Kada se pomene ime Ljube Tadića (1929–2005), prva asocijacija gotovo svakog ljubitelja pozorišta i filma jeste – glas. Dubok, autoritativan, prodoran, bio je njegovo najmoćnije oružje. Uz njega, išla je i pojava koja je plenila – visoka figura, snažan izraz i stav glumca koji nikada nije poznavao strah na sceni.
Glas koji menja atmosferu
Kritičari su govorili da Ljuba Tadić može samo jednim izgovorenim slovom da promeni atmosferu čitave predstave. Njegov glas je bio dubok, zvučan i pun autoriteta, a kada je trebalo – zlokoban, preteći ili nežan. Upravo taj dar činio ga je nezamenjivim u ulogama vladara, ratnika i heroja, ali i u likovima koji su nosili tragiku. Publika je u njegovim rečima osećala i sudbinu i istinu.
Neustrašiv na sceni
Možda vas zanima:
GLEDALAC ZAMERIO TADIĆU ŠTO JE GLUMIO MURATA Posle Ljubinog odgovora, vratio se u kafanu i častio ga
Ljuba je zabeležio u svojoj karijeri brojne nezaboravne uloge. Jedna takva je i uloga sultana Murata u filmu "Boj na Kosovu" reditelja Zdravka Šotre. Danas se velika scena Jugoslovenskog dramskog pozorišta zove „Ljuba Tadić“.
Sigurna ruka, strpljenje i osećaj za svetlo i senku: Milovan iz sela Bapsko polje je pirograf - ono što on stvara ne može da napravi veštačka inteligencija
Pirografija je umetnička tehnika stvaranja crteža, ornamenata i natpisa spaljivanjem površine drveta užarenim metalnim vrhom. Iako se danas prepoznaje kao poseban vid likovnog stvaralaštva, ova tehnika svoje korene ima u starim zanatskim veštinama, pa se s pravom može smatrati drevnim umetničkim zanatom koji spaja ručni rad, preciznost i stvaralačku dušu.
Možda vas zanima:
GLEDALAC ZAMERIO TADIĆU ŠTO JE GLUMIO MURATA Posle Ljubinog odgovora, vratio se u kafanu i častio ga
Ljuba je zabeležio u svojoj karijeri brojne nezaboravne uloge. Jedna takva je i uloga sultana Murata u filmu "Boj na Kosovu" reditelja Zdravka Šotre. Danas se velika scena Jugoslovenskog dramskog pozorišta zove „Ljuba Tadić“.
Sigurna ruka, strpljenje i osećaj za svetlo i senku: Milovan iz sela Bapsko polje je pirograf - ono što on stvara ne može da napravi veštačka inteligencija
Pirografija je umetnička tehnika stvaranja crteža, ornamenata i natpisa spaljivanjem površine drveta užarenim metalnim vrhom. Iako se danas prepoznaje kao poseban vid likovnog stvaralaštva, ova tehnika svoje korene ima u starim zanatskim veštinama, pa se s pravom može smatrati drevnim umetničkim zanatom koji spaja ručni rad, preciznost i stvaralačku dušu.
Možda vas zanima:
GLEDALAC ZAMERIO TADIĆU ŠTO JE GLUMIO MURATA Posle Ljubinog odgovora, vratio se u kafanu i častio ga
Ljuba je zabeležio u svojoj karijeri brojne nezaboravne uloge. Jedna takva je i uloga sultana Murata u filmu "Boj na Kosovu" reditelja Zdravka Šotre. Danas se velika scena Jugoslovenskog dramskog pozorišta zove „Ljuba Tadić“.
Sigurna ruka, strpljenje i osećaj za svetlo i senku: Milovan iz sela Bapsko polje je pirograf - ono što on stvara ne može da napravi veštačka inteligencija
Pirografija je umetnička tehnika stvaranja crteža, ornamenata i natpisa spaljivanjem površine drveta užarenim metalnim vrhom. Iako se danas prepoznaje kao poseban vid likovnog stvaralaštva, ova tehnika svoje korene ima u starim zanatskim veštinama, pa se s pravom može smatrati drevnim umetničkim zanatom koji spaja ručni rad, preciznost i stvaralačku dušu.
Ljuba Tadić bio je poznat po tome da nikada nije prezirao opasnost ili neprijatnost na sceni. Govorilo se da mu nijedna situacija nije bila dovoljno teška da bi ga sprečila da završi predstavu. Jednom prilikom, tokom izvođenja, pao je s konja i povredio se, ali je nastavio da igra kao da se ništa nije dogodilo. Ta njegova upornost i spremnost da „izdrži do kraja“ učinila ga je legendom među kolegama i studentima glume.
Film i pozorište
Njegov filmski opus obuhvata više desetina nezaboravnih uloga: od „Marša na Drinu“, u kojem je bio prvi glumac u Jugoslaviji koji je izgovorio psovku na filmu, preko „Užičke republike“, „Otpisanih“, „Boj na Kosovu“, pa sve do uloga koje su ga učinile simbolom domaćeg filma. Na sceni je briljirao kao Hamlet, Orest, kralj Lir – klasici su dobijali novo lice u njegovoj interpretaciji.
Mentor i profesor
Kao profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, Ljuba Tadić je oblikovao generacije glumaca. Njegov glas i stav nisu bili samo umetnički dar – oni su bili i škola života za mlade koji su ga slušali. Učio ih je da je glumac odgovoran pred publikom i da sceni mora da priđe s poštovanjem, ali i hrabrošću.
Da li je raskidanje STAROG kumstva - GREH
U srpskoj kulturi malo koja stvar ima toliko emocionalnu i simboličku težinu kao kumstvo. Od davnina, kum je smatran za „rod najrođeniji“, osoba koja je porodici bliska gotovo poput člana domaćinstva.
KO JE BILA MINA, ĆERKA VUKA STEFANOVIĆA KARADŽIĆA?
Stihove ove pesme sigurno dobro znate!
SLAVIMO SV. PARAMONA I FILUMENA: Pomolite se za spasenje duše
Srpska pravoslavna crkva obeležava svete mučenike Paramona i Filumena.
Evo kako se krsna slava uvodi u novi dom: Ovo je jedini ispravan način
Krsna slava je jedan od najdublje ukorenjenih običaja u pravoslavnim porodicama, simbol porodične tradicije, zajedništva i duhovne povezanosti kroz generacije.
Sigurna ruka, strpljenje i osećaj za svetlo i senku: Milovan iz sela Bapsko polje je pirograf - ono što on stvara ne može da napravi veštačka inteligencija
Pirografija je umetnička tehnika stvaranja crteža, ornamenata i natpisa spaljivanjem površine drveta užarenim metalnim vrhom. Iako se danas prepoznaje kao poseban vid likovnog stvaralaštva, ova tehnika svoje korene ima u starim zanatskim veštinama, pa se s pravom može smatrati drevnim umetničkim zanatom koji spaja ručni rad, preciznost i stvaralačku dušu.
Komentari(0)