Neustrašivi bard : glas koji je odjekivao scenom i filmom

Jadranko Žugić

20:00

Kultura 0

Kada se pomene ime Ljube Tadića (1929–2005), prva asocijacija gotovo svakog ljubitelja pozorišta i filma jeste – glas. Dubok, autoritativan, prodoran, bio je njegovo najmoćnije oružje. Uz njega, išla je i pojava koja je plenila – visoka figura, snažan izraz i stav glumca koji nikada nije poznavao strah na sceni.

Marš na Drinu
Mars na Drinu printscreen youtube film

Glas koji menja atmosferu

Kritičari su govorili da Ljuba Tadić može samo jednim izgovorenim slovom da promeni atmosferu čitave predstave. Njegov glas je bio dubok, zvučan i pun autoriteta, a kada je trebalo – zlokoban, preteći ili nežan. Upravo taj dar činio ga je nezamenjivim u ulogama vladara, ratnika i heroja, ali i u likovima koji su nosili tragiku. Publika je u njegovim rečima osećala i sudbinu i istinu.

Neustrašiv na sceni

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Možda vas zanima:

Ljuba Tadić bio je poznat po tome da nikada nije prezirao opasnost ili neprijatnost na sceni. Govorilo se da mu nijedna situacija nije bila dovoljno teška da bi ga sprečila da završi predstavu. Jednom prilikom, tokom izvođenja, pao je s konja i povredio se, ali je nastavio da igra kao da se ništa nije dogodilo. Ta njegova upornost i spremnost da „izdrži do kraja“ učinila ga je legendom među kolegama i studentima glume.

Film i pozorište

Njegov filmski opus obuhvata više desetina nezaboravnih uloga: od „Marša na Drinu“, u kojem je bio prvi glumac u Jugoslaviji koji je izgovorio psovku na filmu, preko „Užičke republike“, „Otpisanih“, „Boj na Kosovu“, pa sve do uloga koje su ga učinile simbolom domaćeg filma. Na sceni je briljirao kao Hamlet, Orest, kralj Lir – klasici su dobijali novo lice u njegovoj interpretaciji.

Mentor i profesor

Kao profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, Ljuba Tadić je oblikovao generacije glumaca. Njegov glas i stav nisu bili samo umetnički dar – oni su bili i škola života za mlade koji su ga slušali. Učio ih je da je glumac odgovoran pred publikom i da sceni mora da priđe s poštovanjem, ali i hrabrošću.

Komentari(0)

Loading