OVDE JE PROLAZIO PRVI TRAMVAJ U SRBIJI Koristile su ga četiri najveće svetske prestonice, a onda je stigao i kod nas!
Prvi tramvaji proizvedeni su u 19. veku i korišćeni su konji za njihovu vuču.
14. oktobra 1894. godine u Beogradu, na liniji Kalemegdan – Slavija, pušten je u saobraćaj prvi tramvaj na konjsku vuču. Novoustanovljena linija nosila je simbolično broj 1. Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata neko vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
Možda vas zanima:
DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem
FOTOGRAFIJA IZ TRAMVAJA KOJA JE RAZBESNELA SRBIJU Kako je jedna slika tinejdžera i bake iz Beograda napravila haos, a onda je stiglo objašenjenje situacije (FOTO)
Naime, nakon što su ga napali kako je nekulturan, stiglo je i objašnjenje cele situacija sa fotografije.
Možda vas zanima:
DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem
FOTOGRAFIJA IZ TRAMVAJA KOJA JE RAZBESNELA SRBIJU Kako je jedna slika tinejdžera i bake iz Beograda napravila haos, a onda je stiglo objašenjenje situacije (FOTO)
Naime, nakon što su ga napali kako je nekulturan, stiglo je i objašnjenje cele situacija sa fotografije.
Možda vas zanima:
DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem
FOTOGRAFIJA IZ TRAMVAJA KOJA JE RAZBESNELA SRBIJU Kako je jedna slika tinejdžera i bake iz Beograda napravila haos, a onda je stiglo objašenjenje situacije (FOTO)
Naime, nakon što su ga napali kako je nekulturan, stiglo je i objašnjenje cele situacija sa fotografije.
Pre Beograda, ovakav tramvaj su imali samo Njujork, Pariz, London i Berlin. Beograd je tada imao oko 60.000 stanovnika, a tramvaji su za ondašnje Beograđane bili atrakcija ravna čudu.
Dve godine kasnije, 1896. godine u gradu je bilo 9,5 kilometara tramvajskih šina,a između Terazija i Topčidera saobraćao je i električni tramvaj.
1904. godine izvršena je i elektrifikacija na svim tramvajskim linijama.
Kasnije su i Subotica, Niš i Novi Sad takođe koristili tramvaje, ali Beograd je ostao jedini grad u Srbiji u kome se oni i danas upotrebljavaju.
Poznati Amerikanac posetio Kosovo! Sa njim bila i poznata Srpkinja, a ljudi ostali u šoku kad su videli da je...
Na snimku se može videti i kako je Tamara ugostila Džibrija i objasnila mu je zašto je Kosovo važno za sve Srbe
BEZ MILOSTI SE SPALJIVALO NA LOMAČI I SEKLE SE RUKE: Dušanov zakonik je uređivao čak i SE*SUALNE ODNOSE!
Ne samo da su zakonom uređivani bračni, već i seksualni odnosi, nego se kažnjavala i “blud među supružnicima”
BILA JE SRPSKA KRALJICA, A ŽIVELA JE KAO SELJANKA: Imala je sve ono što se od jedne ŽENE OČEKIVALO, a snašla je TUGA
Marija Karađorđević bila je srpska kraljica koja je živela kao seljanka.
Nekada su ih koristili stari Srbi: 30 zaboravljenih reči kojima retko ko danas zna značenje
Ovo su 30 zaboravljenih srpskih reči o kojima retko ko danas zna značenje.
NAPRAVITE SAMI Prelepa mirisna ETERIČNA ULJA iz domaće radinosti
Za sve vas koji volite projekte koje same možete da napravite kod kuće, ovaj će vam se posebno dopasti.
Komentari(0)