OVDE JE PROLAZIO PRVI TRAMVAJ U SRBIJI Koristile su ga četiri najveće svetske prestonice, a onda je stigao i kod nas!
Prvi tramvaji proizvedeni su u 19. veku i korišćeni su konji za njihovu vuču.
14. oktobra 1894. godine u Beogradu, na liniji Kalemegdan – Slavija, pušten je u saobraćaj prvi tramvaj na konjsku vuču. Novoustanovljena linija nosila je simbolično broj 1. Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata neko vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
Možda vas zanima:
DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem
ČUVENI BEOGRADSKI MONMARTR Boemska četvrt kojom su šetale najveće svetske ličnosti
Jedna od najstarijih i najlepših ulica Beograda, koju pored prelepe kaldrme, rasvete, i samog ambijenta, krasi i veoma veliki broj restorana.
Možda vas zanima:
DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem
ČUVENI BEOGRADSKI MONMARTR Boemska četvrt kojom su šetale najveće svetske ličnosti
Jedna od najstarijih i najlepših ulica Beograda, koju pored prelepe kaldrme, rasvete, i samog ambijenta, krasi i veoma veliki broj restorana.
Možda vas zanima:
DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem
ČUVENI BEOGRADSKI MONMARTR Boemska četvrt kojom su šetale najveće svetske ličnosti
Jedna od najstarijih i najlepših ulica Beograda, koju pored prelepe kaldrme, rasvete, i samog ambijenta, krasi i veoma veliki broj restorana.
Pre Beograda, ovakav tramvaj su imali samo Njujork, Pariz, London i Berlin. Beograd je tada imao oko 60.000 stanovnika, a tramvaji su za ondašnje Beograđane bili atrakcija ravna čudu.
Dve godine kasnije, 1896. godine u gradu je bilo 9,5 kilometara tramvajskih šina,a između Terazija i Topčidera saobraćao je i električni tramvaj.
1904. godine izvršena je i elektrifikacija na svim tramvajskim linijama.
Kasnije su i Subotica, Niš i Novi Sad takođe koristili tramvaje, ali Beograd je ostao jedini grad u Srbiji u kome se oni i danas upotrebljavaju.
Bubašvabe beže kao lude od ovoga: Samo ga stavite u kuhinju i ima da beže odmah
Bubašvabe – kako da konačno izađete na kraj sa ovom dosadnom napasti.
Jedan uređaj u kući svi bacamo, a on sadrži u sebi ČISTO ZLATO: Parice mogu da vam kaplju, ako znate za ovu stvar
Uprkos tome, čak 80% elektronskih otpada nikada ne stigne do strukturisanog reciklažnog sistema
Jedan zaboravljeni napitak čisti creva kao rukom i vraća energiju: Pijte ga svaki dan, bolji je i od probiotika
Napitak koji je (pre)dugo bio zanemaren
PUCNJI U KOŠUTNJAKU ZAUSTAVILI SU SRBIJU Knez Mihailo ubijen tokom šetnje, a njegovo telo je BRUTALNO ISKASAPLJENO
Knez Mihailo Obrenović jedan je od najznačajnijih srpskih vladara. Na prestolu Kneževine Srbije sedeo je u dva navrata - od 1839. do 1842. i od 1860. do 1868. Prvi put nakon smrti svog brata Milana, a drugi put nakon smrti svog oca Miloša.
DA LI JE OVO NAJSMEŠNIJA SCENA U ISTORIJI SLAGALICE? Srbija i dan danas PLAČE, SPREMITE SE (VIDEO)
Podsetimo se jedne od možda najsmešnijih situcija u istoriji ovog kviza
Komentari(0)