NAJLUKSUZNIJI VOZ SVOG VREMENA Kako je Tito obilazio Jugoslaviju i druge evropske zemlje
Enterijer voza je bio ukrašen u stilu art dekoa, a praktično je ostao nepromenjen do danas.

„Voz moći“, „Voz tajni“, kako je pre pola veka nazivan voz Josipa Broza Tita, posle tri sata i 15 minuta vožnje od Beograda do Užica prevezao je prve putnike turiste. Ta turistička destinacija „Titovim ’Plavim vozom’ do Užičke republike“ omogućila je običnim građanima da uživaju onako kako je nekada uživao maršal Josip Broz Tito, doživotni predsednik SFRJ.
Pre nego što je postao turistička atrakcija, čuveni „Plavi voz“ je bio specijalan voz, luksuznog tipa koji je za potrebe doživotnog predsednika SFRJ. Voz je prevozio Broza od 1946. godine do njegove smrti 1980. godine. Razlog zašto je bio ofarban u plavu boju je bio da bi se razlikovao od drugih civilnih vozova koji su uglavnom bili zelene boje.
Možda vas zanima:

ISPRAVKA: PRIČE O LAŽNOM TITU SU SAMO TEORIJA ZAVERE!
Ovaj tekst je ispravljen.

NEKADA JEDAN OD NAJBITNIJIH DRŽAVNIH PRAZNIKA Evo razloga zašto se 29. novembar slavio i zbog čega je ukinut
Dan Republike se od Drugog svetskog rata slavio na dan kada je održano Drugo zasedanje AVNOJ-a, 29. novembra 1943. godine u Jajcu.
Možda vas zanima:

ISPRAVKA: PRIČE O LAŽNOM TITU SU SAMO TEORIJA ZAVERE!
Ovaj tekst je ispravljen.

NEKADA JEDAN OD NAJBITNIJIH DRŽAVNIH PRAZNIKA Evo razloga zašto se 29. novembar slavio i zbog čega je ukinut
Dan Republike se od Drugog svetskog rata slavio na dan kada je održano Drugo zasedanje AVNOJ-a, 29. novembra 1943. godine u Jajcu.
Možda vas zanima:

ISPRAVKA: PRIČE O LAŽNOM TITU SU SAMO TEORIJA ZAVERE!
Ovaj tekst je ispravljen.

NEKADA JEDAN OD NAJBITNIJIH DRŽAVNIH PRAZNIKA Evo razloga zašto se 29. novembar slavio i zbog čega je ukinut
Dan Republike se od Drugog svetskog rata slavio na dan kada je održano Drugo zasedanje AVNOJ-a, 29. novembra 1943. godine u Jajcu.
View this post on Instagram
Enterijer voza je bio ukrašen u stilu art dekoa, a praktično je ostao nepromenjen do danas. Otvoren je za posetioce 2004. godine, a od tada ima breko 40 tura godišnje i moguće ga je iznajmiti, a to uglavnom rade domaće i strane firme koje ga koriste za snimanje filmova.
„Plavi voz“ prešao je više od 600.000 kilometara kroz Jugoslaviju, Austriju, Poljsku, Francusku, Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Grčku i nekadašnji Sovjetski Savez. Njime su putovali najuticajniji lideri 20. veka – Hruščov, Brežnjev, Naser, Gandi, Seku Ture, britanska kraljica Elizabeta i mnogi drugi.
View this post on Instagram
(IZVOR: alo.rs)

MISTERIJA BEOGRADSKIH KLUBOVA: Zašto legenda tvrdi da duh kneza Mihaila luta oko Kalemegdana i gde je zaista ubijen?
Kultna lokacija noćnog života krije urbanu priču: Otkrivamo zašto se priča o atentatu povezuje sa centrom grada, iako se dogodio u Košutnjaku.

Ovo je najposebnije srpsko selo u kom se rađaju riđa deca: Tvrde da je u njemu kralj Milutin zakopao blago i da sledeći znaci to i dokazuju
Štava – selo gde je vreme stalo, a istorija šapuće kroz kamen i riđu kosu meštana

Potekao iz plemenite srpske porodice, kad je u 12. godini poturčen bližnjima život pretovrio u pakao: Spalio mošti Svetog Save, pa od Boga dobio lekciju
Sinan-paša zaboravio je na svoj korene i činio je sve da unišiti srpski narod

Tvrđava na Avali dignuta u vazduh: Da li je uništen zbog spomenika ili da bi se nešto sakrilo zauvek?
Na najvišem vrhu Avale nekada je stajala srednjovekovna tvrđava Žrnov, koju su Srbi gradili na rimskim temeljima, a kasnije proširili Osmanlije. U septembru 1934. godine, grad je srušen da bi na se na tom mestu podigao Spomenik Neznanom junaku.

Sveštenik otkrio tajnu zagrobnog života: Raj i pakao nisu ono što ste do sada mislili
Ruski sveštenik kaže da se u Svetom pismu raj spominje tri puta, a pakao samo dva, te da s razumevanjem treba da čitamo svaki redak
Komentari(0)