LOKOMOTIVE SLAVNIH IMENA Dinara, Kozara, Sutjeska, Neretva
Kako su se zvale najpopularnije lokomotive srpskih železnica?

Kompozicije „Specijalnog voza“, ( moglo ih je biti i tri), u početku su vukle samo parne lokomotive koje su bile pouzdane i mogle su da voze po svim prugama. To su bile lokomotive zaplenjene nakon završetka Drugog svetskog rata, serije 11. Od 1947. godine „Specijalni voz“, vukla je i jedna parna lokomotiva sa oznakom 11-022, proizvedena u Mađarskoj.
Za „Plavi voz“, koga danas poznajemo, 1957. godine nabavljene su tri dizel-hidraulične lokomotive iz fabrike Kraus-Mafaj iz Minhena, obeležene serijskim brojevima i imenima. Tako je lokomotiva 761-001 nosila ime „Dinara“, 761-002 „Kozara“ i 761-003 „Sutjeska“.
Posle 20 godina vožnje, ove lokomotive zamenjene su sa 4 dizel-električne lokomotive serije 666 kupljene iz fabrike Dženeral motors 1978. godine. I one su pored serijskog i inventarskog broja nosile slavna imena: 666-001 „Dinara“, 666-002 „Kozara“, 666-003 „Sutjeska“ i 666-004 „Neretva“.
Možda vas zanima:

JEFTINIJE NEGO AUTOBUSOM Evo kako od Beograda do Pančeva za samo 56 dinara
Ne postoji ekonomičnija varijanta.

KNEZ MILAN OBRENOVIĆ SREBRNIM BUDAKOM UDARIO TEMELJ SRPSKIM ŽELEZNICAMA Pruga bila uslov sa Berlinskog kongresa
Niš je 1884. postao najvažnija železnička raskrsnica na Balkanu
Možda vas zanima:

JEFTINIJE NEGO AUTOBUSOM Evo kako od Beograda do Pančeva za samo 56 dinara
Ne postoji ekonomičnija varijanta.

KNEZ MILAN OBRENOVIĆ SREBRNIM BUDAKOM UDARIO TEMELJ SRPSKIM ŽELEZNICAMA Pruga bila uslov sa Berlinskog kongresa
Niš je 1884. postao najvažnija železnička raskrsnica na Balkanu
Možda vas zanima:

JEFTINIJE NEGO AUTOBUSOM Evo kako od Beograda do Pančeva za samo 56 dinara
Ne postoji ekonomičnija varijanta.

KNEZ MILAN OBRENOVIĆ SREBRNIM BUDAKOM UDARIO TEMELJ SRPSKIM ŽELEZNICAMA Pruga bila uslov sa Berlinskog kongresa
Niš je 1884. postao najvažnija železnička raskrsnica na Balkanu
Parna lokomotiva – serija JŽ 11
MAVAG, Budapest, 1947. Lokomotiva 11-022, tip 1C1-4hv. Muzejski eksponat, Beograd

Dizel električna lokomotiva – serija JŽ 761
Dizel-lokomotiva serije JŽ 761, s hidrauličnim prenosnikom snage, raspored osovina C’C’. Dizel električna lokomotiva – serija JŽ 666
Dizel električna lokomotiva serije 666 proizvedena je u „General Motors“, SAD, 1978. Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
BONUS VIDEO:
Proizvodnja Krauss-Maffej AG, Minchen-Allach, Nemačka, 1957.
Muzejski eksponat, Subotica
Železnice Srbije
Oznaka proizvođača je JT 22CW-2.
Lokomotiva je šestosovinska, s pojedinačnim pogonom osovina, Co’Co’.
Danas je u eksploataciji na prugama „Železnica Srbije“.
Železnice Srbije
Komentari(0)