KNEZ MILAN OBRENOVIĆ SREBRNIM BUDAKOM UDARIO TEMELJ SRPSKIM ŽELEZNICAMA Pruga bila uslov sa Berlinskog kongresa
Niš je 1884. postao najvažnija železnička raskrsnica na Balkanu
Borba srpskog naroda za slobodu, posle viševekovnog ropstva, krunisana je tokom XIX veka stvaranjem dve države, Srbije i Crne Gore.
Posle Berlinskog kongresa ove dve nezavisne države započele su svoj život unutar novih granica. Razvoj železničkog saobraćaja na ovim prostorima doživeo je ekspanziju krajem XIX i početkom XX veka, odvijajući se na teritoriji tadašnjih država: Srbije, Crne Gore, Austrougarske i Turske.
Na Berlinskom kongresu 1878. godine Srbiji je priznata nezavisnost i dobijena su još četiri nova okruga–Niški, Pirotski, Vranjski i Toplički.
Možda vas zanima:
PRVI NOVOVEKOVNI KRALJ SRBIJE: Vladar koji je preživeo 4 atentata, a bio veliki zavodnik
Kralj Milan Obrenović umro je 11. februara 1901. godine. Bio je vladar Srbije 1868-1889. godine. Milan je bio i prvi novovekovni kralj Srbije. Kraljevsku titulu dobio je 1882. godine.
BEOGRAĐANI SU JE ISPRATILI LUPANJEM U LONCE: Kralj Milan je s ljubavnicom dobio sina, a ona ga je na kraju ucenjivala
Ko je bila kontroverzna ljubavnica kralja Milana, sa kojom je imao i sina?
Možda vas zanima:
PRVI NOVOVEKOVNI KRALJ SRBIJE: Vladar koji je preživeo 4 atentata, a bio veliki zavodnik
Kralj Milan Obrenović umro je 11. februara 1901. godine. Bio je vladar Srbije 1868-1889. godine. Milan je bio i prvi novovekovni kralj Srbije. Kraljevsku titulu dobio je 1882. godine.
BEOGRAĐANI SU JE ISPRATILI LUPANJEM U LONCE: Kralj Milan je s ljubavnicom dobio sina, a ona ga je na kraju ucenjivala
Ko je bila kontroverzna ljubavnica kralja Milana, sa kojom je imao i sina?
Možda vas zanima:
PRVI NOVOVEKOVNI KRALJ SRBIJE: Vladar koji je preživeo 4 atentata, a bio veliki zavodnik
Kralj Milan Obrenović umro je 11. februara 1901. godine. Bio je vladar Srbije 1868-1889. godine. Milan je bio i prvi novovekovni kralj Srbije. Kraljevsku titulu dobio je 1882. godine.
BEOGRAĐANI SU JE ISPRATILI LUPANJEM U LONCE: Kralj Milan je s ljubavnicom dobio sina, a ona ga je na kraju ucenjivala
Ko je bila kontroverzna ljubavnica kralja Milana, sa kojom je imao i sina?
Možda vas zanima:
PRVI NOVOVEKOVNI KRALJ SRBIJE: Vladar koji je preživeo 4 atentata, a bio veliki zavodnik
Kralj Milan Obrenović umro je 11. februara 1901. godine. Bio je vladar Srbije 1868-1889. godine. Milan je bio i prvi novovekovni kralj Srbije. Kraljevsku titulu dobio je 1882. godine.
BEOGRAĐANI SU JE ISPRATILI LUPANJEM U LONCE: Kralj Milan je s ljubavnicom dobio sina, a ona ga je na kraju ucenjivala
Ko je bila kontroverzna ljubavnica kralja Milana, sa kojom je imao i sina?
Možda vas zanima:
PRVI NOVOVEKOVNI KRALJ SRBIJE: Vladar koji je preživeo 4 atentata, a bio veliki zavodnik
Kralj Milan Obrenović umro je 11. februara 1901. godine. Bio je vladar Srbije 1868-1889. godine. Milan je bio i prvi novovekovni kralj Srbije. Kraljevsku titulu dobio je 1882. godine.
BEOGRAĐANI SU JE ISPRATILI LUPANJEM U LONCE: Kralj Milan je s ljubavnicom dobio sina, a ona ga je na kraju ucenjivala
Ko je bila kontroverzna ljubavnica kralja Milana, sa kojom je imao i sina?
Na ovom kongresu Austrougarska je pomogla Srbiji da dobije nove teritorije, ali je to uslovila sklapanjem posebne konvencije. Tom konvencijom Srbiji je nametnuta obaveza da napravi prugu od Beograda do Vranja i granice s Turskom i Bugarskom za tri godine.
U Srbiji, iscrpljenoj ratom protiv Turaka, vladala je ekonomska kriza. Država nije bila u stanju da odgovori obavezama koje su proizilazile iz sklopljene konvencije. Beč je stalno urgirao, upozoravao i pretio. Aprila 1880. Srbija je bila primorana da potpise novu konvenciju koja se isključivo odnosila na izgradnju pruge. Rok za izgradnju pruge bio je opet tri godine, odnosno 15. juni 1883. godine.
Knez Milan Obrenović je srebrnim budakom 03.07.1881. godine udario temelj Srpskim državnim železnicama. Ovaj događaj zbio se „kraj mosta na Mokroluškoj rečici do Topčiderskog puta“ (to mesto je u blizini današnjeg mosta „Gazela“ u Beogradu).
Radovi su kasnili pa je prvi svečani voz na pruzi Beograd–Niš zakasnio čitavih petnaest meseci.
Prvi svečani voz na novo-sagrađenoj pruzi Beograd - Niš je protutnjao Moravskom dolinom 23. 08. 1884. sa oko 200 učesnika. Većinom su bili stranci iz Pešte, Beča i Pariza.
Otpremljeni su u dva voza, u vremenskom razmaku od četiri minuta, svaki sa po devet putničkih kola. U prvom vozu bili su uglavnom pozvani gosti - stranci. Voz je svuda dočekivan sa oduševljenjem.
Program prvog putovanja je bio sledeći :
- 23. avgusta u 08 sati ujutro održava se Božija služba na beogradskoj železničkoj stanici
- polazak voza u 08:30
- dolazak u Lapovo u 12:52
- doručak nuđen od strane društva svojim gostima
- dolazak u Niš u 17:25
- Naveče u 20 časova banket za putnike
- 24. avgusta u 05:30 polazak iz Niša za Beograd
- dolazak u Beograd u 12:57
Redovni saobraćaj otpočeo je 03.09.1884. godine (15. septembra po Gregorijanskom kalendaru) i taj dan srpske železnice obeležavaju svake godine kao Dan železničara).
Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
BONUS VIDEO:
OVAKO JE BESEDIO PATRIJARH PAVLE: Da bi opstali među vukovima, budimo mudri kao zmije i bezazleni kao golubovi
Besede Patrijarha Pavla nešto je što nam može pomoći i u najtežim životnim trenucima. Dobro zapamtite ove reči!
SLAVIMO SVETE MUČENIKE AGATOPODA I TEODULA: Odbili da se odreknu Hrista, uzviknuli OVE reči i otišli u smrt
Srpska pravoslavna crkva i njeni vernici danas slave svete mučenike Agatopoda i Teodula.
NAJVOLJENIJA SRPSKA KRALJICA ŽIVELA JE KAO SELJANKA: Imala je samo 34 godine i tri sina, kada je ostala udovica!
Borila se kao lavica da bi sačuvala ono što je imala
KAKO SE PRAVILNO ČESTITA VASKRS? Rešite sve nedoumice i izgbegnite grešku koju mnogi prave
Bliži se jedan od najsrećnijih hrišćanskih praznika, a evo kako da ga pravilno čestitate
VEROVANJA KAŽU DA OVE POKLONE NE SMETE NIKOM DATI: Najviše poklanjamo 1 stvar, stari Srbi misle da donosi NESREĆU i BEDU
Kada god nam se ukaše prilika ili imamo neki povod, drage ljude želimo iznenadimo poklonom, ali postoje oni za koje se veruje da uopšte nisu dobar izbor.
Komentari(0)