Visina stubova biće određena prema tehničko-tehnološkim zahtevima žičare.
Osim gondole koja bi povezala Novi Beograd i Kalemegdan, u narednom periodu u prestonici je u planu još jedna žičara – od Novog Beograda do Košutnjaka, a preko Ade Ciganlije i Makiša. Sudeći prema izmenama i dopunama plana generalne regulacije Grada Beograda, izgradnja kabinske žičare – gondole i pratećih sadržaja, predviđena je fazno, i to: prva faza: Novi Beograd – Ada Ciganlija – Makiš, a druga faza Makiš – Banovo Brdo – Košutnjak.
VISINA STUBOVA I DO 12 METARA
Možda vas zanima:
ZABORAVITE NA ŠVERCOVANJE Stižu velike promene u gradskom prevozu
Evo šta to znači...
MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Možda vas zanima:
ZABORAVITE NA ŠVERCOVANJE Stižu velike promene u gradskom prevozu
Evo šta to znači...
MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Možda vas zanima:
ZABORAVITE NA ŠVERCOVANJE Stižu velike promene u gradskom prevozu
Evo šta to znači...
MITSKA LINIJA JEDINICE Zašto u glavnom gradu Srbije ne saobraća tramvaj broj 1?
Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu. I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Visina stubova biće određena prema tehničko-tehnološkim zahtevima žičare i prema uslovu da omogućava neometan kopneni i rečni saobraćaj, odnosno obezbeđuje da donja konstrukcija gondole bude na udaljenju većem od 4,5 metara od najviše tačke javne saobraćajne površine, šest metara od nivoa koridora primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara od nivoa reke pri najvišem vodostaju – navodi se u dokumentu.
MOSTOVI I TUNELI
U Savskom amfiteatru planirana su dva mosta. Jedan od mostova (moguća je i tunelska veza), povezao bi prostor na desnoj i levoj obali Save i bio bi lako dostupan za pešački i javni saobraćaj. Drugi bi bio magistralnog ranga.
Pored navedenog, značajno je pomenuti i planiranu vezu Savske i Dunavske padine koja bi se ostvarila tunelom za drumski saobraćaj.
– Tunel je planiran kao produžetak Starog Savskog mosta i pružaće se ispod Terazijskog grebena ka Ulici despota Stefana. Ovaj saobraćajni pravac treba da rastereti centralno gradsko područje od saobraćajnih tokova na pravcu Novi Beograd – Savski amfiteatar – Ada Huja – piše u planu.
BRODOM PO BEOGRADSKOM PRIOBALJU
Planirano je da brodovi budu zatvoreni kako bi mogli da se koriste po svim vremenskim uslovima, a važila bi ista kartica za plaćanje kao u vozilima gradskog prevoza. Od Zemunskog keja do Dorćola za dvanaest minuta, a od Borče do Karaburme za desetak – moguće je ako vas rekom preveze putnički brod.
Stručnjaci Saobraćajnog fakulteta koji su radili taj projekat ukazuju da brzina transporta nije jedina prednost putovanja rekom.
– Projekat je od izuzetnog značaja zato što se njime ne samo smanjuju gužve u kopnenom transportu već se smanjuje uticaj na životnu sredinu koji se ogleda u smanjenju emisije buke, ali i drugih elemenata, pre svega zaštite vazduha – objašnjava prof. dr Branko Milovanović sa Saobraćajnog fakulteta.
Putnike bi trebalo da prevozi jedanaest brodova, a u jedan bi moglo da stane oko sedamdeset ljudi. Polazili bi na svakih dvadeset minuta.
Ovaj prevoz će obuhvatiti sve opštine, od Obrenovca do Grocke i Zemuna, tako da će oni koji žive u blizini reke moći da koriste rečni prevoz.
EVO KO JE BIO ZMAJ OD AVALE Spomenik Vasi Čarapiću nalazi se na ovoj planini i svedoči njegovom junaštvu (FOTO)
Vasilije “Vasa” Čarapić, poznat i kao Zmaj od Avale, bio je jedan od najistaknutijih boraca i junaka u ustanku protiv dahija tokom Prvog srpskog ustanka protiv Osmanskog carstva.
5 NAJLEPŠIH IZLETIŠTA OKO BEOGRADA: Manje poznata mesta koja opijaju lepotom! (FOTO)
Svi smo bar jednom bili na Avali i Kosmaju. A da li ste posetili ova mesta?
VRANJSKA BANJA Skriveni biser juga Srbije
Vranjska Banja je gradsko naselje smešteno na nadmorskoj visini od 400 metara u priobalju Banjske reke, koja se uliva u Južnu Moravu sa desne strane. Ova banja ima bogatu istoriju i prirodne lepote.
OVDE ĆETE SE PROVESTI BOLJE NEGO NA MORU: Top 10 najlepših jezera u Srbiji! (FOTO)
Vodimo vas na put po Srbiji. Bar jedno od ovih 10 jezera u Srbiji morate posetiti ovog leta
PRIBOJSKA BANJA Prelepa priroda i voda temperature oko 37°C leče DUŠU I TELO!
Pribojska Banja je vazdušno lečilište bogato termalnim vodama i jedno od značajnijih banjskih termomineralnih lečilišta u Srbiji.
Komentari(0)