VELIKE PROMENE OD 5. JULA Tehnički pregledi će biti nikad strožiji, ova 3 pravila se menjaju
Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine, a glavni problem vozačima predstavlja provera "ovalnosti" kočionih diskova, jer ako su "istrošeni" više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.
Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.
Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.
Možda vas zanima:
POJAVILI SE NOVI REZULTATI POPISA Evo šta smo novo saznali i koliko je porasla prosečna starost u Srbiji
Prosečna starost stanovništva u Srbiji između dva popisa povećana je za godinu i po dana, objavio je Republički zavod za statistiku. U knjizi "Starost i pol" dati su konačni rezultati Popisa stanovništva 2022. godine o stanovništvu prema starosti i polu.
KAKVE SU RAZLIKE IZMEĐU BEOGRADA I NOVOG SADA? Evo kako je poznati američki magazin uporedio dva srpska grada
Kako biste ih vi uporedili?
Možda vas zanima:
POJAVILI SE NOVI REZULTATI POPISA Evo šta smo novo saznali i koliko je porasla prosečna starost u Srbiji
Prosečna starost stanovništva u Srbiji između dva popisa povećana je za godinu i po dana, objavio je Republički zavod za statistiku. U knjizi "Starost i pol" dati su konačni rezultati Popisa stanovništva 2022. godine o stanovništvu prema starosti i polu.
KAKVE SU RAZLIKE IZMEĐU BEOGRADA I NOVOG SADA? Evo kako je poznati američki magazin uporedio dva srpska grada
Kako biste ih vi uporedili?
Možda vas zanima:
POJAVILI SE NOVI REZULTATI POPISA Evo šta smo novo saznali i koliko je porasla prosečna starost u Srbiji
Prosečna starost stanovništva u Srbiji između dva popisa povećana je za godinu i po dana, objavio je Republički zavod za statistiku. U knjizi "Starost i pol" dati su konačni rezultati Popisa stanovništva 2022. godine o stanovništvu prema starosti i polu.
KAKVE SU RAZLIKE IZMEĐU BEOGRADA I NOVOG SADA? Evo kako je poznati američki magazin uporedio dva srpska grada
Kako biste ih vi uporedili?
Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.
Suviše strogo
Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.
- Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni - ističe Vujičić.
Andrija Vujičić objasnio je i kako će se vršiti provera.
- Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju - rekao je Vujičić.
Radikalne mere
Da će ove novine biti ozbiljan udar na vozače i da veliki broj automobila u Srbiji zbog ovakve kontrole neće moći da se registruje, napominje i Miodrag Piroški, urednik portala "Vrele gume".
- Mislim da vozači u Srbiji imaju mnogo većih problema sa osnovnim elementima održavanja svojih automobila i da prepisan zakon razvijenih EU zemalja ne može slepo da se sprovodi. Tu prvenstveno mislim na segment ispravnosti kočnica i izduvnih gasova, koji ne utiče na bezbednost saobraćaja i nema potrebe za tolikim radikalnim merama. Mislim da ovo neće zaživeti i da nema ništa od sprovođenja ovih striktnih pravila - ističe Piroški.
Cena tehničkog ostaje ista
U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.
Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?
1. Ovalnost kočnica (provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)
2. Priključci za pneumatske kočione sisteme (detaljna provera kočnica na prikolicama)
3. Sistemi za izduvne gasove
Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
Ukoliko volite predivne fotografije naše zemlje, zapratite našu Instagram stranicu.
Grobovi zarasli u korov, meštani se sami organizovali da ih očiste: Pojedini naslednici ne obilaze večne kuće svojih predaka, pa drugi moraju da ih sređuju
Zaraslo u korov, groblje u selu Kloka od Topole konačno će dobiti noi izgleda i to zahvaljujući meštanima koji su se sami organizovali da ga očiste. Nakon prve uspešne akcije čišćenja u planu je i druga, masovnija.
Sneg pade na behar, na voće: Vremenske (ne)prilike zadale nove glavobolje poljoprivrednicima, težak sneg mogao bi da slomi grane i uništi plodove
Sneg koji je ovoga aprila iznenadio stanovnike zapadne Srbije, doneo je nove glavobolje poljoprivrednim proizvođačima, pre svega voćarima, jer su mnoge vrste čak i pre vremena cvetale i krenule da zameću svoj rod, podstaknute toplim i sunčanim vremenom.
Nemac dobio srce Srbina sa Kosova i krenuo da pronađe njegovu porodicu i pomogne deci: Potresna istinita priča iz krvave 1999. godine biće prikazana na filmu, angažovana i dva Oskarovca
Dramatična istinita i ratna priča sa Kosova i Metohije sada će biti prikazana i na filmksom platnu, i to po događajima opisanim u knjizi Vesellina Dželetovića „Srpsko srce Johanovo”. Ratnih godina Srbin je kidnapovan, a potom bio žrtva trgovine organima jer je usmrćen a njegovo srce prodato je u Nemačku. Nakon operacije, Nemac koji je dobio srpsko srce počeo da sanja neke čudne snove, neke nepoznate predele i ljude i želeo je da sazna ko je taj čovek zahvaljujući kome je živ i čije srce nosi. Dobio je informaciju da se radi o Srbinu sa Kosova i Metohije i on se uputio tamo kako bi pomogao porodici nastradalog čoveka, a čije srce je kucalo u njegovim grudima.
Dnevnica 8.000 dinara: Ovi radnici u Srbiji su sve traženiji
Novogradnja u Beogradu, ali i u celoj Srbiji - cveta. Građevinski radnici su među najtraženijim, a poslodavci povećavaju dnevnice kako bi zadržali postojeće i privukli nove majstore.
Nesanitarna deponija Torovi svaki čas gori, uzrok je nepažnja pojedinica koji tragaju za sekundarnim sirovinama
Ekološka bomba kod Topole se konačno sanira
Komentari(0)