"Svako jutro se molim da pređem bezbedno, a sad kad ga zatvore ne znam kako ćemo": Ovaj most preko Velike Morave predstavlja veliku opasnost za vozače

Kiza R

11:00

Aktuelno 0

Dok se ne nađe konačno rešenje biće zatvoren za saobraćaj

Velika Morava
Rina

Glavni most preko Velike Morave u opštini Svilajnac koji je izgrađen još 1922. godine, a preko koga ide i drumski i železnički saobraćaj, biće od 20. juna pa do konačnog razrešenja njegove dalje sudbine zatvoren za saobraćaj.

– Svako jutro se molim da pređem bezbedno. Sad kad ga zatvore, ne znam kako ćemo. Biće teško, ali valjda će se nešto brzo rešiti - kazao je za RINU Miloš Rivić koji svakodnevno koristi ovaj most.

Nakon pada nadstrešnice u Novom Sadu, prema rečima predsednika opštine Svilajnac, Predraga Milanovića, Putevi Srbije su dobili nalog da urade ekspretizu svih mostova u Srbiji, a kojom je utvrđeno da ni ovaj most nije bezbedan za saobraćaj.

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

- Ovaj most je problem od 1972. godine kada je tadašnji predsednik opštine tražio da se gradi novi saobraćajni most, s obzirom na to da ovaj koristi i železnica. Više puta je ulazio u planove i Puteva Srbije i ministarstva građevine ali se nije dogodilo da se uradi novi most. I sada smo došli do problema. I ranije je bilo jasno da je ovaj most dotrajao. Sada je to doživelo ekspretizu i očekujemo ovih dana da bude zatvoren - pojašnjava za RINU, Predrag Milanović predsednik opštine Svilajnac.

 

Prema njegovim rečima, ovo je trenutno najveći problem za stanovnike ne samo Svilajnca već i Petrovca, Despotovca ali i stotina radnika koji svakoga dana dolaze u Svilajnac na svoja radna mesta, a ne žive u Svilajncu. 

- Naš predlog je Vladi Srbije, predsedniku i Ministarstvu odbrane da se razmotri mogućnost postavljanja pontonskog mosta kao privremenog rešenja, a da onda krenemo zajedno opština, Vlada, Putevi Srbije da nastavimo projekat koji je zaustavljen zbog rusko-ukrajinske krize - rekao je Milanović.

Nakon zatvaranja mosta, drumski saobraćaj će biti preusmeren na Žabare i Veliku Planu, što je dodatnih 50 kilometara u oba pravca, te postoji strah da će mnogi koji sada rade u Svilajncu, a u njemu ne žive napustiti svoja radna mesta.

- Most je od vitalnog značaja za naše poslovanje. Kada smo pre pet godina dolazili u Svilajnac, komapnija Regent Lajtning je izabrala ovo područje iz dva osnovna razloga. Prvi je razvoj opštine Svilajnac koji je išao u pravom smeru. Drugi je blizina Kragujevca kao industrijskog ali i univerzitetskog grada jer radimo sa visokim tehnologijama i kod nas ima mnogo visokoobrazovanih ljudi - kaže Darko Hinić, direktor kompanije „Regent Lajtning” i dodaje da više od 30 odsto tih visokoobrazovanih radnika njihove kompanije dolazi iz Kragujevca, Jagodine te moraju koristiti most koji se zatvara.

Parmenac

Prošle godine šest a ove 86 korisnika, ovo je spas u vrelim letnjim danima za poljoprivrednike: Kanal za navodnjavanje Čačak - Parmenac sjajna stvar, očekuje se i proširenje

Aktuelno

21:00

16 jul, 2025

Kanal za navodnjavanje Čačak - Parmenac koji će biti spas za veliki broj građana je rekonstruisan prošle godine i to prvi put nakon skoro sedam decenija i predat je građanima na korišćenje. Dugačak je 5.5 kilometara i od velike koristi poljoprivrednicima koji imaju svoja imanja od Ljubić keja do Parmenca. Radove na daljoj rekonstrukciji kanala i jedne od crpnih stanica obišli su Goran Puzović, direktor JP Srbijavode i gradonačelnik Čačka Milun Todorović sa saradnicima.

Komentari(0)

Loading