NEVEROVATAN I JEDINSTVEN MUZEJ OLDTAJMERA U SRBIJI Proizvedena 1938. godine "škodu rapid" vozili su nacisti u Drugom svetskom ratu (FOTO)
Na Sajmu automobila u Beogradu posebno mesto zauzimaju stari lepotani koji papreno koštaju.
Mnogi vozači gaje posebnu ljubav upravo prema oldtajmerima, a za sve njih u Preljini kod Čačka smeštena je prava poslastica, jer se tu nalazi Muzej škodinih automobila. Crvena “felicija” kabriolet iz šezdesetih godina prošlog veka jedna je od deset ukupno sačuvanih u celom svetu i nalazi se u ovom muzeju, u svom punom sjaju, ali i voznom stanju.
“To je bio jedinstven kabriolet u Evropi u to vreme. Pronašli smo ga u Češkoj i vredni majstori su izvršili kompletnu restauraciju i on je sada ponos ovog muzeja. Ima jedinstven dizajn, mekani i tvrdi krov, a motor od 1000 kubika tih šezdesetih godina bio je izuzetno jak”, kaže Brano Veljančić ispred kompanije “Auto Čačak”.
Kao i većina tadašnjih automobila škode su bile benzinci, vozile su se po celoj Evropi, a u njihovoj udobnosti tada je uživao viši stalež. Još jedan vremešni lepotan koji je izložen u Preljini jeste “škoda tudor”, star skoro osam decenija.
“Svim oldtajmerima koje smo pronašli, motor je bio u izuzetnom stanju, a enterijer odlično urađen. Skoro svi automobili imaju kožna sedišta i vidi se da je udobnost bila visoko pozicioniran kriterijum prilikom proizvodnje”, rekao je Brano koji je i lično radio na restauraciji ovih škodinih vozila.
U Muzeju škodinih automobila nalazi se deset vozila, većina ih je kupljena u Češkoj, a kao oldtajmeri oni dostižu izuzetno visoku cenu na tržištu.
“Oni vrede više nego pojedina nova vozila, u pitanju su desetine hiljada evra. Imali smo čak i ponudu od pojedinih posetilaca da im prodamo feliciju kabriolet, ali od ovih vozila ništa nije na prodaju”, izjavio je Brano i dodaje da ovde nije kraj, već da je Muzej dobio još jedno pojačanje.
“U pitanju je “škoda rapid” napravljena 1938. godine, koji je vožen za vreme Drugog svetskog rata, koristili su ga nacisti, a partizani su ga kasnije otuđili. To je najstariji auto koji se nalazi ovde”, naglašava Brano.
Neki automobili nakon godina vožnje i hiljade kilometara puta ostavljenih iza sebe, završe na otpadu ili kao staro gvožđe, a samo retki postaju – oldtajmeri. Da su škodini automobili itekako izdržljivi dokaz je i “škoda oktavia” novije proizvodnje, koja se našla u muzeju jer je prošla neverovatnih – milion kilometara.
IZ KAMENA JE POTEKLA ČUDOTVORNA VODA Meštani sela kod Čačka tvrde da se vekovima leče na izvoru kod manastira Voljavča
Na pola puta između Kraljeva i Čačka u samom srcu Srbije, u selu Tavnik, nalazi se jedna od velikih pravoslavnih svetinja. Manastir Voljavča pod svojim okriljem ima staru crkvu brvnaru i drugu iz 19. veka.
OVO JE KUĆA ISPRED KOJE JE SVE POČELO: Neraskidiva veza između sela Gornja Crnuća i dinastije Obrenović
Udaljena dvadesetak kilometara od centra Gornjeg Milanovca, kraj puta za Кragujevac leži selo Gornja Crnuća, u kojoj je od 1815. do 1817. stolovao „prvi srpski knez posle Кosova”, Miloš Obrenović. O njegovom životu u Crnući i neraskdivioj vezi ovog rudničkog sela i srpske dinastije, pre sedam godina u autorskom izadnju, svetlost dana ugledala je knjiga „Кnez Miloš i Crnuća”, autora Jevđa A. Jevđića.
"Dolaze zbog vere u isceljenje, ali i da će naći srodnu dušu": Tajna nepristupačnog manastira na jugu Srbije gde dolaze i pravoslavci i muslimani da pronađu mir
Manastir Crna reka smešten je na tromeđi Kosovske Mitrovice, Rožaja i Novog Pazara, a spas u njemu pronalaze i pravoslavci i muslimani. Veruje se da ima isceliteljske moći, a da su mošti sveca Petra Koriškog čudotvorne.
Najveće zvono na Balkanu nalazi se u ovom SRPSKOM SELU: Rusko carsko zvono teško je čak 13 TONA i zazvoniće na ovaj veliki praznik
Manastir Svetog Luke u Bošnjanu izgrađen je za vreme Turaka, a danas je centar duhovnosti i hodočašća. U manastiru se nalazi jedno od najvećih zvona na Balkanu, teško 13 tona, koje je dar od porodica iz Rusije.
MISTERIOZNI TUNEL U SRPSKOM SELU O KOJEM NI MEŠTANI NIŠTA NE ZNAJU: Unutra se krije PRAVO ČUDO PRIRODE! (FOTO)
Prema priči starijih meštana, kopanje tog misterioznog tunela započeli su Francuzi koji su prolazili ovim krajem
Komentari(0)