PROROČANSTVO TARABIĆA O ČUVENOM ĆIRI "Njim do Višegrada neće putovati putnici radi potrebe i posla, već ljudi od zabave serbez odmorišta i uživancije"
"Proći će podosta godina pa će se ljudi opet sjetiti gvozdenog puta, te će ispotekare obnoviti ovaj put".

Proročanstva Tarabića iz sela Kremna gotovo da nije moguće pobrojati. Neka su se i ostvarila, a ona koja nisu možda čekaju da se ostvare. Proročanstva Tarabića su u uvijenoj formi, pa je potrebno protumačiti o čemu su mislili. Tako prugu nisu zvali prugom, već je za Tarabiće ona bila „gvozdeni put“.
„Gvozdeni put“ , iz proročanstva Tarabića, prolazio je u blizini njihovog sela na Tari. Jedan deo te deonice danas je poznat kao put čuvenog Ćire. Ali to nije čitava priča.
View this post on Instagram
Pruga koja je povezivala Beograd i Sarajevo puštena je u promet 1925. godine, a njome su vozovi saobraćali do 1974. godine. Najteži deo koji su graditelji morali da savladaju nalazio se na Šarganu. Tu je veliki uspon gotovo onemogućavao postavljanje pruge kojom bi voz mogao da prođe. Problem je rešen izgradnjom čuvene „šarganske osmice“. Rastojanju u obliku džinovske osmice voz dva puta prolazi kroz istu geografsku tačku i time je smanjen uspon koji treba savladati.
View this post on Instagram
Mitar Tarabić je takođe predvideo da će ljudi zaboraviti taj „gvozdeni put“, ali da će „proći podosta godina pa će se ljudi opet sjetiti gvozdenog puta, te će ispotekare obnoviti ovaj put“. Mitar dalje kaže da „njim do Višegrada neće putovati putnici radi potrebe i posla,, već ljudi od zabave serbez odmorišta i uživancije“.
Zaista to se i desilo i nakon 24 godine ljudi su se ponovo setili pruge i obnovili je, ali ovog puta za potrebe odmora, rekreacije i uživanja. Naime, deo ove pruge od Šargana do Mokre Gore je otrgnut od zaborava i sada njime ponovo odjekuje klaparanje vagona.
Iz Odeljenje uzanih pruga Požega – Železničkog muzeja Srbije u Požegi dovučeni su vagoni i lokomotiva, pa je „ćira“, kako ga narod prozvao, na delu trase krenuo sa radom godinu dana kasnije, a na čitavoj obnovljenoj dionici od 15,5 kilometara 2003. godine. Osim pruge i veći broj starih lokomotiva i vagona su zaštićeni kao spomenici tehničke kulture (14 eksponata sa statusom kulturnih dobara), što ovaj prostor čini jedinstvenim muzejom na otvorenom i izuzetnom turističkom atrakcijom.
Voz prolazi preko pet mostova i kroz 22 tunela, ukupne dužine 5.445 metara, i staje na četiri železničke stanice: Mokra Gora, Jatare, Golubići, Šargan Vitasi.
Šarganska osmica na karti:

I MI MALDIVE ZA TRKU IMAMO, KUĆICE NA VODI ODUZIMAJU DAH: Ovde se smeštaj rezerviše i po GODINU DANA RANIJE (FOTO)
Reka Drina jedno je od najvećih bogatstava koje Srbija ima

SRCE U SRCU SRBIJE: Znate li gde se nalazi neverovatno čudo koje je iznedrila sama priroda? (FOTO)
Od ptica žive divlja patka i crna liska

BOGATSTVO JUŽNE SRBIJE Idealno mesto za rehabilitaciju, rekreaciju i odmor ljudi svih uzrasta
Prolom Banja nalazi se na severozapadnim padinama Radan planine i na nadmorskoj visini od 717 metara.

KULTURNO-ISTORIJSKI SPOMENIK NA OBALI REKE MORAVICE Manastir kod Arilja prema legendi potiče iz doba Svetog Save
Na 13 kilometara od Arilja na putu ka Ivanjici, na levoj obali reke Moravice nalazi se manastir Klisura, posvećen Svetim Arhangelima Mihailu, koji je pre bio poznat kao manastir Dobrače

OVA ŽENA JE SRPSKI ROBINZON KRUSO Radica ne viđa ljude po nekoliko meseci i hrani se onim što ubere u šumi
U vrhovima planine Čemerno, na preko 1.500 metara nadmorske visine u skrivenom bespuću već godinama potpuno sama živi Radica Brkušanin (70).
Komentari(0)