GDE JE SADA AUTOBUS IZ FILMA "KO TO TAMO PEVA"? Originalno vozilo još uvek postoji, Srbija želi da ga kupi, ali se pitaju i Hrvati
Dugo se nije znalo kakva je sudbina zadesila ovo prepoznatljivo vozilo sa natpisom "Krstić i sin", poslednjih godina pojavilo se nekoliko replika, ali ni jedna od njih nije originalni Mercedesov autobus iz četrdesetih godina.
Autobus iz kultnog filma “Ko to tamo peva” Slobodana Šijana, po scenariju Dušana Kovačevića jedan je od najupečatljivijih rekvizita iz istorije jugoslovenske kinematografije.
Dugo se nije znalo kakva je sudbina zadesila ovo prepoznatljivo vozilo sa natpisom "Krstić i sin", poslednjih godina pojavilo se nekoliko replika, ali ni jedna od njih nije originalni Mercedesov autobus iz četrdesetih godina.
Možda vas zanima:
Izgovorio jednu rečenicu i ušao u legendu: Stanojla znate iz filma "Ko to tamo peva", a praunuk mu je rijaliti zvezda
Stanojlo iz "Ko to tamo peva" je pradeda Nenadu Marinkoviću Gastozu.
Koliko je Boro bio star na snimanju filma "Ko to tamo peva"?
Kultni film Slobodana Šijana "Ko to tamo peva" jedan je od njegovih najboljih ostvarenja koje je snimio.
Možda vas zanima:
Izgovorio jednu rečenicu i ušao u legendu: Stanojla znate iz filma "Ko to tamo peva", a praunuk mu je rijaliti zvezda
Stanojlo iz "Ko to tamo peva" je pradeda Nenadu Marinkoviću Gastozu.
Koliko je Boro bio star na snimanju filma "Ko to tamo peva"?
Kultni film Slobodana Šijana "Ko to tamo peva" jedan je od njegovih najboljih ostvarenja koje je snimio.
Možda vas zanima:
Izgovorio jednu rečenicu i ušao u legendu: Stanojla znate iz filma "Ko to tamo peva", a praunuk mu je rijaliti zvezda
Stanojlo iz "Ko to tamo peva" je pradeda Nenadu Marinkoviću Gastozu.
Koliko je Boro bio star na snimanju filma "Ko to tamo peva"?
Kultni film Slobodana Šijana "Ko to tamo peva" jedan je od njegovih najboljih ostvarenja koje je snimio.
Zatim se saznalo da se original, logično, nalazi u prostorima zagrebačkog Jadran filma, ali da je u lošem stanju i da se planira restauracija i vraćanja u stanje, u kakvom je bio za vreme snimanja 1980. godine, ali i da bude funkcionalan za vožnju kako bi mogao da ide na turneju po regionu. Međutim od tada je prošlo osam godina, a slavno vozilo još nije na putu.
Kako ističu iz Jadran filma reč je o ozbiljnom ulaganju, a pre nekoliko godina započetu restauraciju autobusa "zaustavila je propast jedne velike hrvatske korporacije koja je trebala biti sponzor” te da su ostvarili odnose sa nekoliko drugih sponzora, ali da za sada ceo posao planiraju da urade sami.
- Naša želja koja je značajno usporila obnovu jeste da autobus učinimo mehanički prihvatljivim i tehnički potpuno ispravnim, odnosno da bude u voznom stanju. Moramo ga ostaviti vizuelno originalnim, ali tehnički ispravnim da se može voziti kao registrirovani autobus. To znači više tehničkih, naizgled nevidljivih prepravki, na primer, zameniti stari kočioni sistem sa ‘sajlama’ danas prihvatljivim sistemom - kaže predsednik Uprave Jadran filma Vinko Grubišić.
– Postoji veliki interes javnosti, ali i investitora zainteresovanih za restauracju, iznajmljivanje i turneju, a među njima je i velika firma koja posluje u Hrvatskoj i susednim zemljama – navodi Grubišić.
Printscreen/Youtube
On ističe i da za autobus često dobija pozive onih koji žele da ga kupe ili iznajme, te da su stigle i četiri ponude iz Srbije, ali odgovara da autobus nije na prodaju.
- Ovaj autobus će zaista voziti po putevima bivše Jugoslavije. Zaista će tu biti i neki Miško koji će nas voziti vezanih očiju. Uostalom, to nam ionako rade - zaključio je Grubišić.
Osposobljavanje autobusa značajno je usporila i pandemija korona virusa, zemljotres i oluja koji su poharali Zagreb i Dubravu, deo grada gde se nalazi jadran film, pa su rokovi pomereni za godinu dana, piše Hina.
Kako najavljuju iz Jadran filma, pored novog kočionog sistema ugradiće novi motor, novu opremu ali poštujući originalni spoljašnji izgled. To znači da će biti originalna boja autobusa, natpis ”Krstić i sin”, ali i dimnjak i rupe na krovu autobusa od sačme ispaljene iz puške lovca kojga je filmski oživeo Taško Načić, peć bubnjaru i improviovani roštilj kojim su vešto rukovali vozač Pavle Vuisić i njegov Miško, Aleksandar Berček, te drvene stolce na kojima su sedili filmski likovi koje su oživjeli Danilo Bata Stojković, Dragan Nikolić, Slavko Štimac, Neda Arnerić....
Kako ističu u Jadran filmu, reč je o autobusu mercedes-benzu O 3500 koji se proizvodio od 1949. i koji, suprotno ustaljeniom mišljenju, nije bio model koji se mogao voziti po srpskim putevima uoči izbijanja Drugog svetskog rata i bombardovanja Beograda, piše Hina.
DA LI JE DRVO MISTERIOZNO NAJAVILO SMRT OBRENOVIĆA: Grane pucale pre nego vladar umre ili ga ubiju! OVAKO SU POKUŠALI TO DA SPREČE
Svi znamo značaj Drugog srpskog ustanka po Srbiju, znamo šta smo njime dobili, i koliko je predodredio našu dalju sudbinu, ali malo ili nimalo znamo da je drvo pored kojeg je podignut zapravo misteriozno najavljivalo slom jedne dinastije!
Da li znate kako je Tito dobio nadimak? Mnogi ne znaju da ga je koristio kao "moćno oružje", a neki ga pamte i po ovim imenima
Prema istorijskim spisima Josip Broz je, 10. avgusta 1934. godine, po prvi puta predstavljen sa nadimkom Tito
Čuvena novčanica s Titovim likom imala je nedopustivu grešku: Ovaj jugoslovenski skandal koji niko nije primetio vešto je zataškan
Zanimljivo je da čak i posle uočavanja greške novčanica nije povučena iz opticaja, jer je generalni direktor tadašnjeg Zavoda za izradu novčanica rekao da je od 14 miliona štampanih novčanica, njih samo 4 posto s greškom
Ovo je hrana najdugovečnijih Srba: Tesla, Jerotić i patrijarh Pavle su znali recept za dug život
Patrijarh Pavle, Vladeta Jerotić i Nikola Tesla – imali gotovo identičan pristup ishrani: jednostavan, ali duboko promišljen.
Ova biljka donosi ogromnu zaradu po aru: Laka je za održavanje, a može da se gaji i na balkonu
Ukoliko se poseduje plastenik sa ovom biljkom moguće je imati šest do osam setvi godišnje, zarada može preći 100.000 dinara.
Komentari(0)