OVDE JE PROLAZIO PRVI TRAMVAJ U SRBIJI Koristile su ga četiri najveće svetske prestonice, a onda je stigao i kod nas!
Prvi tramvaji proizvedeni su u 19. veku i korišćeni su konji za njihovu vuču.

14. oktobra 1894. godine u Beogradu, na liniji Kalemegdan – Slavija, pušten je u saobraćaj prvi tramvaj na konjsku vuču. Novoustanovljena linija nosila je simbolično broj 1. Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata neko vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
Možda vas zanima:

DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem

ČUVENI BEOGRADSKI MONMARTR Boemska četvrt kojom su šetale najveće svetske ličnosti
Jedna od najstarijih i najlepših ulica Beograda, koju pored prelepe kaldrme, rasvete, i samog ambijenta, krasi i veoma veliki broj restorana.
Možda vas zanima:

DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem

ČUVENI BEOGRADSKI MONMARTR Boemska četvrt kojom su šetale najveće svetske ličnosti
Jedna od najstarijih i najlepših ulica Beograda, koju pored prelepe kaldrme, rasvete, i samog ambijenta, krasi i veoma veliki broj restorana.
Možda vas zanima:

DOK SE ZNAO RED! Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača (FOTO/VIDEO)
Beograđani su se prevozili konjskim tramvajem nepoznatog proizvođača, belgijskim BBC i PPC, nemačkim Simens i AEG, češkim Škoda i Tatra, italijanskim Breda i Divag, jugoslovenskim "Đuro Đaković", "Jesenice" i Goša, a uskoro i španskim KAF tramvajem

ČUVENI BEOGRADSKI MONMARTR Boemska četvrt kojom su šetale najveće svetske ličnosti
Jedna od najstarijih i najlepših ulica Beograda, koju pored prelepe kaldrme, rasvete, i samog ambijenta, krasi i veoma veliki broj restorana.
Pre Beograda, ovakav tramvaj su imali samo Njujork, Pariz, London i Berlin. Beograd je tada imao oko 60.000 stanovnika, a tramvaji su za ondašnje Beograđane bili atrakcija ravna čudu.
Dve godine kasnije, 1896. godine u gradu je bilo 9,5 kilometara tramvajskih šina,a između Terazija i Topčidera saobraćao je i električni tramvaj.
1904. godine izvršena je i elektrifikacija na svim tramvajskim linijama.
Kasnije su i Subotica, Niš i Novi Sad takođe koristili tramvaje, ali Beograd je ostao jedini grad u Srbiji u kome se oni i danas upotrebljavaju.


Najpoznatiji srpski gorštak podelio potresnu sliku: Luki tuga u očima, a na njoj je ON - "neko s neba gleda sve"
Imao je samo 7 godina kada mu je preminuo otac

ČUDO IZ BAČKE: Zašto je ulje od konoplje bilo osnova ishrane u Vojvodini i kako se koristi za kožu i disajne puteve
Konoplja je u Vojvodini vekovima bila "zlatna" industrijska kultura, a ulje dobijeno iz njenih semenki smatralo se pravim eliksirom zdravlja. Otkrivamo kako je ulje od konoplje bilo osnova posne i zdrave ishrane u Bačkoj, zašto su ga bake koristile kao lek za kožna oboljenja i zašto je danas ponovo na vrhu liste prirodnih lekova.

Kako prepoznati krompir pun otrova? Obratite pažnju na ovaj detalj, može vam spasiti život
Krompir je osnovna namirnica mnogih jela širom sveta

Niko ne može takvoj da odoli: Žena koja ima ovu osobinu, privlači muškarce kao magnet!
Neke muškarce privlači fizički izgled žene, dok drugi više obraćaju pažnju na njene osobine. Čemu ne mogu da odole?
Komentari(0)