VELIKE PROMENE OD 5. JULA Tehnički pregledi će biti nikad strožiji, ova 3 pravila se menjaju
Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine, a glavni problem vozačima predstavlja provera "ovalnosti" kočionih diskova, jer ako su "istrošeni" više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.

Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.
Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.
Možda vas zanima:

PEKAR, LEKAR, APOTEKAR... Da li znate koja su najtraženija zanimanja u Srbiji - odgovori će vas iznenaditi
Prema Anketi o radnoj snazi u 2022. godini broj zaposlenih starosti od 15 do 89 godina u Srbiji iznosio je 2.913.500, što predstavlja povećanje od 64.700 ili 2,3 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Stopa nezaposlenosti najniža je u Beogradskom regionu (7,8 odsto).

POJAVILI SE NOVI REZULTATI POPISA Evo šta smo novo saznali i koliko je porasla prosečna starost u Srbiji
Prosečna starost stanovništva u Srbiji između dva popisa povećana je za godinu i po dana, objavio je Republički zavod za statistiku. U knjizi "Starost i pol" dati su konačni rezultati Popisa stanovništva 2022. godine o stanovništvu prema starosti i polu.
Možda vas zanima:

PEKAR, LEKAR, APOTEKAR... Da li znate koja su najtraženija zanimanja u Srbiji - odgovori će vas iznenaditi
Prema Anketi o radnoj snazi u 2022. godini broj zaposlenih starosti od 15 do 89 godina u Srbiji iznosio je 2.913.500, što predstavlja povećanje od 64.700 ili 2,3 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Stopa nezaposlenosti najniža je u Beogradskom regionu (7,8 odsto).

POJAVILI SE NOVI REZULTATI POPISA Evo šta smo novo saznali i koliko je porasla prosečna starost u Srbiji
Prosečna starost stanovništva u Srbiji između dva popisa povećana je za godinu i po dana, objavio je Republički zavod za statistiku. U knjizi "Starost i pol" dati su konačni rezultati Popisa stanovništva 2022. godine o stanovništvu prema starosti i polu.
Možda vas zanima:

PEKAR, LEKAR, APOTEKAR... Da li znate koja su najtraženija zanimanja u Srbiji - odgovori će vas iznenaditi
Prema Anketi o radnoj snazi u 2022. godini broj zaposlenih starosti od 15 do 89 godina u Srbiji iznosio je 2.913.500, što predstavlja povećanje od 64.700 ili 2,3 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Stopa nezaposlenosti najniža je u Beogradskom regionu (7,8 odsto).

POJAVILI SE NOVI REZULTATI POPISA Evo šta smo novo saznali i koliko je porasla prosečna starost u Srbiji
Prosečna starost stanovništva u Srbiji između dva popisa povećana je za godinu i po dana, objavio je Republički zavod za statistiku. U knjizi "Starost i pol" dati su konačni rezultati Popisa stanovništva 2022. godine o stanovništvu prema starosti i polu.
Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.
Suviše strogo
Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.
- Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni - ističe Vujičić.
Shutterstock
Andrija Vujičić objasnio je i kako će se vršiti provera.
- Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju - rekao je Vujičić.
Radikalne mere
Da će ove novine biti ozbiljan udar na vozače i da veliki broj automobila u Srbiji zbog ovakve kontrole neće moći da se registruje, napominje i Miodrag Piroški, urednik portala "Vrele gume".
- Mislim da vozači u Srbiji imaju mnogo većih problema sa osnovnim elementima održavanja svojih automobila i da prepisan zakon razvijenih EU zemalja ne može slepo da se sprovodi. Tu prvenstveno mislim na segment ispravnosti kočnica i izduvnih gasova, koji ne utiče na bezbednost saobraćaja i nema potrebe za tolikim radikalnim merama. Mislim da ovo neće zaživeti i da nema ništa od sprovođenja ovih striktnih pravila - ističe Piroški.
Cena tehničkog ostaje ista
U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.
Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?
1. Ovalnost kočnica (provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)
2. Priključci za pneumatske kočione sisteme (detaljna provera kočnica na prikolicama)
3. Sistemi za izduvne gasove
Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
Ukoliko volite predivne fotografije naše zemlje, zapratite našu Instagram stranicu.

Više ljudi u Srbiji strada od stršljena nego od ujeda zmije, u ranu jesen su posebno aktivni: Prave gnezda na nepristupačnim mestima i deluju "kao teroristi"
Pre nekoliko dana Srbiju je obišla vest da je žena preminula usled ujeda stršljena i to čak nije ni izolovan slučaj, jer godišnje više ljudi nastrada od ujeda ovog insekta, nego od ujeda zmije. U većini slučajeva, ubod stršljena jeste bezopasan i prolazi uz lokalne reakcije – otok, crvenilo, bol. Međutim, postoje situacije u kojima samo jedan ujed može biti koban i može doći do ozbiljnih, pa i fatalnih posledica.

Sutra je Sveti Vavila: Bio je mučen vatrom, obešen o drvo, a na kraju mu je odrubljena glava, ali se nikada nije odrekao Hrista!
Vavila je sahranjen zajedno sa svojim učenicima

Stare drvene bandere iz doba Tita konačno se menjaju: Sela u Gornjem Milanovcu dobijaju novu i modernu elektromrežu vrednu preko 30 miliona dinara
U selu Lunjevica kod Gornjeg Milanovca, u zaseoku u kom ima oko 30 domaćinstava i vikend kuća, obnovljena je elektromreže, koja je postavljena pre više od tri decenije i zbog dotrajalosti je često izazivala prekide u snabdevanju električnom energijom.

Podaci potvrđuju - Čačak je jedan od privredno najrazvijenijih gradova u Srbiji, lokalnim privrednicima dodatni vetar u leđa daje Moravski koridor
Izvoz skočio za 12.1 a uvoz smanjen za 3.7 odsto

Uštedeće se i do 90 odsto energije: Sjajna vest sa Zlatibora - komunalno preduzeće dobilo svoju solarnu elektranu snage 40 kilovata
Opština Čajetina jedna je od najčistijih u Srbiji, a na Zlatiboru su još odavno shvatili koliko je važno koristiti obnovljive izvore energije. Sa tim ciljem će u komunalno preduzeće Zlatibor u budućem periodu za svoje potrebe koristiti električnu energiju dobijenu od sunca, posredstvom solarne elektrane.
Komentari(0)