Plata je preko 1.000 evra, ali sve manje onih koji žele to da rade: Mirko je vozač kamiona već godinama
Otkriva zbog čega je lakše naći pet menadzera nego jednog šofera

U poslednjih nekoliko godina kao da je lakše naći pet marketing menadzera ili aj-ti stručnjaka umesto dva vozača kamiona. Ovo zanimanje je deficitarno u našoj zemlji, a prema zavničnim podacima u Srbiji nedostaje sada već i preko 10.000 šofera. Starija garda ide u penziju, a mlađa izbegava volan kamiona iako je mesečna zarada viša od proseka i kreće se od 1.000 do 1.500 evra.
"Radni dan vozača traje oko 15 sati, dozvoljeno je oko 10 sati vožnje a ostalo vreme predviđeno je za utovare, istovare i duga čekanja. Osim što posao nije lak i odvojeni ste od porodice, ono što dodatno otežava poziciju vozača u Srbiji jeste činjenica da su u pojedinim preduzećima prijavljeni na minimalac, zatim mladi ne mogu da polažu za E kategoriju pre 21 godine, a licence su preskupe pa je mladićima potrebno oko 2.500 evra kako bi seli za volan. Sve to ih odvlači od ovog zanimanja i zato biraju nešto lakše i isplativije", rekao je za RINU vozač kamiona Mirko Starčević iz Čačka.
Zbog boljih uslova neretko se dešava da iskusni vozači iz Srbije napuštaju zemlju i rade za inostrane kompanije. Tamo su im bolji uslovi, pa bi ukoliko ne dođe do neke promene, deficit kamiondzija mogao biti još veći.
"Ponekad se na granicima čeka i do 36 sati i sve to demotivišuće deluje na mlađe snage. Zemlje zapadne Evrope pokazale su se kao idealno utočište, mesečna zarada je oko 2.000 evra, radite 21 dan a sedam dana ste kući uz plaćenu avionsku kartu i smeštaj za vikend. Tamo vas dočekaju čisti parkinzi, čisti toaleti, dostupni marketi. Kultura naroda kao i policije. Po meni, to je idealna sredina za kamionske ture mada ima i onih koji vole "divlji" istok. Međutim, za rad su najlakše i najpristupačnije zemlje Beneluksa", dodaje Mirko.
Mnogi su od ovog posla odustali i tokom pandemije korona virusa, jer je situacija za pojedine bila neizdrživa dok su im kamioni čekali parkirani usled zatvorenih granica.
"Pomoć države za vreme korone nije dospela u ruke vozača, već u ruke poslodavaca pa su zbog toga mnogi bili prinuđeni da promene zanimanje. Činjenica je da plata koja može da se zaradi ukoliko vozite kamion je veća nego da se bavite drugim poslom, putujete često i upoznajete druge kulture i narode, pa se može reći da ovaj posao ima i svojih prednosti. Potrebno je samo malo obraćanja pažnje na nas i naše probleme i gotovo je sigurno da bi broj profesionlnih vozača u Srbiji bio mnogo veći", zaključuje Mirko.

Sutra je Sveti Vavila: Bio je mučen vatrom, obešen o drvo, a na kraju mu je odrubljena glava, ali se nikada nije odrekao Hrista!
Vavila je sahranjen zajedno sa svojim učenicima

Stare drvene bandere iz doba Tita konačno se menjaju: Sela u Gornjem Milanovcu dobijaju novu i modernu elektromrežu vrednu preko 30 miliona dinara
U selu Lunjevica kod Gornjeg Milanovca, u zaseoku u kom ima oko 30 domaćinstava i vikend kuća, obnovljena je elektromreže, koja je postavljena pre više od tri decenije i zbog dotrajalosti je često izazivala prekide u snabdevanju električnom energijom.

Podaci potvrđuju - Čačak je jedan od privredno najrazvijenijih gradova u Srbiji, lokalnim privrednicima dodatni vetar u leđa daje Moravski koridor
Izvoz skočio za 12.1 a uvoz smanjen za 3.7 odsto

Uštedeće se i do 90 odsto energije: Sjajna vest sa Zlatibora - komunalno preduzeće dobilo svoju solarnu elektranu snage 40 kilovata
Opština Čajetina jedna je od najčistijih u Srbiji, a na Zlatiboru su još odavno shvatili koliko je važno koristiti obnovljive izvore energije. Sa tim ciljem će u komunalno preduzeće Zlatibor u budućem periodu za svoje potrebe koristiti električnu energiju dobijenu od sunca, posredstvom solarne elektrane.

Ovako će izgledati korito reke Despotovice nakon rekonstrukcije: Spas za građane od poplava ali i sjajno mesto za rekreaciju - biće izgrađene pešačke i trim staze
Projekat vredan više od milijardu dinara
Komentari(0)