LEGENDA O ĐAVOLJOJ VAROŠI Okamenjeni svatovi teraju strah u kosti!
Postoje dve legende vezane za ovaj lokalitet. Jedna je da su figure u "Đavoljoj Varoši" u stvari okamenjeni svatovi, a druga je da su te figure ustvari đavoli kojih smo se oslobodili
Legenda o "Đavoljoj Varoši" priča o skromnim i veri privrženim ljudima koji su smetali đavolu, te im je on spremio „đavolju vodu“ da zaborave na rodbinske odnose. Pošto su pili tu vodu, omamljeni meštani reše da venčaju brata i sestru. Đavolji plan je pokušala da spreči vila, koja prema legendi i dan-danas drži pod svojom zaštitom ovaj kraj. Vila nije uspela da urazumi svatove, i oni krenuše sa mladencima ka crkvi na venčanje. Ona se onda poče moliti Bogu da na neki način spreči rodoskrnavljenje. Bog usliši njenu molbu, spoji nebo sa zemljom, dunu jak, hladan vetar i okameni svatove sa mladencima.
Tako je prema predanju nastala "Đavolja Varoš" koja broji ukupno 202 zemljane figure različitih oblika i dimenzija, visine od 2 do 15 m, širine od 0,5 do 3 m, sa kamenim kapama na vrhu.
Figure se obrazuju, rastu, menjaju, skraćuju, postepeno (vrlo sporo) nestaju i ponovo stvaraju. Pod udarom kišnih kapi dolazi do rastvaranja i odnošenja rastresite podloge zemljišta. Međutim, materijal koji se nalazi ispod kamenih blokova biva zaštićen od „bombardovanja“ kišnih kapi i spiranja pa ostaje u terenu u vidu začetnih zemljanih stubova - figura.
Tako formirana figura ostaje skoro nepromenjena decenijama ili čak vekovima noseći na svom vrhu težak kameni blok od sto i više kilograma.
Kada vetar duva između mističnih figura, stvara specifične zvukove koje po nekad posetiocima lede krv u žilama. Upravo ovi zvukovi su i razlog mnogobrojnih legendi i predanja koja se prenose sa kolena na koleno između stanovnika ovog mesta.
Spomenik prirode „Đavolja Varoš“ nalazi se na jugu Srbije, 27 km jugoistočno od Kuršumlije, a 89 km jugozapadno od Niša. Od Beograda je udaljen 288 km.
Druga legenda kaže da zemljane figure predstavljaju okamenjene đavole koje su neki ljudi dugo nosili na svojim leđima, donoseći im zlo i nevolje, a njih su se otarasili prenoćivši jednu noć pored crkvišta Sv. Petke, koje se nalazi u neposrednoj blizini zemljanih figura.
U blizini gornjeg vidikovca na ostacima iz 13. veka, pre pet godina sagrađena je crkva Svete Petke. Postoji verovanje da se u Đavoljoj varoši leče razne bolesti tako što se maramom previje bolno mesto, a zatim maramice vežu na obližnje stablo.
Maramice se postavljaju u i ispred crkve. Verovanje da se bolest ostavlja na tom mestu, postoji od kako se zna za Đavolju varoš. Prema tom verovanju, nakon nedelju dana maramice treba da se zakopaju duboko u zemlju, da bi sa sobom odnele sve nevolje onoga koji ih je vezao na stablo.
TRIKOVI KONOBARA: Evo kako Vam kelneri Izvlače bakšiš veći i do 70%
Konobari koriste jednostavne, ali efikasne metode kako bi povećali svoje bakšiše. Jedan od najuspešnijih trikova uključuje verbalno ponavljanje narudžbina gostiju, što može povećati napojnice za čak 70%.
VERUJE SE DA OVE SRPSKE REČI MOGU DA PRATE NEPRIJATELJA 6 GENERACIJA, JER "KO JE KLEO NIJE DANGUBIO": 29 najtežih kletvi
U Srbiji se oduvek verovalo da kletve imaju magijske moći, te da je osoba koja kune toliko ranjena i "bolne duše" da njene reči imaju težinu
Kralj Petar nikad nije zaboravio Makrenu Spasojević: Susret kojim je bio opsednut do smrti!
Nesvakidašnja priča o majčinskoj ljubavi duboko je uzrdmala život Petra I Karađorđevića
Najstariji cvet na planeti: Svaka kuća treba da ima ovu kraljicu proleća, simbol je otmenosti i sreće
Magnolija simboliše čistoću, dostojanstvo i istrajnost, lepotu i ženstvenost.
DA LI STE ZNALI DA SMO IMALI KRALJEVE I DAVNO PRE NEMANJIĆA: Ko su bili Mihailo Vojisavljević i njegov sin Bodin
Mihailo Vojislavljević bio je prvi srpski kralj, davno pre Nemanjića, a srpska istorija ga je zaboravila
Komentari(0)