DOŠAO JE KRAJ ŠVERCOVANJU Velike promene u javnom gradskom prevozu od ovog datuma, evo kako će od sada sve izgledati
Novoosnovano javno preduzeće "Naplata prevozne usluge Beograd" preuzeće od "Kentkarta", posle 21. februara, kad se održava sednica Skupštine grada, naplatu karata u prestonici.

Ovo je saopštio gradonačelnik Aleksandar Šapić i istakao da je proces kasnio nekih mesec i po.
Tako, turska firma, koja će ostati i pružati logističku podršku, odnosno i dalje će se koristiti njihovi softveri, prekida naplatu posle gotovo 11,5 godina, pošto je prethodni ugovor potpisan 2010. godine, na deset godina, a potom i na još 13. Firma je nekad bila registrovana pod imenom "Apeks".
Možda vas zanima:

VAŽNO ZA SVE BEOGRAĐANE Evo kako će funkcionisati gradski prevoz 8. januara
Sve građne zanima kako će ta preporuka uticati na red vožnje gradskog saobraćaja.

SJAJNA VEST ZA TURISTE KOJI STIŽU U BEOGRAD Počinje da saobraća autobuska linija od nove Železničke stanice do aerodroma "Nikola Tesla"
Nova autobuska linija br. 600 od danas će saobraćati od stajališta Železničke stanice "Beograd centar" do aerodroma "Nikola Tesla".
Možda vas zanima:

VAŽNO ZA SVE BEOGRAĐANE Evo kako će funkcionisati gradski prevoz 8. januara
Sve građne zanima kako će ta preporuka uticati na red vožnje gradskog saobraćaja.

SJAJNA VEST ZA TURISTE KOJI STIŽU U BEOGRAD Počinje da saobraća autobuska linija od nove Železničke stanice do aerodroma "Nikola Tesla"
Nova autobuska linija br. 600 od danas će saobraćati od stajališta Železničke stanice "Beograd centar" do aerodroma "Nikola Tesla".
Možda vas zanima:

VAŽNO ZA SVE BEOGRAĐANE Evo kako će funkcionisati gradski prevoz 8. januara
Sve građne zanima kako će ta preporuka uticati na red vožnje gradskog saobraćaja.

SJAJNA VEST ZA TURISTE KOJI STIŽU U BEOGRAD Počinje da saobraća autobuska linija od nove Železničke stanice do aerodroma "Nikola Tesla"
Nova autobuska linija br. 600 od danas će saobraćati od stajališta Železničke stanice "Beograd centar" do aerodroma "Nikola Tesla".
- Duže je trajao ceo proces sa turskom firmom, jer je ugovor na 13 godina potpisan pre godinu i po, pa je procedura bila složenija i komplikovanija - rekao je Šapić.
- Konačno je postignut dogovor između "Kentkarta" i Grada, koji neće snositi nikakve penale i posledice. Na sledećoj sednici Skupštine grada 21. februara preuzećemo naplatu karata, za šta će ubuduće biti zaduženo novoosnovano preduzeće.
Iako posluje u čak četrdeset zemalja kao podrška, "Kentkart" je samo u Beogradu naplaćivao i uslugu prevoza putnika. Takođe, jedan od prvih ciljeva novoizabranog rukovodstva bilo je da naplata pređe na Grad. I sindikati GSP su na protestima prošle godine tražili da se ta nadležnost vrati pod ingerenciju GSP, kako je bilo ranije. Ipak, taj zahtev je odbijen, formirana je nova firma, ali kadrovi koji su zaposleni u novom preduzeću uglavnom su povučeni sa pozicija u GSP.
- Dakle, naše preduzeće će konačno konstrolisati naplatu karata - dodao je prvi čovek prestonice.
Odbornici Skupštine grada Beograda na sednici krajem septembra 2021. godine usvojili su odluku o osnivanju javnog komunalnog preduzeća za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika u glavnom gradu - JKP "Naplata prevozne usluge Beograd". Ta odluka je, kako je tada rečeno, doneta u cilju efikasnije organizacije prodaje karata i naplate usluga prevoza, kao i kontrole voznih isprava.
Delatnosti novog preduzeća su organizovanje i obavljanje naplate usluge prevoza, izrada nacrta zakonskih i podzakonskih akata u vezi sa naplatom te usluge, izrada predloga za razvoj i unapređenje Sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima i unapređenje usluga vezanih za korisnike javnog prevoza putnika u prestonici.
Kako će sve to izgledati u praksi
Foto: EPA/ANDREJ CUKIC
Svako vozilo javnog gradskog prevoza moglo bi da ima "svog" kontrolora karata, a putnici bi u vozilo javnog gradskog prevoza trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata.
Ovo je rešenje koje se još razmatra, a zapravo je deo nekadašnje prakse u GSP koja nikada nije trajno zaživela. Ideja je da u svakom prestoničkom autobusu, trolejbusu i tramvaju bude kontrolor koji će se voziti celom trasom te linije i proveravati da li su putnici kupili i očitali karte, kako bi iskorenili švercovanje.
To je jedna od prvih mera koja bi trebalo da utiče na povećanje prodaje karata, jer gradski prevoz koristi oko 800.000 ljudi, a mesečno se proda 120.000 markica. Kontrolori u javnom prevozu zasad samo obaveštavaju sugrađane da će uskoro možda na snagu stupiti novi režim, koji će podrazumevati i ulazak u vozilo na vrata pored vozača.
Ovo se moglo i naslutiti iznedavnog dopisa Sekretarijata za javni prevoz koji je stigao gradskim i privatnim prevoznicima, u kojem piše da će aparati za overu karata biti razmešteni kako bi se "uredio protok putnika u vozilu". Na osnovu ovoga, da se naslutiti da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti.
I iz novoosnovanog preduzeća za naplatu prevoza nedavno su poručili da putnici neće moći da uđu na prednja vrata ako nisu kupili kartu. Ova ideja nije nova, o njoj se pričalo još pre desetak godina, a pokušaj da teorija oživi u praksi prošao je neslavno. Vrata na autobusima bila su obojena u zeleno i crveno kako bi navodili ljude gde da ulaze, a gde da izlaze, ali to je samo stvorilo velike gužve i nezadovoljstvo putnika.
Ukoliko ulazak na prednja vrata gradskog prevoza postane pravilo u narednim mesecima, sigurno neće ići "glatko", a izvesno je da će biti onih koji će želeti da uđu u autobus bez karte, bez obzira na broj konduktera koji bude unutra.
Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.
Ukoliko volite predivne fotografije naše zemlje, zapratite našu Instagram stranicu.
BONUS VIDEO:

Sutra je veliki praznik, da biste oterali nesreću jedno morate da uradite: Običaj se strogo poštuje jer se veruje..
Svi običaji i verovanja na Svetog proroka Zaharija i pravednu Jelisavetu

Sutra je Sveti Vavila: Bio je mučen vatrom, obešen o drvo, a na kraju mu je odrubljena glava, ali se nikada nije odrekao Hrista!
Vavila je sahranjen zajedno sa svojim učenicima

Stare drvene bandere iz doba Tita konačno se menjaju: Sela u Gornjem Milanovcu dobijaju novu i modernu elektromrežu vrednu preko 30 miliona dinara
U selu Lunjevica kod Gornjeg Milanovca, u zaseoku u kom ima oko 30 domaćinstava i vikend kuća, obnovljena je elektromreže, koja je postavljena pre više od tri decenije i zbog dotrajalosti je često izazivala prekide u snabdevanju električnom energijom.

Podaci potvrđuju - Čačak je jedan od privredno najrazvijenijih gradova u Srbiji, lokalnim privrednicima dodatni vetar u leđa daje Moravski koridor
Izvoz skočio za 12.1 a uvoz smanjen za 3.7 odsto

Uštedeće se i do 90 odsto energije: Sjajna vest sa Zlatibora - komunalno preduzeće dobilo svoju solarnu elektranu snage 40 kilovata
Opština Čajetina jedna je od najčistijih u Srbiji, a na Zlatiboru su još odavno shvatili koliko je važno koristiti obnovljive izvore energije. Sa tim ciljem će u komunalno preduzeće Zlatibor u budućem periodu za svoje potrebe koristiti električnu energiju dobijenu od sunca, posredstvom solarne elektrane.
Komentari(0)