OD ZIMNICE JE NAJZDRAVIJE OVO Koliko dugo sme da se čuva, te kakve je plodove najbolje birati za pripremu? (FOTO/VIDEO)

Lepote Srbije

11:00

Gastronomija 0

Zna se kada se pravi najbolja zimnica - onda kada je letu gotovo kraj, a plodovi dovoljno zreli i gotovo na izmaku - pa su im cene niske.

OD ZIMNICE JE NAJZDRAVIJE OVO Koliko dugo sme da se čuva, te kakve je plodove najbolje birati za pripremu? (FOTO/VIDEO)
Shutterstock

Koliko god da smo se osavremenili, te u gotovo svakom marketu možemo jednostavno da kupimo teglu ajvara, turšije, kiselih krastavčića ili pakovanje kiselog kupusa, one iz domaće radinosti ništa ne može da zameni.

U hladnim danima (premda je se često zaželimo i u onim letnjim) zimnica "paše" uz sve i sjajan je dodatak svakom ručku ili večeri. Nema dobre trpeze bez ajvara, priznajte! Kod nas Srba konzumacija zimnice toliko je ukorenjena, da je često nosimo sa sobom ili naručujemo od prijatelja i rođaka čak i onda kada se preselimo u drugu zemlju, čak i kontinent.

Shutterstock
 

Ako ste ove sezone rešili da ukućane obradujete bar sa nekoliko teglica zimnice nije na odmet saznati koliko dugo sme da se čuva, te kakve je plodove najbolje birati za pripremu. Takođe, imajte na umu da zimnica, uprkos termičkoj obradi, ne gubi značajno na nutritivnoj vrednosti.

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

"Što se tiče turšije, deo vitamina se svakako gubi, ali veći deo ostaje sačuvan, osim toga u procesu fermentacije nastaju probiotske kulture, korisne za varenje i uopšte našu crevnu floru. U tom smislu, posebno se ističe kiseli kupus koji obiljuje i vitaminom B12 (karakterističan za životinjske proizvode, retko ga ima u biljnoj hrani). Loša vest je da se kuvanjem paradajza već na 60 C nepovratno gubi vitamin C, ali dobra vest je da se na istoj temperaturi stvara likopen, vredna supstanca velikog antioksidantnog potencijala, te tako kuvani sok od paradajza ima neuporedivo više likopena od svežeg paradajza", objašnjava nutricionista-dijetetičar Tanja Olajdžija, i dodaje kakve plodove je poželjno birati kada ste se namerili da teglice napunite zimnicom:

"Dok je za turšiju bolje birati zrele ali čvrste plodove, što domaćice iskustveno već znaju, za pripremu paradajza, ajvara i pinđura, bolje je birati jako zrele plodove, zbog boljeg nutritivnog sastava, ali i većeg sadržaja šećera i aromatičnih supstanci zaduženih za dobar ukus."

Shutterstock
 

Naravno, domaća zimnica ne samo da je ukusom najprimaljivija, već je i najsigurnija opcija - znate šta ste i koliko čega u nju stavili, zapravo znate šta jedete. Ipak, čak i ona, može da izazove određene smetnje zbog velike količine soli koju sadrži. No, postoji način da to regulišete.

"Preporuka je uvek domaća turšija, pripremljena bez veštačkih konzervanasa i šećera. Ipak, napominjemo da i najkvalitetnija domaća turšija koja obiluje mikronutrijentima i korisnim enzimima i probioticima sadrži veliki sadržaj soli, te savetujemo oprez naročito kod problema sa hipertenzijom, ali i kod oboljenja bubrega, kardiovaskularnih i drugih hroničnih oboljenja. Jednostavan način da malo smanjite sadržaj soli jeste da neposredno pred konzumaciju povrće isperete pod mlazom hladne vode", zaključila je sagovornica.

Izvor: blic

Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.

BONUS VIDEO:

 

 

Komentari(0)

Loading