PROROČANSTVO TARABIĆA O ČUVENOM ĆIRI "Njim do Višegrada neće putovati putnici radi potrebe i posla, već ljudi od zabave serbez odmorišta i uživancije"
"Proći će podosta godina pa će se ljudi opet sjetiti gvozdenog puta, te će ispotekare obnoviti ovaj put".

Proročanstva Tarabića iz sela Kremna gotovo da nije moguće pobrojati. Neka su se i ostvarila, a ona koja nisu možda čekaju da se ostvare. Proročanstva Tarabića su u uvijenoj formi, pa je potrebno protumačiti o čemu su mislili. Tako prugu nisu zvali prugom, već je za Tarabiće ona bila „gvozdeni put“.
„Gvozdeni put“ , iz proročanstva Tarabića, prolazio je u blizini njihovog sela na Tari. Jedan deo te deonice danas je poznat kao put čuvenog Ćire. Ali to nije čitava priča.
View this post on Instagram
Pruga koja je povezivala Beograd i Sarajevo puštena je u promet 1925. godine, a njome su vozovi saobraćali do 1974. godine. Najteži deo koji su graditelji morali da savladaju nalazio se na Šarganu. Tu je veliki uspon gotovo onemogućavao postavljanje pruge kojom bi voz mogao da prođe. Problem je rešen izgradnjom čuvene „šarganske osmice“. Rastojanju u obliku džinovske osmice voz dva puta prolazi kroz istu geografsku tačku i time je smanjen uspon koji treba savladati.
View this post on Instagram
Mitar Tarabić je takođe predvideo da će ljudi zaboraviti taj „gvozdeni put“, ali da će „proći podosta godina pa će se ljudi opet sjetiti gvozdenog puta, te će ispotekare obnoviti ovaj put“. Mitar dalje kaže da „njim do Višegrada neće putovati putnici radi potrebe i posla,, već ljudi od zabave serbez odmorišta i uživancije“.
Zaista to se i desilo i nakon 24 godine ljudi su se ponovo setili pruge i obnovili je, ali ovog puta za potrebe odmora, rekreacije i uživanja. Naime, deo ove pruge od Šargana do Mokre Gore je otrgnut od zaborava i sada njime ponovo odjekuje klaparanje vagona.
Iz Odeljenje uzanih pruga Požega – Železničkog muzeja Srbije u Požegi dovučeni su vagoni i lokomotiva, pa je „ćira“, kako ga narod prozvao, na delu trase krenuo sa radom godinu dana kasnije, a na čitavoj obnovljenoj dionici od 15,5 kilometara 2003. godine. Osim pruge i veći broj starih lokomotiva i vagona su zaštićeni kao spomenici tehničke kulture (14 eksponata sa statusom kulturnih dobara), što ovaj prostor čini jedinstvenim muzejom na otvorenom i izuzetnom turističkom atrakcijom.
Voz prolazi preko pet mostova i kroz 22 tunela, ukupne dužine 5.445 metara, i staje na četiri železničke stanice: Mokra Gora, Jatare, Golubići, Šargan Vitasi.
Šarganska osmica na karti:

Misterija podzemnih tunela ispod Petrovaradinske tvrđave – da li još kriju tajne?
Lavirint od 16 kilometara ispod “Gibraltara na Dunavu”

BAJKOVITI ODMOR NA PLANINSKOJ LEPOTICI U SRCU SRBIJE: Zlatar pun turista zbog prirodnih lepota i mnogih sadržaja (FOTO)
Ovu prirodnu oazu odlikuje izuzetno blagotvoran vazduh, spoj mediteranske i planinske klime, zelena jezera okružena omorikama i brezama, organska proizvodnja heljde i maksimalan broj sunčanih dana tokom godine.

Svih sedam dana potpuno besplatno! Banja oborila s nogu posetioce, pravi je raj na zemlji: Nalazi se na samo pola sata od Beograda
Kompleks postoji od 1899. godine, dok je modernizacija završena 2020. godine. Svi sadržaji su besplatni i dostupni tokom cele nedelje.

Stolovi kod Kraljeva: Planina slobodnih konja i beskrajnih pogleda
Na zapadnim obroncima Kopaonika, nedaleko od Kraljeva, prostire se planina Stolovi – krajolik u kojem se smenjuju prostrani pašnjaci, stada konja i vidikovci sa kojih pogled doseže do pola Srbije.

Na padinama Crnog vrha: Zašto je Borsko jezero omiljeno izletište
Na padinama Crnog vrha, nedaleko od Bora, prostire se Borsko jezero – jedno od najlepših veštačkih jezera u Srbiji. Iako je nastalo radom ljudskih ruku, priroda ga je obgrlila šumama i planinskim pejzažima, pa je postalo pravi biser istočne Srbije.
Komentari(0)