DUAL RADAR STAJE NA PUT BRZOJ VOŽNJI “Sistem meri brzinu do pet vozila u pet saobraćajnih traka, bez obzira na smer kretanja…”

19:00

Aktuelno 0

Na putevima u Srbiji u upotrebi je najmoderniji radarski uređaj za merenje brzine u regionu, pod nazivom „dual radar“, rekao je za Tanjug Dejan Stević, potpukovnik Uprave saobraćajne policije.

DUAL RADAR STAJE NA PUT BRZOJ VOŽNJI “Sistem meri brzinu do pet vozila u pet saobraćajnih traka, bez obzira na smer kretanja…”
Tanjug/Rade Prelić

Sistem istovremeno meri brzinu do pet vozila u pet saobraćajnih traka, bez obzira na smer kretanja.

“Uprava saobraćajne policije je u rad uključila najmoderniji uređaj za merenje brzine. Ovaj radar je unapredio bezbednost na našim putevima, jer omogućava detekciju nepropisne brzine više vozila istovremeno, što je do sada bilo neizvodljivo i mnogi su mogli da prođu nekažnjeno iako su ugrožavali bezbednost vozeći prebrzo“, rekao je Stević.

On je istakao da je brzina je objektivno prepoznata kao uticajni faktor saobraćajnih nezgoda i direktno utiče na težinu posledice saobraćajne nezgode, posebno kada je najranjivija kategorija u pitanju, a to pešaci.

„U nedavnoj akciji Roadpola, u Republici Srbiji, procesuirano je skoro 40.000 vozača koji su prekoračili brzinu“, podsetio je Stević.

On je ukazao da se ovaj radarski sistem koristi u najrazvijenijim državama Evrope, ali i šire, dok je u Srbiji njegova upotreba otpočela pre desetak dana, i za sada pokazuje sjajne rezultate.

„Pre dva dana smo na teritoriji Pančeva u jednom danu detektovali 620 nepropisnih brzina, uz pomoć samo jednog uređaja. Za sada svakodnevno koristimo tri uređaja, rekao je Stević.

Prema njegovim rečima, pažljivo su analizirana mesta gde je bezbednost saobraćaja nepropisnom brzinom najugroženija i za sada je prioritet da se zaštite mesta gde se kreću najmlađi, zone škola i najfrekventnije raskrsnice na kojima je saobraćaj pešaka najizraženiji.

„Automatski sistemi za detekciju prekršaja su budućnost – manji broj ljudi postiže veće rezultate i bezbednost se samim tim povećava na mestima gde je naše prisustvo potrebnije“, rekao je Stević.

On je naveo da sistem meri brzinu do pet vozila u pet saobraćajnih traka, bez obzira na smer kretanja, radius sistema je veoma širok.

„Uređaj akumulira podatke za manje od pola sekunde i objedinjuje ih u bazi podataka, odakle ih procesuira delu službe koji se bavi rasvetljavanjem prekršaja. Prikuplja elemente procesne građe za budući postupak, tako što nam omogućava podatke za inicijalni akt prema prekršajnom sudu, odnosno pruža podatke potrebne za zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, precizirao je Stević.

Lepote Srbije su i na Viberu gde vam donosimo razne priče, pridružite se našoj zajednici.

Ukoliko volite predivne fotografije naše zemlje, zapratite našu Instagram stranicu.

Povratak na selo

NAJBOLJA ODLUKA ZA STEFANA Kupio kuću u Kukićima za 10.000 evra, pa pokrenuo sopstveni biznis sa strugarom!

Aktuelno

17:00

21 maj, 2024

Čačak - Sve je više mladih koji se odlučuju da ostanu ili da se vrate da žive na selu, naročito u onima koji imaju dobru infrastrukturnu povezanost sa obližnjim gradovima. Bračni par Jovanović, Stefan i njegova supruga jedni su od onih koji su svetla velikog grada menjali za život u mirnim Kukćima nadomak Čačka. Preko javnog konkursa Ministarstva za brigu o selu dobili su 10.000 evra bespovratnih sredstava za kupovinu seoske kuće sa okućnicom.

Mnogi vozači greše: Znate li koji migavac se pali prilikom ulaska u kružni tok?

Mnogi vozači greše: Znate li koji migavac se pali prilikom ulaska u kružni tok?

Aktuelno

19:00

17 maj, 2024

Kako se vozi u kružnom toku? Ko ima prednost u kružnom toku? Šta ako ulazni put ima jednu traku, kružni tok tri, a izlazni put dve trake? Da li onaj u unutrašnjoj traci kružnog toka ima prednost u odnosu na onoga u srednjoj ili spoljašnjoj traci kružnog toga, ima li pravo da ga „iseče“ i izađe gde poželi? I da li se, i zašto, daje migavac na kružnom toku? Većina vozača to ne radi.

Komentari(0)

Loading