Plata je preko 1.000 evra, ali sve manje onih koji žele to da rade: Mirko je vozač kamiona već godinama
Otkriva zbog čega je lakše naći pet menadzera nego jednog šofera
U poslednjih nekoliko godina kao da je lakše naći pet marketing menadzera ili aj-ti stručnjaka umesto dva vozača kamiona. Ovo zanimanje je deficitarno u našoj zemlji, a prema zavničnim podacima u Srbiji nedostaje sada već i preko 10.000 šofera. Starija garda ide u penziju, a mlađa izbegava volan kamiona iako je mesečna zarada viša od proseka i kreće se od 1.000 do 1.500 evra.
"Radni dan vozača traje oko 15 sati, dozvoljeno je oko 10 sati vožnje a ostalo vreme predviđeno je za utovare, istovare i duga čekanja. Osim što posao nije lak i odvojeni ste od porodice, ono što dodatno otežava poziciju vozača u Srbiji jeste činjenica da su u pojedinim preduzećima prijavljeni na minimalac, zatim mladi ne mogu da polažu za E kategoriju pre 21 godine, a licence su preskupe pa je mladićima potrebno oko 2.500 evra kako bi seli za volan. Sve to ih odvlači od ovog zanimanja i zato biraju nešto lakše i isplativije", rekao je za RINU vozač kamiona Mirko Starčević iz Čačka.
Zbog boljih uslova neretko se dešava da iskusni vozači iz Srbije napuštaju zemlju i rade za inostrane kompanije. Tamo su im bolji uslovi, pa bi ukoliko ne dođe do neke promene, deficit kamiondzija mogao biti još veći.
"Ponekad se na granicima čeka i do 36 sati i sve to demotivišuće deluje na mlađe snage. Zemlje zapadne Evrope pokazale su se kao idealno utočište, mesečna zarada je oko 2.000 evra, radite 21 dan a sedam dana ste kući uz plaćenu avionsku kartu i smeštaj za vikend. Tamo vas dočekaju čisti parkinzi, čisti toaleti, dostupni marketi. Kultura naroda kao i policije. Po meni, to je idealna sredina za kamionske ture mada ima i onih koji vole "divlji" istok. Međutim, za rad su najlakše i najpristupačnije zemlje Beneluksa", dodaje Mirko.
Mnogi su od ovog posla odustali i tokom pandemije korona virusa, jer je situacija za pojedine bila neizdrživa dok su im kamioni čekali parkirani usled zatvorenih granica.
"Pomoć države za vreme korone nije dospela u ruke vozača, već u ruke poslodavaca pa su zbog toga mnogi bili prinuđeni da promene zanimanje. Činjenica je da plata koja može da se zaradi ukoliko vozite kamion je veća nego da se bavite drugim poslom, putujete često i upoznajete druge kulture i narode, pa se može reći da ovaj posao ima i svojih prednosti. Potrebno je samo malo obraćanja pažnje na nas i naše probleme i gotovo je sigurno da bi broj profesionlnih vozača u Srbiji bio mnogo veći", zaključuje Mirko.
Danas je Mratindan, ženama je strogo zabranjeno da ovo uzimaju u ruke! Veliki je praznik, nikako ne valja...
Danas se završava period Vučijih dana, koji su počeli na Đurđic
Uskoro počinje Božićni post, a evo i do kada traje: Ova pravila morate da ispoštujete, jedno strogo se tiče hrane!
Veoma je važno da se tokom posta uzdržite od loših misli i dela
Danas je važan dan za vernike, slavimo veliki praznik! Običaj se tiče bolesti, strog je i ne valja ga prekršiti!
Behu svi iz Sedamdeset apostola
Težak sneg obarao drveće, registrovano nekoliko stotina kvarova na elektro-mreži: Na terenu angažovano 155 ekipa, ulažu napore da svi meštani što pre dobiju struju
Sve raspoložive ekipe Elektrodistribucije Srbije su intenzivno i bez prekida radile na saniranju kvarova na distributivnoj mreži, izazvanih nevremenom praćenim olujnim vetrom i teškim, vlažnim snegom, koje je pogodilo Srbiju. Najveći broj kvarova registrovan je na teritorijama Raškog, Zlatiborskog, Jablaničkog i Moravičkog okruga.
Opasnost u kanjonu Lima, krupno kamenje preti da se sruči na kolovoz usled otapanja snega i padavina: Vozačima se savetuje oprez ukoliko se kreću ka crnogorskoj granici
Otapanje snega koji je prethodnih dana, ali i sati pao na teritoriji Zapadne Srbije uslovilo je povećan broj odrona ma magistralnom putu ka Crnoj Gori. Naročito rizična deonica jeste od Prijepolja ka graničnom prelazu Gostun.
Komentari(0)