu, a prema najavama rok za završetak jeste 18 meseci.

Deo auto-puta "Miloš Veliki" od Obrenovca do Čačka je završen i pušten u saobraćaj, kao i deonica od Obrenovca do Surčina. Kod Surčina je auto-put "Miloš Veliki" povezan na autoputsku obilaznicu oko Beograda, a preko nje sa auto-putevima prema Šidu, Subotici i Nišu. Osim olakšanog pristupa novom auto-putu za žitelje Novog Beograda i Zemuna, njenom izgradnjom biće otvorena mogućnost urbanizacije i izgradnje na stotinama hekatara trenutno poljoprivrednog zemljišta u ataru Surčina.

 

Obilaznica oko Beograda - Sektor B
 

Izgradnjom Obilaznice oko Beograda povezaće se krak Koridora Xc, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš - Novi Sad-Beograd) sa Koridorom X, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci - Beograd), državni put I B reda broj 26 i Rutom 4, E-763 (Beograd – Požega - granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora X, E-75 (Beograd - Niš - Preševo - granica sa Makedonijom).

Takođe će se pozitivni efekti izgradnjom obilaznice Beograda osetiti i po završetku kada dođe do odgovarajućeg preusmeravanja saobraćaja sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica Beograda na obilaznicu Beograda, čime će se maksimalno poboljšati uticaj na tokove saobraćaja na obilaznici uz istovremeno smanjenje saobraćajnih tokova na najopterećenijoj osnovnoj mreži gradskih saobraćajnica.

Most na Savi kod Ostružnice: Završeni radovi
Sektor B4: Završeni radovi
Sektor B5: Završena desna traka auto-puta od petlje Orlovača do izlaska iz tunela Straževica (faza I), u toku radovi na izgradnji leve traka auto-puta (faza II) i leve tunelske cevi tunela Straževica
Sektor B6: Tunel Straževica – petlja Bubanj Potok, u toku radovi na izgradnji i leve i desne trake auto-puta
Deonica C: Bubanj Potok – Pančevo (E-70) - predstoje radovi

 

Požarevac - Gradište - Golubac

Izgradnja brze saobraćajnice Požarevac-Veliko Gradište-Golubac (Dunavski koridor), duge 67,9 kilometara počela je u novembru. Radovi će koštati 337 miliona evra.

Planirano je da prva od tri deonice bude završena do kraja 2023. a cela saobraćajnica do novembra 2024.

Na trasi saobraćajnice biće više od 20 mostova i nadvožnjaka, uključujući i novi most preko Velike Morave.

Planirana je izgradnja 24 petlje i raskrsnice sa lokalnim putevima.

Prva deonica ovog jedinstvenog puta, koji infrastrukturno "otvara" Braničevski okrug i približava ga Beogradu i Novom Sadu, ali i tranzitnoj osovini sever - jug, trebalo bi da bude završena do kraja 2023. godine.

Obnova puteva značajna za istok Srbije 

Obnova i unapređenje puteva u istočnoj Srbiji od presudnog je značaja za opštine Golubac, Veliko Gradište, Donji Milanovac, Negotin i Kladovo. Većina radova privodi se kraju.

"Time se najpre približavamo ostalim delovima Srbije. Znači dostupnost. Takođe, to je bitna osnova za razvoj privrede u našoj opštini i od izuzetnog je značaja za razvoj turizma", naveo je Nikola Vuković, pomoćnik predsednika Opštine Kladovo.

Obale Srema i Mačvanskog okruga spojiće novi most na Savi kod Šapca, dug 1.350 metara. Uporedo sa premošćavanjem reke radi se i deonica od 22 kilometra auto-puta od Rume ka Šapcu.

Obilaznica oko Kragujevca

Izgradnjom Severnce obilaznice oko Kragujevca omogućilo bi se izmeštanje teretnog saobraćaja iz urbanog jezgra najvećeg grada u Šumadiji. Ovu kapitalnu investiciju prepoznala je i Vlada, koja je odlukom od maja ove godine izgradnju obilaznice proglasila projektom od republičkog značaja.

 

Gradi se i brza saobraćajnica do Valjeva

Svakodnevne saobraćajne gužve su i od Valjeva do auto-puta "Miloš Veliki". Brzom saobraćajnicom koja se intenzivno gradi, uz angažovanje 250 radnika, mašinista i građevinskih stručnjaka, stizaće se tri puta brže.

Da se brže i lakše stigne do auto-puta "Miloš Veliki" od Gornjeg Milanovca jedan deo već postojećeg puta biće kompletno rekonstruisan, dok će se druga trasa pristupne saobraćajnice kroz takovski kraj iznova graditi.

Komentari(0)

Loading